Basteks Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 robie gre D........(tajemnica sluzdowa) a wiec che zrobic aby strzelal pociskami tak jak jest obrocony ale porusza sie po kratkach 32x32 a wiec zeby strzelal w lewo prawo w dol i gore (czyli w cztery kierunki a nie jak w gta ) byl temat jak to zrobic do gta ale zbytnio nie zrozumialem a c++ sie ucze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 o TO biega ? Pozdrawiam Marek :) Edit: istotna rzecz(pogrubione): step hero: if (keyboard_check(vk_down)) {y+=4; kat=270} //ustala zmienną później odpowiadającą za kierunek w którym leci pocisk if (keyboard_check(vk_up)) {y-=4 ; kat=90} if (keyboard_check(vk_left)) {x-=4 ; kat=180;} if (keyboard_check(vk_right)) {x+=4 ; kat=0} wciśnięcie spacji: c=instance_create(x,y,pocisk) c.direction=kat //pocisk leci w ustalonym przy naciskaniu strzałek kierunku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basteks Opublikowano 21 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 jakos mi nie chodzi :( nie wiem czy to cos zmienia ale step mam tak: if (place_snapped(32,32)) { if (keyboard_check(vk_left)) { if (pocz=4) && (image_xscale=-1) && (place_free(x-32,y)) mx -= 32; pocz = 4; kon = 7; image_xscale = -1; if (image_index<pocz) || (image_index>kon+1-szybkosc) image_index = pocz; } else if (keyboard_check(vk_right)) { if (pocz=4) && (image_xscale=1) && (place_free(x+32,y)) mx += 32; pocz = 4; kon = 7; image_xscale = 1; if (image_index<pocz) || (image_index>kon+1-szybkosc) image_index = pocz; } else if (keyboard_check(vk_up)) { if (pocz=8) && (place_free(x,y-32)) my -= 32; pocz = 8; kon = 11; image_xscale = 1; if (image_index<pocz) || (image_index>kon+1-szybkosc) image_index = pocz; } else if (keyboard_check(vk_down)) { if (pocz=0) && (place_free(x,y+32)) my += 32; pocz = 0; kon = 3; image_xscale = 1; if (image_index<pocz) || (image_index>kon+1-szybkosc) image_index = pocz; } } if (mx<x) hspeed = -4; else if (mx>x) hspeed = 4; else if (my<y) vspeed = -4; else if (my>y) vspeed = 4; depth = -y; edit: o co chodzi na poczotku obok switch w nawiasie aktywna bo wyskakuje jako error Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 O rany musisz w create zdefiniować zmienną aktywna np aktywna=1 Poprostu do step dopisz takie coś if (keyboard_check(vk_down)) {kat=270} if (keyboard_check(vk_up)) {kat=90} if (keyboard_check(vk_left)) {kat=180;} if (keyboard_check(vk_right)) {kat=0} if (keyboard_check_pressed(vk_space)){ i=instance_create(x,y,pocisk) i.speed=5 i.direction=kat } acha i w create kat=0 Pozdrawiam Marek :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basteks Opublikowano 21 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 jak mam na poczontku w press space switch(aktywna=1) to mi blod sie wlanca ERROR in action number 1 of Key Press Event for <Space> Key for object ob_goku: Error in code at line 1: switch(aktywna=1) at position 8: Unknown variable aktywna wytlumacz to aktywna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 Lol, jak sądzisz, co znaczy "Nieznana zmienna 'aktywna'"? Zadeklaruj ją najpierw. Nie cytujemy postu poprzedniego, bo to wieśniacko wygląda. :P Ranmus A co jak ten haxor to zmieni i wyjdę na lamera? :P blackmaul Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 LoL zastanawiam się czy czytałeś mój poprzedni post. Do swojej gry dopisz do step to co ci napisałem <_< Pozdrawiam Marek :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basteks Opublikowano 21 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 dalem to do step i do create ale gdy naciskam spacje to mi tamten blod wychodzi i nadal nie mam pojecia co to ta aktywna jak cos to mam jeszcze end step Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aaaaaa Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 Jak dasz do create to jest aktywne tylko przy tworzeniu objektu a jak do Step to cały czas KAPUJESZ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basteks Opublikowano 21 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 ale chodzi o to ze to co mi kazal do step to dalem do step a co do create to do create a blod mi wyskakuje caly czs z tym switch(aktywna) i nie cheecie tego wytlumacczyc :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: edit: postanowilem ze te gowna zostawie na pozniejszo gre ok do press space dalem instance_create(x,y,pocisk_obj); a do create pocisku: speed=15; direction=obj_goku.direction; i mi narazie wystarczy ok. jak juz o mojej grze to jak zrobic zeby ten atak mi mane odbieral i jak mane zrobic ktora doladywowule sie np. 5 co 20 sek edit2 mam 2 problemy 1.jak strzelam to pocisk wylatujeod nog a nie od tulowia jak bym chcial 2.narysowalem pocisk odrocony w prawo i leci tak samo odwrocone w dol lewo i gore czyli jak zrobic zeby jak w lewo wale to sie odwracal a jak w dol to sie w dol obrocil itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Basteks Opublikowano 22 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2007 sory za double posta ale chcialem zeeby temat sie swiecil bo jeszcze nie wszystko mam wytlumaczone odpowiedzcie na mojego poprzedniego posta plzzz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się