Skocz do zawartości

Strzelanie postaci


Rekomendowane odpowiedzi

robie gre D........(tajemnica sluzdowa)

a wiec che zrobic aby strzelal pociskami tak jak jest obrocony ale porusza sie po kratkach 32x32 a wiec zeby strzelal w lewo prawo w dol i gore (czyli w cztery kierunki a nie jak w gta )

 

byl temat jak to zrobic do gta ale zbytnio nie zrozumialem a c++ sie ucze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o TO biega ?

 

Pozdrawiam Marek :)

 

Edit: istotna rzecz(pogrubione):

step hero:

 

if (keyboard_check(vk_down))

{y+=4; kat=270} //ustala zmienną później odpowiadającą za kierunek w którym leci pocisk

if (keyboard_check(vk_up))

{y-=4 ; kat=90}

if (keyboard_check(vk_left))

{x-=4 ; kat=180;}

if (keyboard_check(vk_right))

{x+=4 ; kat=0}

 

wciśnięcie spacji:

c=instance_create(x,y,pocisk)

c.direction=kat //pocisk leci w ustalonym przy naciskaniu strzałek kierunku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakos mi nie chodzi :(

 

nie wiem czy to cos zmienia ale step mam tak:

 

if (place_snapped(32,32))

{

 

 

if (keyboard_check(vk_left))

{

if (pocz=4) && (image_xscale=-1) && (place_free(x-32,y))

mx -= 32;

pocz = 4;

kon = 7;

image_xscale = -1;

if (image_index<pocz) || (image_index>kon+1-szybkosc)

image_index = pocz;

}

else

if (keyboard_check(vk_right))

{

if (pocz=4) && (image_xscale=1) && (place_free(x+32,y))

mx += 32;

pocz = 4;

kon = 7;

image_xscale = 1;

if (image_index<pocz) || (image_index>kon+1-szybkosc)

image_index = pocz;

}

else

if (keyboard_check(vk_up))

{

if (pocz=8) && (place_free(x,y-32))

my -= 32;

pocz = 8;

kon = 11;

image_xscale = 1;

if (image_index<pocz) || (image_index>kon+1-szybkosc)

image_index = pocz;

}

else

if (keyboard_check(vk_down))

{

if (pocz=0) && (place_free(x,y+32))

my += 32;

pocz = 0;

kon = 3;

image_xscale = 1;

if (image_index<pocz) || (image_index>kon+1-szybkosc)

image_index = pocz;

}

}

if (mx<x)

hspeed = -4;

else

if (mx>x)

hspeed = 4;

else

if (my<y)

vspeed = -4;

else

if (my>y)

vspeed = 4;

 

depth = -y;

 

edit:

o co chodzi na poczotku obok switch w nawiasie aktywna bo wyskakuje jako error

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O rany musisz w create zdefiniować zmienną aktywna np aktywna=1

 

Poprostu do step dopisz takie coś

if (keyboard_check(vk_down))
{kat=270} 
if (keyboard_check(vk_up))
{kat=90}
if (keyboard_check(vk_left))
{kat=180;}
if (keyboard_check(vk_right))
{kat=0}
if (keyboard_check_pressed(vk_space)){
i=instance_create(x,y,pocisk)
i.speed=5
i.direction=kat
}

 

acha i w create

kat=0

 

Pozdrawiam Marek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mam na poczontku w press space

 

switch(aktywna=1)

to mi blod sie wlanca

 

ERROR in

action number 1

of Key Press Event for <Space> Key

for object ob_goku:

 

Error in code at line 1:

switch(aktywna=1)

 

at position 8: Unknown variable aktywna

 

wytlumacz to aktywna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale chodzi o to ze to co mi kazal do step to dalem do step a co do create to do create

 

a blod mi wyskakuje caly czs z tym switch(aktywna) i nie cheecie tego wytlumacczyc :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying: :crying:

 

edit:

postanowilem ze te gowna zostawie na pozniejszo gre ok do press space dalem

 

instance_create(x,y,pocisk_obj);

 

a do create pocisku:

speed=15;

direction=obj_goku.direction;

 

i mi narazie wystarczy

 

ok. jak juz o mojej grze to jak zrobic zeby ten atak mi mane odbieral i jak mane zrobic ktora doladywowule sie np. 5 co 20 sek

 

edit2

mam 2 problemy

1.jak strzelam to pocisk wylatujeod nog a nie od tulowia jak bym chcial

2.narysowalem pocisk odrocony w prawo i leci tak samo odwrocone w dol lewo i gore czyli jak zrobic zeby jak w lewo wale to sie odwracal a jak w dol to sie w dol obrocil itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...