Hini Opublikowano 17 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 1.Gdzie mogę znaleźć tutorial robienia gry wyścigowej 2d ? szukałem ale cuś nie mogę ;/ 2.Jak odpalić animację sprite'a przy wciśnięciu odpowiedniego klawisza ale z zachowaniem toru jazdy i prędkości ? 3.Jak zrobić dokładne kolizje sprite'ów ? 4.Jak zrobić ładne ślady za pojazdem i "szprycę", której długość zależy od prędkości i do tego jak się przejedzie przez taką szprycę zawodnika z przodu to nas po prostu zwalnia ? macie jakieś pomysły ? :P jestem totalnie zielony więc odpowiedzi na pytania 3 i 4 nie są wymagane w pierwszej fazie produkcji (czyli teraz :P) dokładnie to wszystko są pytania do prostej symulacji żużla... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 17 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 1. Tutoriali jest mnóstwo wystarczy dobrze poszukac 2. Nie pamiętam coś z image_speed a anjlepiej zrób osobne sprity 3. hmm? Jest taki event kolizja. A jesli chodzi okolizje spritów to zaznacz w jego edycji "precise collision checking" 4. Na stronie jest taki przykład - trza szukac (chodzi o ślady) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hini Opublikowano 17 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 wyczaiłem już jak zmienić zrobić zmianę sprite'a po naciśnięciu klawisza... teraz pytanie: jak zrobić by on dalej się zmieniał po odpowiednio długim naciśnięciu ? tj. chodzi mi o takie coś, że po prostu po określonym czasie sprite skręca mocniej... poszukałbym ale kompletnie nie wiem co wpisać w szukanie :( <głupek> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 17 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 Odpowiednie skręcanie: if keyboard_check( vk_right ) direction -= (2 + speed / 2); if keyboard_check( vk_left ) direction += (2 + speed / 2); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 17 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 Do skręcania użyj imge_angle. No i możesz zwiększac speed im dłużej klawisz jest wciśnięty. Albo też użyj alarmów. Nie pomogę ci w tym za bardzo bo nie robię wyścigów. Nigdy nie robiłem więc... :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 17 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2007 To zrób takie coś: Step: if keyboard_check( vk_right ) { direction -= (2 + speed1 / 2); speed1 += 0.3; } else { speed1 = 0; } if keyboard_check( vk_left ) { direction += (2 + speed2 / 2); speed2 += 0.3; } else { speed2 = 0; } image_angle = direction; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się