fatalna_jendza Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 hehe dawno mnie tu nie było :) Czasu mam za mało, zeby się bawić GM :D ale robię teraz właśnie pracę na konkurs i mam małe pytanko: czy da się zrobić tak, żeby jak kliknę w obiekt, przeniesie mnie do następnego roomu po następnym? Np. Mam 4 roomy: room A room B room C room D Jestem w roomie A, klikam w obiekt i przenoszę się do roomu C, ale gdy klikam na ten sam obiekt znajdujący się w pokoju B, przenosi mnie ona do pokoju D :) Baaaaaaaaaardzo proszę o pomoc :( I to możliwie jak najszybciej, bo muszę to skończyć do środy :( Oczywiście projektem, jak skończę, się pochwalę :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 Pokombinuj trochę na if'ach. Jeżeli będę miał troszkę więcej czasu to ci napisze przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 Zastosuj pętlę repeat, nie pamiętam jej konstrukcji, ale opis jest w helpie. ;) Ew. nie wiem czy w GM da się zrobić pythonowy myk, ale możesz spróbować napisać tak: room_goto_next() *2; Aczkolwiek mówię, co do tego nie jestem pewny. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToMoEX Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 http://www.gmclan.org/up1592_11_7aac77f021.html przykładzik :P na początku trzeba wcisnąć 'a' lub 'b' żeby do romu a lub b się przenieść Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fatalna_jendza Opublikowano 21 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 kurczę... bo roomów będę miała ok. 50 :P to raczej niebardzo będę miała czas wypisywac: if room=(a) room_goto© } else if room=(B) { room_goto(d) } :P Jakbym miała 4 pokoje to bym sobie poradziła nawet z samymi klockami:p ale wielkie dzięki, jak nic innego nie wymyślę (czytaj: nie wymyślicie :P), to spróbuję :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 Zastosuj switcha? =) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fatalna_jendza Opublikowano 21 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 I tak nie wiem co to switch :P ale chyba znalazłam inne rozwiązanie, prostsze i w niewielkim stopniu odbyja się na estetyce, jakości i tym wszystkim :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 switch (zmienna) { case 'room1' : room_goto(menu); break case 'lazienka': room_goto(lazienka);break } i tak dalej. Pozdrawiam Marek :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki77 Opublikowano 22 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 A może zrób kilka takich samych obiektów i w każdym daj przeniesienie do innego roomu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubx Opublikowano 22 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 a może tablice z nazwami roomów, zmienną z aktualnym roomem i potem tylko odpowiednią funkcje i gotowe ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 22 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 Ta, nazwami. xD global.room_array[0] = room_first; global.room_count = 1; while( global.room_array[room_count-1] != room_last ) { global.room_array[room_count] = room_next( global.room_array[room_count-1] ); global.room_count += 1; } Generuje listę roomów. Później tylko: room_goto( global.room_array[nr_roomu] ); Choć nie rozumiem po co tak kombinować, nie lepiej ustawić roomy: room A room C room B room D I używać przejścia do następnego? Zawsze też można zrobić drzewo roomów i odpowiednio odwoływać się do podgałęzi danego rooma, ale to wyższa szkoła jazdy. :P Najlepiej było by gdybyś rozwinęła cały problem. Co chcesz uzyskać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fatalna_jendza Opublikowano 22 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 Choć nie rozumiem po co tak kombinować, nie lepiej ustawić roomy: room A room C room B room D I używać przejścia do następnego? Zawsze też można zrobić drzewo roomów i odpowiednio odwoływać się do podgałęzi danego rooma, ale to wyższa szkoła jazdy. :P Najlepiej było by gdybyś rozwinęła cały problem. Co chcesz uzyskać? Nie mogę, ponieważ mój program dzieli się na tak jakby dwie części: opis dnia i kartka z pamiętnika. I chciałabym zrobić tak, żeby ze strony opisu dnia moćżna było przejść do następnego opisu, ale także do kartki z pamiętnika :) Ale juz sobie poradziłam :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się