Kychu Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 Wydaje mi się, że kiedyśo tym czytałem, ale nei mogę znaleźć. Chciałbym wiedzieć jak można zrobić aby postać automatycznie omijała przeszkody, opisze ogólnei co chciałbym zrobić. Chciałbym aby gdy jedna postać znajdzie się zbyt blisko drugiej postaci biegłe w pewne miejsce. Np nasza postac jest w jakims miejscu akurat podeszla do nas inna postac i np biegnie wlaczyc alarm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aaaaaa Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 w steep postaci dwa if distance_to_object(postac1) <100 {alarm[0]= 20} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 ... ^ lol ... xD Myślę, iż nie o taki alarm mu chodziło xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 Potrzebujesz: OBIEKTY: Alarm Bohater Wróg Ściana KOD Wróg - CREATE: idz=false KOD Wróg - STEP: if distance_to_object(Bohater)<100 && !collision_line(x,y,ob.x,ob.y,Ściana,1,0) { idz=true } if idz=true { mp_potential_step(Alarm.x,Alarm.y,2,0) } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
artimal Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 PRZECIESZ BYŁ WSPANIAŁY PRZYKŁAD :] trudno jest poszukać?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 W create: idz = 0; W step: if( distance_to_object( oWrog ) < 70 ) //jeśli odległość od obiektu oWrog jest mniejsza niż 70 pixeli { idz = 1; //zmiena idz wynosi 1 } if( idz ) = 1 //śzmienna idz wynosi 1 { direction = point_direction( x, y, oAlarm.x, oAlarm.y ); //jesteśmy skierowani w obiekt oAlarm speed = 5; //z predkoscia 5 } if( distance_to_object( oAlarm ) < 10 ) //jesli odleglosc od obiektu oAlarm wynosi mniej niz 10 pixeli to { idz = 0; zmienna idz wynosi 0 czyli juz nie idziemy w strone alarmu } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 przeszkud O zgrozo... Boże widzisz i nie grzmisz. if (point_distance(x,y,x2,y2)<odleglosc) { akcja; } Maxpayn, imho distance_to_object działa całkowicie inaczej niz powinno, bo sypie sie w przypadku wysokosci i wartosci y<0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się