Nikas Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 Siemka!jak zrobić że jak naskocze na przeciwnika to on wtedy zginie?? proszę o dokładny i dobry kod :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 Użyj place_meeting. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 26 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 co to ?? xD jak to użyć?? prosze o przykład najlepiej :) jak możesz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 Był taki temat, nawet dziś został założony.TEN Używajcie opcji szukaj! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 26 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 ten kod jest zły prubowałem ;/ bo on nie zabija przeciwnika tylko na nim stoi ;/ prosze o poprawny kod Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 W przykładzie platformówki ze strony Gamemakera, miałeś jak zrobić takie coś na klockach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 Nikas, chcesz się czegoś nauczyć? To zacznij myśleć. Mówie jeszcze raz. Użyj place_meeting. Opis funkcji jest w manualu, albo nawet w dokumentacji na stronie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 26 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 a w jakim dokładnie dziale w dokumentacji?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 Szukaj :D EDIT: Ja proponuję dodać wyszukiwarkę w dokumentacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 26 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 nie ma tego w dokumentacji ;/ no niech ktoś mi powie to jest wkońcu dział pytan ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 Tymek ale tak sie składa, że normalny platformówkowicz nigdy nie używa place_meeting do naskakiwania na przeszkody jak w mario :P ta funkcja jest nieco nie dokładna, znacznie lepiej jest sprawdzic w sprite ile masz pixeli od orgina do samej gory sprite'a, i potem w kodzie kolizji z przeszkadzajką dać: // Zakladamy ze orgin jest wyśrodkowany i że od niego do gory jest 8 pix // kolizja w przeszkadzajce z bohaterem if (other.y<y-8) && (other.vspeed>0) { <akcja zniszczenia> } @Kryniak - więcej nie jem nutelli, nie wiedziałem,że powstaje w taki sposób iż wkładają do środka pingwina na kilka miesięcy aż ten zasrywa cały słoik xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 26 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 a co wpisać w akcja zniszcznia?? xD ja wpisałem destroy :P i jest żle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 instance_destroy(); ? O_O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 26 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 jest nadal źle tak wygląda ten kod w kolizji z przeszkadzjką: if (other.y<y-25) && (other.vspeed>0) { <instance_destroy> } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piczer Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 if (other.y<y-25) && (other.vspeed>0) { <instance_destroy> } Teraz to mnie dobiles if (other.y<y-25) && (other.vspeed>0) { instance_destroy() } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 if (other.y<y-25) && (other.vspeed>0) { instance_destroy(); } ??????????????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 26 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 nie działa ten kod bo ludzik którym chodze stoi na wrogu !!?? oOi go nie zabija... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 To wstaw w hero w evencie kolizji z przeciwnikiem: if (vspeed > 0 and y < other.y+4) { with(other)instance_destroy() } Pozdrawiam Marek :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 26 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 Dzięki marek!!ty to zawsze znasz odpowiedź na moje pytanie :) a możesz mi jeszcze powiedzieć jak zrobić że jak nakocze na wroga i go zabije to sie troche odbije??oooo i jest pweien problem.. teraz jak chce zrobić że jak dotkne go z boku to zgine lecz w kolizji gdy daje destroy to gine nawet gdy na niego naskocze ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 wystarczy odjąć coś od y albo od vspeed, tu masz jeszcze raz cały kod, jak dotkniesz go z boku przenosi cię do miejsca startu :] if (vspeed > 0 and y < other.y+4) { with(other)instance_destroy() if (place_free(x,y+1)) { sound_play(skok) vspeed = -4 }} else x=xstart y=ystart //ewentualnie zycie-=1 Pozdrawiam Marek :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 26 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 mam błąd Fatal error action number 1 of colision eventwith object obj_grzybek for object obj_gracz COMPILATION ERROR in code action error in code at line 14 } at position 2:unexpected symbol in expression :crying: :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 Następnym razem czytaj treść błędów. usuń ten znaczek } z końca kodu :) Pozdrawiam Marek :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 26 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 zły kod ;( bo bohater nie odskakuje tylko się niszczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 Kod jest dobrze! A w co to wstawiłeś, bo pewnie w obiekt grzybek, a to ma być w gracz, w evencie kolizja z grzybek :) Pozdrawiam Marek :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 26 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 nie,dobrze wszystko tylko że mam dwoch wrogów i w jednym kod jest dobrze działa a drugim postać po prostu znika ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 Nie chce mi się robić przykładu pokaż swój engine to coś się poradzi. Nie chce mi się zgadywać co źle skopiowałeś :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 26 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 http://www.gmclan.org/up1486.html Ricky Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 https://gmclan.org/up152_11_6d98353ac6.html EDIT Jeszcze, jedna poprawka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikas Opublikowano 26 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 dziękuje!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 26 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2007 Oj zapomniałem nawiasu :unsure: Pozdrawiam Marek :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się