Skocz do zawartości

Trudne (jak dla mnie) zagadnienia


Nicolas

Rekomendowane odpowiedzi

Podczas robienia pewnej mini-gierki, wpadłem na pomysł całkiem rozbudowanej gry, lecz podczas tworzenia napotkałem parę problemów, które mam nadzieje pomożecie mi rozwiązać. Oto one:

 

1.)Robię sobie patha, który określa ruch samolotu po dostaniu nabojem. Uruchamiam wszystko pięknie tylko troszkę to źle wygląd, gdyż object ma

cały czas tą samą klatkę animacji. Jak zrobić, aby animacja była zgrana z pathem?

 

2.)Wiem, że to już było na tym forum, ale może GM 6.0 ma jakieś nowe możliwości. Mam budynek, którego cała to jeden rysunek (obrazek). Jak zrobić, żeby się niszczyła ta część budynku w którą walneło (tylko nie mówcie o dzieleniu rysunku (obrazku) na mniejsze części).

 

3.)Najmniej ważne: czy zrobienie obrotu sprita lepiej robić za pomocą animacji, czy może sprzętowo?

 

 

To już wszystko mam nadzieje, ze szybko mi odpowiecie, bo w końcu się zniechęcę i kolejny mój projekt "pójdzie w ......".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 1 - Cy chodzi ci o coś takiego że obiekt zaczyna się obracać ? W step dajesz

image_angle=direction;

. Gdyby jednak sprite bylby obrócony w dol a lecial by w prawo z create dajesz

direction=90,180,270 albo 360.

 

Ad 2. Kiedyś na Gmclan byl przyklad ala wormsy o niszczeniu sprite'ów bombą...

 

Ad 3. Hmmm... Jeżeli robi się sprzętowo jest mniej kodu, mniej roboty jednak trzeba użyc step'a a to już troche spowalnia gre. Animacja zaś zajmie troche miejsca, moze się prycinać jednak będzie miala odrazu nalozone AA. Odpowiedz sobie sam na to pytanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Szukałem tego przykładu ale już go nie ma. Jak ktoś ma na kompie niech mnie powiadomi (pliz). I jeszcze jdeno pytanko:

 

Jak zrobić aby wartość zmiennej sprawdzana była znak po znaku, czyli jak jest, że jak się pojawi 2 to odgrywa dzwięk 2 a jak 2 to dzwięk 3 to jak ma wartość 233223 to dźwięki są odgrywane pokoleji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałem w create coś takiego:

global.tab=' '
global.tab[0]=1;
global.tab[1]=2;
global.tab[2]=3;

W innym objekcie w draw:

draw_text(0,0,global.tab)

 

I czemu mi się drawuje 1, a nie 123?

 

EDIT:

Czy muszę pisać?:

 

draw_text(0,0,global.tab+string(global.tab[1])+string(global.tab[2]))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drawuje ci się global.tab jako zmienna. Tablica to dopiero global.tab. Jeśli drawuje ci się 1 tzn., że samo "global.tab" jest odpowiednikiem "global.tab.[0]". Czyli pisząc:

draw_text(0,0,global.tab);

Drawujesz tylko pierwszy element tablicy. zamiast pisać tej drugiej linijki kodu możesz mozesz uzyć jakiejś petli. Proponuję FOR...

 

"drawować" - heh, dziwne słowo, ale jakie użyteczne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...