Boro Casso Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 Mam kilka pytanek Jak zrobić ze na ekranie w prawym górnym rogu będzie napis Liczba exp : <wartość zmiennej exp> - już sam do tego doszłem :P Poziom : <wartość zmiennej level> - - już sam do tego doszłem :P Jak zrobić : Że jeżeli zmienne exp wynosi 100 to zmienia swoją wartość na 0 i zwieksza o 1 zmienną level Narazię to wszystki ;) Wiem że pytania ostro noobowski, ale dopiero zacząłem bawić się w zmienne ;P I jeszcze jedno jak do zmiennej exp dodać liczbe np 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 if exp=100 { exp=0; level+=1 } Dajesz w step kontrolera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 exp +4 edit: aha fajnie że do czegos doszłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 Jest przykład chyba dziadkakleofasa i tam znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania. nazywa się chyba przykład rpg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 @Lowrider co? O_O exp += 4; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 18 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 @Makary155 chodziło mi ze jak mamy exp 100 lub wiecej, już skumałem przed = trza dodać < lub > :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 if exp>=100 { level+=1 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 Warto wiedziec ze w gml'u mozesz uzywac znakow matematycznych. Jakbys spal akurat na tej lekcji to przypominam ze ">" i "<" sa to znaki mniejszosci i wiekszosci. A teraz dla Ciebie zadanie jak zapisac ze zmienna jest rowna albo wieksza od jakiejs liczby ;) Komibnuj... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 18 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 Jeszcze jedno pytanko jak zrobić ze jak dodane jakiś objekt to hp odejmuje się a jak bedzie = 0 to zostaniemi przeniesini na wspułżedne x=1 y=2 i HP będze max a od zmiennej level odejdzie 1 ;P Ale jakoś naj lepiej się uczę na gotowych przykładach niż tutorialach ;/ Jeszcze jedno pytanko jak zrobić ze jak dodane jakiś objekt to hp odejmuje się a jak bedzie = 0 to zostaniemi przeniesini na wspułżedne x=1 y=2 i HP będze max a od zmiennej level odejdzie 1 ;P Ale jakoś naj lepiej się uczę na gotowych przykładach niż tutorialach ;/ Kombinuj ! A myślisz ze co robie od 2 dni :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 nie rozumeim "dodane jakis obiekt" ale kod bedzie wygladal mniej wiecej tak: Najpierw ustaw zmienne hp i zeby na poczatku byla rowna zmiennej hpmax zeby w grze mozna bylo potem jakies bonusy zwiekszajace zycie to poporstu zwiekszysz hpmax i to w create: hpmax=100; hp=hpmax; ze po tym jak "dodane jakis obiekt" to hp-=10; Teraz co sie stanie jezeli hp bedzie 0. if hp<=0 { bohater.x=1; bohater.y=2; hp=hpmax; level=-1; } Chyba wszystko powinno byc ok i zamiast bohater wpisz nazwe obiektu postaci ktora ma sie przeniesc i powinienes odjac jeszcze chyba exp najlepiej zrob skrypt ktory ustala lvl postaci na podstawie ilosci expa a po smierci odejmuj exp przez co lvl tez sie zmniejszy ;] Kombinuj... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 18 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 I takim oto sposobem dzięki waszej pomocy udało mi się zrobić skrypt na walke z mobem. A jak prosiłem czy ktoś mi taki zrobić to nikt nie chciał ;) Ps : if hp<=0 { gracz.x=1; gracz.y=2; hp=hpmax; level=-1; } w create mam to wkleić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomalas Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 Nie... to w stepie...w create ustaw poczatkowe wartosci zmiennych lvl exp hp itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boro Casso Opublikowano 18 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 Kurcze kombinuje, kombinuje i kombinuje i nie wychodzi mi. Chodzi mi o to że nie chce go teleportować ;/ już wiem w czym problem mi chodziło ze on sie teleportuje jak Health odejdze do zera ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KoRn Opublikowano 18 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2007 wrzuc w add event no more health w other takie cus: w move jest jump to a random postion. pasi, czy nie? :rolleyes: :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 19 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2007 if health<=0 { hero.x=1 hero.y=2 } dajesz w step kontrolera. Hero to obiekt, który się teleportuje. EDIT: Kontroler to niewidzialny obiekt, który odpowiada za kontrole żyć, zdrowia, rysowanie healthbarów, napisów itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się