Trzcina Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Mam taki problem - zrobiłem sobie takiego, no ludka (no co dopiero zaczynam :)) i jak już zrobiłem ze się strzałkami porusza to tylko rzecz jasna sam obrazek. Stąd moje pytanie jak zrobić, aby po wciśnięciu np "strzałki w lewo" postać się obracała w lewo (znaczy się wczytywała obrazek jak jest obrócona w lewo). Oglądałem różne wzorce araz instrukcje ale tak normalnie "po Polsku" :) wytłumaczone nie jest. Proszę o pomoc!!! Z góry dzięki Trzcina :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 na klokcach to zrobisz tak: w evencie strzałki w lewo daj klocek "change sprite into",i wybierasz ten z ruchem w lewo. a bez klocków można jeszcz na direction-ach,ale to powinno Ci styknąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 image_index= nazwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Neko Rushi Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Jeśli to ma być animacja chodzenia w lewo, to mnie samo sprite_index=sprite nie działało, zaczęło działać dopiero, jak dodałem image_speed=1 więc w razie czego dodaj to po sprite_index. @lowrider, image_index odpowiada za wybór klatki animacji, a nie za zmianę sprite :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Jeśli to ma być animacja chodzenia w lewo, to mnie samo sprite_index=sprite nie działało, zaczęło działać dopiero, jak dodałem image_speed=1 więc w razie czego dodaj to po sprite_index. @lowrider, image_index odpowiada za wybór klatki animacji, a nie za zmianę sprite :P klatki to masz subimage he he najlepiej zrób sobie przez image_xscale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzcina Opublikowano 21 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 na klokcach to zrobisz tak: w evencie strzałki w lewo daj klocek "change sprite into",i wybierasz ten z ruchem w lewo. a bez klocków można jeszcz na direction-ach,ale to powinno Ci styknąć. bardzo dzięki - udało się :D Moze zmienie troche temat :) ale mam jeszce jedno nurtujące mnie pytanie - po wielu nieudanych próbach, a mianowicie: Jak dodać pasek zycia i ustawić ze w trakcie kolizji z jakimś obiektem (oponentem) postać traci pare punktów życia? Próbowałem wiele razy i zawsze cos nie tak i jest "critical error" Please o odpowiedź! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 najlepiej na zmiennych sobie zrób jak będe mieć czas to Ci zrobie najwyżej ten pasek ale nie teraz... :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Sprubój podpatrzyć od jakiegoś przykładu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 W Create dajesz health = 100; W draw dajesz c=view_current action_draw_health(view_xview[c],view_yview[c],view_xview[c]+health,view_xview[c]+health,0,"green to red"); No i w collision z wrogiem dajesz health -= 10; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzcina Opublikowano 21 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 W Create dajesz health = 100; W draw dajesz c=view_current action_draw_health(view_xview[c],view_yview[c],view_xview[c]+health,view_xview[c]+health,0,"green to red"); No i w collision z wrogiem dajesz health -= 10; zrobiłem tak jak mówisz i wyskakuje "critical error" w action_draw_health Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Dziwne u mnie działa wszystko dobrze. :huh: Sprawdź jeszcze raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzcina Opublikowano 21 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 zrobiłem tak jak mówisz i wyskakuje "critical error" w action_draw_health Mam jeszzce jedno zapewne proste pytanie - wiem jak juz zrobić aby postać zmieniała obrazek przy poruszaniu, ale nie wiem jak zrobić by przeciwnik zmieniał obrazek przy poruszaniu :D. Bo w postaci moge wybrać do ,np. left że ma zmieniac sprites'a a oponent rusza się pzreciez bez mojego duzsenia w klawisze. Stąd mije pytanie. Z góry dzięki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Wrogowi daj w create czy step: if direction=180 { sprite_index=sprite_prawo} i tak samo jak będzie szedł w lewo. @down nie o to mu chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Chodzi ci o to że jak puszcza się klawisz to postać hamuje? Jak tak to popróbuj na x += 3 itp. EDIT: Sorry źle przeczytałem pytanie czy można usunąć ten post? