fino25 Opublikowano 15 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2005 Witam! Kiedyś, jak miałem GM5.2, to mogłem zrobić przewijanie ekranu dla 2 graczy... Teraz chyba zapomniałem, bo jak próbuję robić (w GM6.0) to mi ekran rozciąga, albo widać tylko część ekranu... Plansza jest 640x480, jest 2 ludzików 32px32px. Dałem im ruch, odbijanie od ścian, chcę, aby był Scrooling... Może ktoś mi wytłumaczyć jak zrobić Scrooling dla 2 graczy, 640x480? Z góry dziękuję! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 15 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2005 Sprawdź w Game Options czy nie ustawiłeś roździelczości identycznej dla wielkości rooma. To samo sprawdź w view :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 15 Stycznia 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2005 A miałeś to w kodzie zrobione? Jeśli tak, to na pewno nie będzie działać, bo zmienne do obsługi view'ów ze względu na nowy silnik graficzny zostały pozamieniane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 19 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2005 Ja mam gdzieś przykład. Jak znajde to dam linka :) . Oj :huh: chyba linka nie dam. Wyśle ci E-mailem :) tylko daj mi adres <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fino25 Opublikowano 19 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2005 Mój E-Mail! fino25@wp.pl Z góry dzięki :) Aha, żeby nie zaśmiecać forum od razu się spytam: Czy wartość globalna, to jest taka, która jest we wszystkich Room'ach taka sama, czy chodzi o to, że jest dla wszystkich obiektów? A lokalna (local) to taka, która jest tylko dla 1 obiektu czy chodzi o to, że jest w każdym Room'ie inna... Jak ustawić wartość globalną (czy tam nie wiem jaką), żeby na początku poziomu koleś miał w tej wartości 30 naboii, wystrzelił w 1 poziomie 6 i zostały mu w 2 poziomie tylko 24 naboje... Próbowałem robić: "Obj_Bohater Create->KOD: variable_global_set(naboje,30);", ale nie działa... W MMF używa się do tego wartości globalnych, ale w GM nie mam pojęcia... Słyszałem, że jeśli umie się operować na wartościach, to wszystko już jest łatwe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 19 Stycznia 2005 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2005 Zasięgu zmiennych globalnych nie nalezy mylic z przechodzeniem przez plansze. Zmienna globalna mozemy przykladowo zadeklarowac tak: global.amunicja = 100 Zmiennymi globalnymi operujemy jak zmiennymi zwyklymi z tym, ze ma ona przedrostek .global Taka zmienna jest widoczna dla wszystkich obiektow. Tylko jest jedno ale, jesli umiescisz to w create obiektu, ktory powtarza sie w kazdej planszy, to na jej poczatku zawsze amunicja sie bedzie resetowala do 100, wiec trzeba to przeniesc do innego eventa, np game_start. Mozna tez zostawic skrypt w create obiektu, ale jemu zaznaczyc takze opcje "persistent". Powoduje ona, ze obiekt nie jest niszczony po zakonczeniu planszy, tylko przechodzi do kolejnej. Mozliwosci jest duzo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fino25 Opublikowano 19 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2005 Wielkie dzięki Mistrzu :) Teraz już rozumiem do czego służą globalne (widoczne są dla wszystkich obiektów) i lokalne (dla 1 obiektu)... :D Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się