Pablo_4649 Opublikowano 5 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 Witam! Mam taki problem: zrobiłem obiekt, który podąża za kursorem. Niby wszystko jest ok ale chciałbym aby zawracał nie od razu w stronę kursora, ale zwiększając lub zmniejszając kąt poruszania. Próbowałem tak: if direction<point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) { direction+=1 } else if direction>point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) { direction-=1 } Ale obiekt w niektórych przypadkach "wariuje" - kręci się w kółko, po czym dalej podąża za kursorem. :( Czy ktoś wie jak można to naprawić? Z góry dziękuję za pomoc! Pozdrawiam Pablo_4649 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 6 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 Sorry za doubleposta, ale mam nowy problem, i może ktoś jednak umie mi pomóc, a nie będę zakładał nie wiadomo ile tematów. Mam obiekt, który się porusza i obiekt, który ma być "przyklejony" do niego. x=obiekt2.x y=obiekt2.y Jednak gdy się poruszam obiekt przesuwa się trochę względem tego, do którego ma być przyklejony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mag_Ognia Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 Jednak gdy się poruszam obiekt przesuwa się trochę względem tego, do którego ma być przyklejony. Mam ten sam problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 6 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 Wiem, że to wina eventa step, za mało razy na sekundę się wykonuje, ale zwiększenie FPS nie wchodzi w grę. :angry: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mag_Ognia Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 Ale cosik nikt nie chce pomóc Chłopaki skarżą się, że ten post nie wniósł nic do tematu, a że za to jeszcze nie masz ostrzeżenia - no to w prezencie jedno nowe gnysek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 ale w jakim sensie "przesuwa"? trzesie sie, odbiega troche pozycja od obiektu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 6 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 Na przykład nie nadąża za obiektem, a po zatrzymaniu obiektu leci kawałek dalej, po czym zajmuje swoją pozycję. A czy może ktoś zna odpowiedź na pytanie nr 1? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 a zrob tak i zobacz co wyjdzie bo nie chce mi sie sprawdzac ;P if direction<point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) && !direction=point_direction(x,y,mouse_x,mouse_y) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 Rozwiązanie tego problemu jest prostsze niż myślicie - zamiast w Step, ten kod trzeba umieścić w End Step. I będzie śmigać. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 6 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2007 Ad.1 if ((point_direction(x, y, mouse_x, mouse_y) - direction - 360) mod 360 >= -180) direction -= 1; else direction += 1; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_4649 Opublikowano 7 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2007 Dzięki Zakol! Teraz Pięknie śmiga. :] Dzięki Dark Maximal! I teraz jest :thumbsup:. Temat zamykam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi