Skocz do zawartości

Kilka pytanek


Rekomendowane odpowiedzi

Mam kilka pytanek

 

Jak zrobić ze na ekranie w prawym górnym rogu będzie napis

Liczba exp : <wartość zmiennej exp> - już sam do tego doszłem :P

Poziom : <wartość zmiennej level> - - już sam do tego doszłem :P

 

Jak zrobić :

Że jeżeli zmienne exp wynosi 100 to zmienia swoją wartość na 0 i zwieksza o 1 zmienną level

 

Narazię to wszystki ;)

Wiem że pytania ostro noobowski, ale dopiero zacząłem bawić się w zmienne ;P

 

I jeszcze jedno jak do zmiennej exp dodać liczbe np 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto wiedziec ze w gml'u mozesz uzywac znakow matematycznych.

Jakbys spal akurat na tej lekcji to przypominam ze ">" i "<" sa to znaki mniejszosci i wiekszosci. A teraz dla Ciebie zadanie jak zapisac ze zmienna jest rowna albo wieksza od jakiejs liczby ;) Komibnuj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanko jak zrobić ze jak dodane jakiś objekt to hp odejmuje się a jak bedzie = 0 to zostaniemi przeniesini na wspułżedne x=1 y=2 i HP będze max a od zmiennej level odejdzie 1 ;P

Ale jakoś naj lepiej się uczę na gotowych przykładach niż tutorialach ;/

 

Jeszcze jedno pytanko jak zrobić ze jak dodane jakiś objekt to hp odejmuje się a jak bedzie = 0 to zostaniemi przeniesini na wspułżedne x=1 y=2 i HP będze max a od zmiennej level odejdzie 1 ;P

Ale jakoś naj lepiej się uczę na gotowych przykładach niż tutorialach ;/

 

Kombinuj !

A myślisz ze co robie od 2 dni :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie rozumeim "dodane jakis obiekt" ale kod bedzie wygladal mniej wiecej tak:

 

Najpierw ustaw zmienne hp i zeby na poczatku byla rowna zmiennej hpmax zeby w grze mozna bylo potem jakies bonusy zwiekszajace zycie to poporstu zwiekszysz hpmax i to w create:

 

hpmax=100;
hp=hpmax;

 

ze po tym jak "dodane jakis obiekt" to

 

hp-=10;

 

Teraz co sie stanie jezeli hp bedzie 0.

if hp<=0
{
bohater.x=1;
bohater.y=2;
hp=hpmax;
level=-1;
}

Chyba wszystko powinno byc ok i zamiast bohater wpisz nazwe obiektu postaci ktora ma sie przeniesc i powinienes odjac jeszcze chyba exp najlepiej zrob skrypt ktory ustala lvl postaci na podstawie ilosci expa a po smierci odejmuj exp przez co lvl tez sie zmniejszy ;] Kombinuj...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...