Skocz do zawartości

Ruch postaci


Trzcina

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem - zrobiłem sobie takiego, no ludka (no co dopiero zaczynam :)) i jak już zrobiłem ze się strzałkami porusza to tylko rzecz jasna sam obrazek. Stąd moje pytanie jak zrobić, aby po wciśnięciu np "strzałki w lewo" postać się obracała w lewo (znaczy się wczytywała obrazek jak jest obrócona w lewo). Oglądałem różne wzorce araz instrukcje ale tak normalnie "po Polsku" :) wytłumaczone nie jest. Proszę o pomoc!!!

 

Z góry dzięki Trzcina :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to ma być animacja chodzenia w lewo, to mnie samo sprite_index=sprite nie działało, zaczęło działać dopiero, jak dodałem image_speed=1 więc w razie czego dodaj to po sprite_index.

 

@lowrider, image_index odpowiada za wybór klatki animacji, a nie za zmianę sprite :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to ma być animacja chodzenia w lewo, to mnie samo sprite_index=sprite nie działało, zaczęło działać dopiero, jak dodałem image_speed=1 więc w razie czego dodaj to po sprite_index.

 

@lowrider, image_index odpowiada za wybór klatki animacji, a nie za zmianę sprite :P

klatki to masz subimage he he

najlepiej zrób sobie przez image_xscale

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na klokcach to zrobisz tak:

w evencie strzałki w lewo daj klocek "change sprite into",i wybierasz ten z ruchem w lewo.

a bez klocków można jeszcz na direction-ach,ale to powinno Ci styknąć.

 

 

bardzo dzięki - udało się :D

Moze zmienie troche temat :) ale mam jeszce jedno nurtujące mnie pytanie - po wielu nieudanych próbach, a mianowicie: Jak dodać pasek zycia i ustawić ze w trakcie kolizji z jakimś obiektem (oponentem) postać traci pare punktów życia? Próbowałem wiele razy i zawsze cos nie tak i jest "critical error"

 

Please o odpowiedź!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Create dajesz

health = 100;

W draw dajesz

c=view_current
action_draw_health(view_xview[c],view_yview[c],view_xview[c]+health,view_xview[c]+health,0,"green to red");

No i w collision z wrogiem dajesz

health -= 10;

zrobiłem tak jak mówisz i wyskakuje "critical error" w action_draw_health

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem tak jak mówisz i wyskakuje "critical error" w action_draw_health

Mam jeszzce jedno zapewne proste pytanie - wiem jak juz zrobić aby postać zmieniała obrazek przy poruszaniu, ale nie wiem jak zrobić by przeciwnik zmieniał obrazek przy poruszaniu :D. Bo w postaci moge wybrać do ,np. left że ma zmieniac sprites'a a oponent rusza się pzreciez bez mojego duzsenia w klawisze. Stąd mije pytanie.

 

Z góry dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz obiekt marker, który przedstawia kwadrat i jest niewidzialny. W kolizji potwora z markerem daj:

if sprite_index=lewy_potwor
{
         sprite_index=prawy_potwor;
         hspeed=2;
}
else
{       
         sprite_index=lewy_potwor;
         hspeed=-2;
}

I w Create:

hspeed=2;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz obiekt marker, który przedstawia kwadrat i jest niewidzialny. W kolizji potwora z markerem daj:

if sprite_index=lewy_potwor
{
         sprite_index=prawy_potwor;
         hspeed=2;
}
else
{       
         sprite_index=lewy_potwor;
         hspeed=-2;
}

I w Create:

hspeed=2;

próbowałem wszystkiego co pisaliście :) ale za każdym, razem cos się nie zgadza - w przypadku health był error - w przypadku poruszania potwora chodził tylko w lewo i prawo i nic sie nie zmieniało :(

 

 

 

próbowałem wszystkiego co pisaliście :) ale za każdym, razem cos się nie zgadza - w przypadku health był error - w przypadku poruszania potwora chodził tylko w lewo i prawo i nic sie nie zmieniało :(

A i jeszzce jedno - idzie ustawić żeby opcja "przejdź do następnej rundy" była dostępna dopiero po pozbieraniu wszystkich rzecz (w tym przypadku "cash")?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy zamiast potwór_lewo dałeś np. sprite potwora idącegow lewo? :wub:

 

bardzo śmieszne :P na penie że zmieniłem nazwe na tą z mojego Sprites'a lae wysskakuje fatal error ;(

 

A jak można zrobic menu?

 

bardzo śmieszne :P na penie że zmieniłem nazwe na tą z mojego Sprites'a lae wysskakuje fatal error ;(

 

A jak można zrobic menu?

 

A tak w ogóle to martwi mnie ten health bar. A jak mozna zrobić takie cos bez wpisywania 'code'? próbowałem rzecz jasna ale nic nie pokazywał. No i co z tym menu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do menu to jest przykład chyba Tymona,a co do przejścia do następnej rundy po zdobycu ileś tam cach to:

if cash > 500

{ room(go_to_next) } ,czy jakoś tak,dawno nie bawiłem się w gm-ie

Zrobiłem darw i draw health bar i najciekawsze jest to że mi zniknęła wtedy postać (w ogólle się nie wyświetla). Zawsze jak cos robie z draw jest błąd....... dziiiiiiiiiiiiiwne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dla ciebie świetne, zaawansowane menu. Obsługa jest banalna. W Create masz napisane jakie zmienne możesz sobie pozmieniać. Są to zmienne odpowiadające za kolor wybranego menu, normalnego, ilość menu itp. Link: https://gmclan.org/up2227_12_menu.html

 

Pozdro,

Misztrzunio

Bardzo Ci dziękuje :) Bardzo fajne menu! Dzięki

 

Pozdrawiam Trzcina

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...