Dzefrej Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 wróg strzela ciągle co jakiś czas nawet jak go nie widzę, ale chce żeby strzelał wtedy gdy mój bohater dojdzie do niego (razem z viewem). <_< mam użyć colision line czy co??? proszę o pomoc :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 Użyj distance_to_object(obj) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 if distance_to_object(bohater) < wartość, ( lub =) { akcja strelania np tworzenie pocisku czy Bóg wie co } acha a to do przeciwnika dać :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzefrej Opublikowano 14 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 OK, dzięki działa :D ale jak mnie ten wróg zabije i pojawiam się na początku planszy to on znów strzela :( Help plx Edit: OK, już sobie poradziłem dałem <= i jest git Dzięki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murdalow Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 OK, dzięki działa :D ale jak mnie ten wróg zabije i pojawiam się na początku planszy to on znów strzela :( Help plx if distance_to_object(bohater) > wartość { akcja strelania= false } :) spróbuj a tam w tym pierwszym przy akcji strzelania daj =true chyba się nie skopie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pentalinio Opublikowano 14 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2007 Skrypty, przykłady, silniki 3D do GMa ---> Prosta Strzelanka ---> Zapisz ---> w potworze sprawdź co jest w Step i spójrz na komentarze. Aha, używaj opcji szukaj <_< ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 polecam przyklad mojego autorstwa zamieszczony w dziale przyklady na forum, znajdziesz tam prosty silnik do strzelanki fpp, w ktorym mozesz zaobserwowac ai wrogów spełniające twoje oczekiwania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 16 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2007 @lowrider Trzeba jeszcze else dodać,i najlepiej na zmiennych: Create: strzal=true Step: if (distance_to_object(przeciwnik) <=100) { strzal=true; alarm[0]=2*room_speed; } else { strzal=false; } Alarm 0: if (strzal=true) { instance_create(x,y,pocisk); alarm[0]=2*room_speed } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ajot Opublikowano 16 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2007 Create object Opponent Event fire=0; Step object Opponent Event if (point_distance(x,y,player.x,player.y)>100) // Jezeli odleglosc jest większa od 100 { fire=0; } else // Inaczej { fire+=1; // zmienna fire zwieksza swoja wartosc o 1*room_speed na sekunde if (fire>=(room_speed/2)) instance_create(x,y,pocisk); fire=0; // tworzy pocisk i zeruje zmienna fire. } Prosty sposób na pozbycie sie alarmu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się