Skocz do zawartości

pytanie o path

kalis

Rekomendowane odpowiedzi

jak zrobic zeby majac dany path stworzony np path_0 i

obiekt player i zeby ten obiekt poruszal sie z predkoscia global.predkosc ktora jest zmieniana przez suwak .. dziala mi to tylko jak umiesicilem

path_start(path_0,global.predkosc ,0,1);

w create a mi chodzi zeby to obiekt poruszal sie w zaleznosci jaka predkosc zostanie ustalona suwakiem(predkosc moze byc zmieniana w trakcie poruszania sie)

jak zrobic zeby zamist zmiennej global.sekundy=0 wypisywalo 00

np 7 sek a pisalo by 07 i przy zmianie na 8 sec przechodziloby na 08 itd

nic nie daje ani w step ani w draw ... moze napisz inaczej te pytanie to ktos moze juz sie z tym spotkal

mam 3 obiekty

1. suwak zwieksza speed

2. -||- zmniejsza

3. postac

postac w create ma speed=0;

i chcem zeby jak zwoieksze speed to postac zacznie mi poruszac sie w kierunku okreslonym w path a jak zmniejsze do 0 to sie zatrzyma .. pozniej jak dam znowu wieksza predkosc wznowi swoja trase

moze teraz ktos bedzie wiedziec co i jak

path_start(path,speed,endaction,absolute) Starts a path for the current instance. The path is the name of the path you want to start. The speed is the speed with which the path must be followed. A negative speed means that the instance moves backwards along the path. The endaction indicates what should happen when the end of the path is reached. The following values can be used:

0 : stop the path

1: continue from the start position (if the path is not closed we jump to the start position

2: continue from the current position

3: reverse the path, that is change the sign of the speed

The argument absolute should be true or false. When true the absolute coordinates of the path are used. When false the path is relative to the current position of the instance. To be more precise, if the speed is positive, the start point of the path will be placed on the current position and the path is followed from there. When the speed is negative the end point of the path will be placed on the current position and the path is followed backwards from there.

Jako speed wstaw jakąś zmienną...

• Filar Społeczności

Kalis, doszły pm'y, ale zapomniałem odpowiedzieć. :)

Sprawa wydaje się prosta, w create dajesz path_start, a w step:

path_speed = speed;

update: Nie zauwazylem, ale Sly pare postow powyzej podal juz rozwiazanie. ;)