Skocz do zawartości

Strzelanie w obiekt


kubos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam następujące pytanie. Jak zrobić aby obiekt strzelał w inny obiekt... A może lepiej to wytłumacze na przykładzie. Mamy obiekt obcy i obiekt hero. Oczywisćie obiekt hero caly czas się przemieszcza, podobnie jak obiekt obcy. Ale jak zrobić aby gdy zbliży się obiekt obcy do obiektu hero na ileś tam pixeli obiekt obcy strzelał w obiekt hero.

 

Narazie mam coś takiego: ( w obiekcie obcego)

if distance_to_object(obj_hero)< 400
{
instance_create(x,y,obj_pociskobcego);
}
alarm[0]=50

 

I teraz jak zrobić żeby on nie strzelał sobie automatycznie np. w lewo czy tam w góre, tylko w obiekt hero.

Mam nadzieje że załapaliście o co mi biega :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pocisku dajesz move_towards_point i wpisujesz hero.x,hero.y

o.O?

 

#down

move_towards_point(hero.x,hero.y,speed) Z tego co pamietam, moze inaczej sie wpisuje w nawiasie nie pamietam dokladnie ale raczej tak.

 

Z glowy wylecialo mi point_direction, Konrad ci wytlumaczyl xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...