kubos Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 Witam. Mam następujące pytanie. Jak zrobić aby obiekt strzelał w inny obiekt... A może lepiej to wytłumacze na przykładzie. Mamy obiekt obcy i obiekt hero. Oczywisćie obiekt hero caly czas się przemieszcza, podobnie jak obiekt obcy. Ale jak zrobić aby gdy zbliży się obiekt obcy do obiektu hero na ileś tam pixeli obiekt obcy strzelał w obiekt hero. Narazie mam coś takiego: ( w obiekcie obcego) if distance_to_object(obj_hero)< 400 { instance_create(x,y,obj_pociskobcego); } alarm[0]=50 I teraz jak zrobić żeby on nie strzelał sobie automatycznie np. w lewo czy tam w góre, tylko w obiekt hero. Mam nadzieje że załapaliście o co mi biega :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 W pocisku dajesz move_towards_point i wpisujesz hero.x,hero.y o.O? #down move_towards_point(hero.x,hero.y,speed) Z tego co pamietam, moze inaczej sie wpisuje w nawiasie nie pamietam dokladnie ale raczej tak. Z glowy wylecialo mi point_direction, Konrad ci wytlumaczyl xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubos Opublikowano 12 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 move_towards_point(x,y,obj_hero) Takie cuś? Tylko że wtedy pocisk zatrzymuje mi sie na obiekcie obcy i dalej nie leci <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Driger Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 https://gmclan.org/up1558_11_07_01_27_AI_przeciwnika.html Przyklad zrobiony przez Marka S. Bardzo dobry i zrozumialy :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 12 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2007 W Alarm[0] obcego : var i; i=instance_create(x,y,obj_pociskobcego); i.direction=point_direction(objHero.x,objHero.y); i.speed=6; W Stepie obcego : if (distance_to_object(obj_hero)< 400 && alarm[0]<0) { alarm[0]=50; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się