Nicolas Opublikowano 30 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2004 Podczas robienia pewnej mini-gierki, wpadłem na pomysł całkiem rozbudowanej gry, lecz podczas tworzenia napotkałem parę problemów, które mam nadzieje pomożecie mi rozwiązać. Oto one: 1.)Robię sobie patha, który określa ruch samolotu po dostaniu nabojem. Uruchamiam wszystko pięknie tylko troszkę to źle wygląd, gdyż object ma cały czas tą samą klatkę animacji. Jak zrobić, aby animacja była zgrana z pathem? 2.)Wiem, że to już było na tym forum, ale może GM 6.0 ma jakieś nowe możliwości. Mam budynek, którego cała to jeden rysunek (obrazek). Jak zrobić, żeby się niszczyła ta część budynku w którą walneło (tylko nie mówcie o dzieleniu rysunku (obrazku) na mniejsze części). 3.)Najmniej ważne: czy zrobienie obrotu sprita lepiej robić za pomocą animacji, czy może sprzętowo? To już wszystko mam nadzieje, ze szybko mi odpowiecie, bo w końcu się zniechęcę i kolejny mój projekt "pójdzie w ......". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 30 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2004 Ad. 1 - Cy chodzi ci o coś takiego że obiekt zaczyna się obracać ? W step dajesz image_angle=direction; . Gdyby jednak sprite bylby obrócony w dol a lecial by w prawo z create dajesz direction=90,180,270 albo 360. Ad 2. Kiedyś na Gmclan byl przyklad ala wormsy o niszczeniu sprite'ów bombą... Ad 3. Hmmm... Jeżeli robi się sprzętowo jest mniej kodu, mniej roboty jednak trzeba użyc step'a a to już troche spowalnia gre. Animacja zaś zajmie troche miejsca, moze się prycinać jednak będzie miala odrazu nalozone AA. Odpowiedz sobie sam na to pytanie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 30 Grudnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2004 Dzięki. Szukałem tego przykładu ale już go nie ma. Jak ktoś ma na kompie niech mnie powiadomi (pliz). I jeszcze jdeno pytanko: Jak zrobić aby wartość zmiennej sprawdzana była znak po znaku, czyli jak jest, że jak się pojawi 2 to odgrywa dzwięk 2 a jak 2 to dzwięk 3 to jak ma wartość 233223 to dźwięki są odgrywane pokoleji... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BeWuO Opublikowano 2 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2005 Każdy string to tablica: zmienna='21213123123'; i wtedy zmienna[0]='2'; zmienna[1]='1' itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nicolas Opublikowano 4 Stycznia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2005 Dałem w create coś takiego: global.tab=' ' global.tab[0]=1; global.tab[1]=2; global.tab[2]=3; W innym objekcie w draw: draw_text(0,0,global.tab) I czemu mi się drawuje 1, a nie 123? EDIT: Czy muszę pisać?: draw_text(0,0,global.tab+string(global.tab[1])+string(global.tab[2])) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 5 Stycznia 2005 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2005 Drawuje ci się global.tab jako zmienna. Tablica to dopiero global.tab. Jeśli drawuje ci się 1 tzn., że samo "global.tab" jest odpowiednikiem "global.tab.[0]". Czyli pisząc: draw_text(0,0,global.tab); Drawujesz tylko pierwszy element tablicy. zamiast pisać tej drugiej linijki kodu możesz mozesz uzyć jakiejś petli. Proponuję FOR... "drawować" - heh, dziwne słowo, ale jakie użyteczne :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się