M@ti002 Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 witam ponownie. mam maly problem. otoz chcialbym do swojej gry zrobic aby gdy ENEMY dzieli 200 pixeli (lub mniej :P) od HERO to HERO ma celowac w niego i miec ustawionego sprita ze bron jest wycelowana w ENEMY. wiem ze juz napisalem praktycznie taki sam temat ale cos mi nie wychodzilo i postanowilem go zamknac i was juz zostawic zebyscie odpoczeli sobie po moich durnych pytaniach:P. a i jeszcze jedno. mam obiekt ALIEN i czy mozna cos takiego zrobic ze idzie np w dol to ma sprita w dol a jak w gore to sprite w gore itp do wszystkich kierunkow (moze byc do 36 zeby nie zwiekszac rozmiaru) UWAGA!!! to wszystko bez image_angle itp bo nie mam zarejestrowanego GMka. z gory dziekuje EDIT: a co do 1. to gdyby bylo wiecej niz 1 ENEMY to ludzio celuje w tego blizej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yoda Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 No bez image_angle będzie ci ciężko z taka grą. Jeżeli jest więcej enemy to może użyj instance_nearest. A jak zastąpić image_angle to niech ci ktoś inny powie ;) Bo ja mam zarejestrowanego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 W step: image_single = direction * image_number / 360; if( distance_to_object( enemy ) < 100 ) { direction = point_direction( x, y, enemy.x, enemy.y ); } I zamiast image_angle = direction; stosujesz image_single = direction * image_number / 360; ale musisz pierw stworzyć sprita co się obraca o 360 stopni. I nie musi mieć 360 klatek może mieć np 12. Nim więcej klatek tym więcej waży ale lepiej wygląda animacja. Pozdrawiam, Maxpayn :chris: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 2 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 no dobra wlasnie zdobylam ZAREJESTROWANEGO GMa (nie pytajcie jak :P) i jakby ten kod wygladal dla zarejestrowanej wersji? bo mialem zle przygody z image_single i mam uprzedzenia do tego kodu :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 przerób TO ! ...Marek.:whip: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 2 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 akurat nie o to mi chodzilo, Marku, przykro mi! :crying: widok jest z gory jak w gta ale nie z tym sterowaniem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 2 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 Jaki z ciebie noob :P usuń gravitację dorób graczowi oś Y, w przeciwnika tam gdzie masz sprite_index = atak dopisz image_angle=point_direction(x,y,hero.x,hero.y) nie będę ci całe życie podawał na tacy gotowe przykłady :boxed: dałem ten przykład bo mi się kisił w upie... ... Marek.: :whip: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ti002 Opublikowano 2 Lipca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2007 eee tam mniejsza z tym... i tak bedziesz w creditsach jak wiekszosc GMClanu :P eej a co zrobic ze jak przycisne strzalke w gore to ludzio idzie w gore itp? uzywam image_angle bo skombinowalem sobie rejestracje i jak przycisne strzalke to on idzie w strone celownika... <_< mniejsza z tym. dzieki wszystkim! zamykam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi