Bartholl Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Mam 2 pytani dotyczące przykładu rpg_items_example 1. Jak napisać żeby inventory przesówało się z vievem ? 2. Jak zrobić że kiedy z inventory usówa mi się life fluid to dodaje mi 20 healt ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 po pierwsze co to jest viv ;o po drugie skorzystaj z view w edycji room... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartholl Opublikowano 16 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Możesz mi to jakoś dokładniej wytłumaczyć ? Viev mam ustawiony na obj_hero Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Ja robię tak ze wywalam menu z inventory poza room i daje na nie 2 viewa który wyswietlany jest na dole ekranu. I już! View bedzie zawsze na dole ekranu (czy gdzie tam chcesz) A reszta bedzie sie poruszac za bohaterem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartholl Opublikowano 16 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 sposób yody nie działa :( kod na moje inventory to draw_set_font(font_main); draw_set_halign(fa_left); draw_set_valign(fa_middle); draw_set_color(c_white); draw_set_alpha(0.5); draw_rectangle(10,10,210,10+(5*20)+20,false); draw_rectangle(10,10+(5*20),210,10+(5*20)+20,false); draw_set_color(c_green); draw_set_alpha(0.5); draw_rectangle(10,10+(kursor_y*20),210,10+(kursor_y*20)+20,false); //5*20 to ilosc pikseli potrzebna na wyswietlenie 5 linijek tekstu //+20 na koncu dodane jest aby wyswietlic znak > do przewijania stron draw_set_color(c_black); draw_set_alpha(1); draw_rectangle(10,10,210,10+(5*20)+20,true); for (i=0; i<5; i+=1;) { /* w przypadku gdy mamy strone 0, to 5*0=0 zatem wynik = i, czyli itemy od 0 do 4 (i<5) natomiast gdy jestesmy na 1 stronie (kursor_x=1), to i=i+5*1 czyli naprzyklad 6 dzieki temu wyswietlamy itemy od 5 do 9 */ if i+(5*kursor_x)<max_items { draw_sprite(item_img[i+(5*kursor_x)],0,20,10+(20*i)+10); draw_text(30,10+(20*i)+10,item_name[i+(5*kursor_x)]);//+10 dodane aby wysrodkowalo tekst, jest to 20/2 draw_text(190,10+(20*i)+10,string(item_n[i+(5*kursor_x)])); } } if pages>0 then draw_set_color(c_black) else draw_set_color(c_gray); draw_text(30,10+(5*20)+10,'< Strona '+string(kursor_x+1)+'/'+string(pages+1)+' >'); Mugłby go ktoś poprawić żeby inventory poruszał się z vivem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oriental Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 W przykladzie Pietra6 ala tibia jest chyba poruszanie sie za vievem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartholl Opublikowano 16 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Ja umiem zrobić poruszanie się za vievem ! Tylko nie umiem żeby za vievem poruszało się inventory z tego przykładu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 No to w draw rectanglach dodaj nie że 10,10,cośtam, tylko view_xview+10,view_yview+10,view_xview+... i tak dalej. Proste chyba. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartholl Opublikowano 16 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 THX !!!! A teraz może ktoś rozwiąże mój drugi problem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 W obiekcie life fluida w evencie destroy daj zeby dodawalo u bohatera 20 hp ;| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Mój spposób działa tylko moze zle go użyłes albo mnie nie zrozumiąłes :) Ja tego sposobu używam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartholl Opublikowano 16 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Nie. Bo event destroyed jest przy kolizji life fluid z hero. A mi chodzi że kiedy w inventory dam na life fluid enter to on znika i nie wiem jak zrobić że wtedy dodaje mi 20 hp a jak dam enter na innym przedmioci to np dodaje mi 20 mp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Ale co masz w enterze? Jak znika ;| Ale mi chodzi ze z tych eventow create itp, tam masz tez destroy i ustalasz co sie dzieje jak obiekt sie niszczy, nie chodzi mi o akcje tylko event. I tam dajesz health+=20 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 event destroy w tym fluidzie zdrowia: global.hp+=20 a w fluidzie many: global.mana+=20 PS nie viev tylko view Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartholl Opublikowano 16 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Wy wiecie w ogule o jaki mi przykład chodzi ? W tym przykładzie przy kolizji hero z life fluid life fluid znika i pojaiwa się w ekwipunku. Dlatego nie moge dać regeneracji życia przy destroyed life fluid Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 to w czym ci mamy pomoc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartholl Opublikowano 16 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Sciągnijcie przykład Skrypt plecaka z itemami (v1.1) i powiedzcie mi co mam zrobić żeby kiedy z inventory usówa mi się przedmiot life fluid to dostaje 20 hp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartholl Opublikowano 16 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 A i jeszcze jedno pytanie żeby nie robić nowego tematu. Jak zrobić że kiedy nacisne spacje i otworzy mi się ekwipunek gra zatrzymuje się ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 robisz ze jak ekwipunek jest widoczny to global.eq=true a jak nie jest to global.eq=false. potem w step wklejasz kod: if global.eq=true { instance_deactivate_all(1) } else { instance_activate_all() } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartholl Opublikowano 16 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 w step w jakim objekcie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 obojetne :P byle ci nie komplikowalo innych akcji:P meze byc takze obiekt kontroler... jak chcesz :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartholl Opublikowano 16 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 mam taki błąd ___________________________________________ ERROR in action number 3 of Step Event for object obj_hero: Error in code at line 1: if global.eq=true at position 11: Unknown variable eq Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Zadeklaruj global.eq w create tego obiektu. Obiekt musi znac zmienną aby mógł ją potem sprawdzac ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 niekoniecznie TEGO obiektu! ma przeciez na poczatku global. :P a mozesz zainicjowac np. przez kod: var global.eq lub global.eq=false Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartholl Opublikowano 16 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 OK udało mi się to zrobić tylko kiedy global.eg jest ustawiony na true to wszystko znika tylko hero zostaje a mi chodziło żeby w grze włączyła się pauza i żebym mugł wtedy kożysać z inventory. Może stało się tak dla tego że mam GM 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 nie! to nie wina gm7! w gm6 sie robi tak samo! tylko... ja... myslalem ze o to ci chodzilo! Buuuuu!!! :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartholl Opublikowano 16 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Dzięki za chęci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się