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Robisz obiekt marker, który przedstawia kwadrat i jest niewidzialny. W kolizji potwora z markerem daj: if sprite_index=lewy_potwor { sprite_index=prawy_potwor; hspeed=2; } else { sprite_index=lewy_potwor; hspeed=-2; } I w Create: hspeed=2; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzcina Opublikowano 21 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Robisz obiekt marker, który przedstawia kwadrat i jest niewidzialny. W kolizji potwora z markerem daj: if sprite_index=lewy_potwor { sprite_index=prawy_potwor; hspeed=2; } else { sprite_index=lewy_potwor; hspeed=-2; } I w Create: hspeed=2; próbowałem wszystkiego co pisaliście :) ale za każdym, razem cos się nie zgadza - w przypadku health był error - w przypadku poruszania potwora chodził tylko w lewo i prawo i nic sie nie zmieniało :( próbowałem wszystkiego co pisaliście :) ale za każdym, razem cos się nie zgadza - w przypadku health był error - w przypadku poruszania potwora chodził tylko w lewo i prawo i nic sie nie zmieniało :( A i jeszzce jedno - idzie ustawić żeby opcja "przejdź do następnej rundy" była dostępna dopiero po pozbieraniu wszystkich rzecz (w tym przypadku "cash")? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Ale czy zamiast potwór_lewo dałeś np. sprite potwora idącegow lewo? :wub: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzcina Opublikowano 21 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Ale czy zamiast potwór_lewo dałeś np. sprite potwora idącegow lewo? :wub: bardzo śmieszne :P na penie że zmieniłem nazwe na tą z mojego Sprites'a lae wysskakuje fatal error ;( A jak można zrobic menu? bardzo śmieszne :P na penie że zmieniłem nazwe na tą z mojego Sprites'a lae wysskakuje fatal error ;( A jak można zrobic menu? A tak w ogóle to martwi mnie ten health bar. A jak mozna zrobić takie cos bez wpisywania 'code'? próbowałem rzecz jasna ale nic nie pokazywał. No i co z tym menu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 co do menu to jest przykład chyba Tymona,a co do przejścia do następnej rundy po zdobycu ileś tam cach to: if cash > 500 { room(go_to_next) } ,czy jakoś tak,dawno nie bawiłem się w gm-ie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzcina Opublikowano 21 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 co do menu to jest przykład chyba Tymona,a co do przejścia do następnej rundy po zdobycu ileś tam cach to: if cash > 500 { room(go_to_next) } ,czy jakoś tak,dawno nie bawiłem się w gm-ie Zrobiłem darw i draw health bar i najciekawsze jest to że mi zniknęła wtedy postać (w ogólle się nie wyświetla). Zawsze jak cos robie z draw jest błąd....... dziiiiiiiiiiiiiwne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karus99 Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 A masz zarejestrowanego GM-a?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzcina Opublikowano 21 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 A masz zarejestrowanego GM-a?? A GM 5 wymaga rejestracji? Bo wiem że 6 i 7 tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 21 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Zrobiłem dla ciebie świetne, zaawansowane menu. Obsługa jest banalna. W Create masz napisane jakie zmienne możesz sobie pozmieniać. Są to zmienne odpowiadające za kolor wybranego menu, normalnego, ilość menu itp. Link: https://gmclan.org/up2227_12_menu.html Pozdro, Misztrzunio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trzcina Opublikowano 21 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2007 Zrobiłem dla ciebie świetne, zaawansowane menu. Obsługa jest banalna. W Create masz napisane jakie zmienne możesz sobie pozmieniać. Są to zmienne odpowiadające za kolor wybranego menu, normalnego, ilość menu itp. Link: https://gmclan.org/up2227_12_menu.html Pozdro, Misztrzunio Bardzo Ci dziękuje :) Bardzo fajne menu! Dzięki Pozdrawiam Trzcina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się