Skocz do zawartości

Skrypty i zmienne


Rekomendowane odpowiedzi

Czemu nie można (a jeśli mozna to jak?) odwołać się w skrypcie do jakiejś zmiennej?

 

chodzi mi o to że, mam zmieną:

 

ruch = 5;

 

piszę sobie skrypt o nazwie ruch_w_prawo, np:

 

x += argument0

 

potem odwołuję sie do tego skryptu w jakiejś akcji

 

ruch_w_prawo(ruch);

 

no i skrypt nie działa, a jeśli wpiszę zamiast argument0 nazwę zmiennej a w odwołaniu pozostawię pusty nawias to działa. A ja tak niechcę, bo chcę ten skrypt użyc jeszcze gdzie indziej dla innych danych.

 

I co mam zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

most23 :

 

Kazda zmienna ma swoj tz zasięg czyli "obszar" w ktorym bedzie znana. Jesli tworzysz dany obiekt i w dziale create dajesz zmienną ruch=5; to tyczy się to tylko tego obiektu. Tobie chodzi zapewne o zmienne globalne ( czyli takie zmienne do ktorych mozna się odwolac z kazdego obiektu ( kazdego miejsca mowiąc potocznie )) Zmienne takie tworzysz z dopiskiem global np:

 

global.ruch=5;

Taką zmienną mozesz spokojnie dac jako argument skryptu i napewno zadziala ( chyba ze wartosc zmiennej nie jest znana w momencie wykonywania skryptu )

 

Innym sposobem jest "zwrocenie się do obiektu , ktory jest w posiadaniu zmiennej " o podanie jej wartosci, a robi się to tak jak podal Sly bez uprzedniego wyjasnienia o co w tym chodzi ;) czyli :

 

wykonaj_skrypt(nazwa_obiektu_w_ktorym_stworzyles_zmienną.nazwa_zmiennej);

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Pozwolę sobie na odgrzanie tego tematu, gdyż nie chcę zakładać nowego o podobnej tematyce.

 

Otóż jak robie sobie jakiś skrypt, w którym pewna zmienna ma podlegać zmianie, na przykład wzraztać. To jak podam tę zmienną jako argument skryptu to skrypt nie działa.

 

Np:

 

W skrypcie:

argument0 += 1;

 

W obiekcie:

skrypt(global.zmienna);

 

Z tego wywnioskowałem że jako argumentem skryptu może być tylko wartość zmienej a nie sama zmienna. Ale ja chciałbym koniecznie podać w argumencie zmienną, bo dzięki temu jeden skrypt możnaby wykorzystać wielokrotnie w kodzie gry dla różnych zmiennych.

 

W zwiazku z tym pytanie brzmi: Czy da się to jakoś ominąć, czy można w jakiś sposób podać zmienną jako argument i zmieniać jej wartośc w skrypcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...