Skocz do zawartości

Omijanie przeszkud


Kychu

Rekomendowane odpowiedzi

Wydaje mi się, że kiedyśo tym czytałem, ale nei mogę znaleźć. Chciałbym wiedzieć jak można zrobić aby postać automatycznie omijała przeszkody, opisze ogólnei co chciałbym zrobić. Chciałbym aby gdy jedna postać znajdzie się zbyt blisko drugiej postaci biegłe w pewne miejsce. Np nasza postac jest w jakims miejscu akurat podeszla do nas inna postac i np biegnie wlaczyc alarm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W create:

idz = 0;

W step:

if( distance_to_object( oWrog ) < 70 ) //jeśli odległość od obiektu oWrog jest mniejsza niż 70 pixeli
{
     idz = 1; //zmiena idz wynosi 1
}
if( idz ) = 1 //śzmienna idz wynosi 1 
{
     direction = point_direction( x, y, oAlarm.x, oAlarm.y ); //jesteśmy skierowani w obiekt oAlarm
     speed = 5; //z predkoscia 5
}
if( distance_to_object( oAlarm ) < 10 ) //jesli odleglosc od obiektu oAlarm wynosi mniej niz 10 pixeli to
{
     idz = 0; zmienna idz wynosi 0 czyli juz nie idziemy w strone alarmu
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...