Sylwester Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 Jestem dopiero początkujący w c++,ale z ciekawości chce się zapytać czy da się wczytać obrazek do programu? I czy wogóle się to da w okienkowym programie,czy trzeba znać winapi żeby to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gumex Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 Da się, jak znajdę gdzieś przykład z experta to ci dam ;). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 dowolne API i możesz używać grafik. a w konsoli to musisz sam poszukać jakiejś biblioteki, nagłówka etc. ;x Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gumex Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 Dobra znalazłem o to przykład: https://gmclan.org/up1829_4_Gra_Cpp.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester Opublikowano 15 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 Nie chodziło mi o calą gre tylko o kod na wczytanie nieruchomego obrazka. =] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 Z tego co wiem to do konsolki nie można wczytać żadnej grafiki... Ale co za problem użyć jakiegoś API? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester Opublikowano 15 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 Tak naprawde to nie wiem na czym polegają te całe Api,jest jakiś kurs do tego?Wiem żeby uczyć się Api trzeba znać podstawy c++,ale tylko tyle wiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 Jak nie znasz dobrze c++ to lepiej się na razie nie bierz za to, lepiej dokończ naukę... A Kurs np: WinApi masz w Megatutorialu Xiona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 http://pl.wikipedia.org/wiki/API_(informatyka) :hmmm: QT, GTK, wxWidgets... a winApi jest stare, trudne i ciężko o przenośny kod Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 WinAPI to szmelc dla idiotów którzy nie mają co robić z własnym z życiem. :) Nie ucz się tego bo nie warto, lepiej coś multiplatformowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester Opublikowano 15 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 Black: czyli,np? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 15 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2007 Black: czyli,np? http://pl.wikipedia.org/wiki/API_(informatyka) :hmmm: QT, GTK, wxWidgets... a winApi jest stare, trudne i ciężko o przenośny kod :crosseyed: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solmis Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 @Proxx W konsoli nic nie zrobisz, bo jest pod DOS, a on jak wiadomo nie miał ŻADNEJ grafiki, tylko tekst. A w WinAPI, dam zaraz linka. EDIT: http://darkcult.gamedev.pl/ :P EDIT2: Wchodzisz w "WinAPI", a potem "Bitmapy" :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Nie uczcie się WinAPI. Ucz się GTK+, żeby lepiej przenosić program na różne platformy. http://pl.wikipedia.org/wiki/GTK Dzięki niej możesz tworzyć programy na linę i na "słuszny system operacyjny". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 a kto powiedział, że On chce przenośny kod ? A poza tym WINAPI bardzo często się przydaję i podstawowa jego znajomość jest bardzo ważna.. Przede wszystkim dla kodera gier.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Mylisz się :P. Większosć twórców gier pod Windowsa używają DirectX, a nie WinAPI. Ale po co plątać głowy niskopoziomowym API. SDL, GTK, jakiegoś API 3D wyssać np. Irrlich lub OGRE i na nich jechać ;). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 W konsoli nic nie zrobisz, bo jest pod DOS, a on jak wiadomo nie miał ŻADNEJ grafiki, tylko tekstw konsoli nie ma grafik? to jak powstawały gry za czasów DOSa? grafika była, ale mimo wszystko gra była tekstówką? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 @dokończenie: A po drugie co np. z bashem? Czy był on pisany pod DOS-a, że jest tekstówką? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 LOL Mylisz się tongue2.gif. Większosć twórców gier pod Windowsa używają DirectX, a nie WinAPI. Ale po co plątać głowy niskopoziomowym API. SDL, GTK, jakiegoś API 3D wyssać np. Irrlich lub OGRE i na nich jechać smile2.gif. A jak myślisz w czym tworzą okno? Gra musi być w oknie i do tego potrzebujesz API.. --.-- LOL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 A jak myślisz w czym tworzą okno? Gra musi być w oknie i do tego potrzebujesz API..odkrywcze to to nie jest :P a większość silników ma dodatkowo własne API i nie trzeba babrać się w windowsowym, starym gównie zwanym winAPI. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Widać dla niektórych jest... I dobrze, że dodałeś słowo "większość".. Dla gier WinAPI ciągle odgrywa dużą role.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Możesz mi powiedzieć jaką? Na pewno się silników nie robi w WinAPI. EDIT: Wg mnie temat do zamknięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Ja pier.. Czy ja mówiłem o silniku.. Chodzi mi o okno w którym te grę trzeba wyświetlić omg.. Nie będę się z wami kłócił zapytaj się jakiegoś doświadczonego programistę to Ci dowiesz się prawdy... Również uważam, że trzeba zamknąć temat.. P.S napisałeś kiedyś coś w directX-ie? albo rozmawiałeś o tym z zawodowym programistą? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 16 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2007 Zamykam temat, bo się nie da patrzeć na tą kłótnię ;p . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi