Modnar23 Opublikowano 5 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2004 Czemu nie można (a jeśli mozna to jak?) odwołać się w skrypcie do jakiejś zmiennej? chodzi mi o to że, mam zmieną: ruch = 5; piszę sobie skrypt o nazwie ruch_w_prawo, np: x += argument0 potem odwołuję sie do tego skryptu w jakiejś akcji ruch_w_prawo(ruch); no i skrypt nie działa, a jeśli wpiszę zamiast argument0 nazwę zmiennej a w odwołaniu pozostawię pusty nawias to działa. A ja tak niechcę, bo chcę ten skrypt użyc jeszcze gdzie indziej dla innych danych. I co mam zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 5 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2004 To może spróbuj tak: ruch_w_prawo(nazwa_obiektu.ruch) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Choosen Opublikowano 6 Grudnia 2004 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2004 most23 : Kazda zmienna ma swoj tz zasięg czyli "obszar" w ktorym bedzie znana. Jesli tworzysz dany obiekt i w dziale create dajesz zmienną ruch=5; to tyczy się to tylko tego obiektu. Tobie chodzi zapewne o zmienne globalne ( czyli takie zmienne do ktorych mozna się odwolac z kazdego obiektu ( kazdego miejsca mowiąc potocznie )) Zmienne takie tworzysz z dopiskiem global np: global.ruch=5; Taką zmienną mozesz spokojnie dac jako argument skryptu i napewno zadziala ( chyba ze wartosc zmiennej nie jest znana w momencie wykonywania skryptu ) Innym sposobem jest "zwrocenie się do obiektu , ktory jest w posiadaniu zmiennej " o podanie jej wartosci, a robi się to tak jak podal Sly bez uprzedniego wyjasnienia o co w tym chodzi ;) czyli : wykonaj_skrypt(nazwa_obiektu_w_ktorym_stworzyles_zmienną.nazwa_zmiennej); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Modnar23 Opublikowano 20 Lutego 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2005 Pozwolę sobie na odgrzanie tego tematu, gdyż nie chcę zakładać nowego o podobnej tematyce. Otóż jak robie sobie jakiś skrypt, w którym pewna zmienna ma podlegać zmianie, na przykład wzraztać. To jak podam tę zmienną jako argument skryptu to skrypt nie działa. Np: W skrypcie: argument0 += 1; W obiekcie: skrypt(global.zmienna); Z tego wywnioskowałem że jako argumentem skryptu może być tylko wartość zmienej a nie sama zmienna. Ale ja chciałbym koniecznie podać w argumencie zmienną, bo dzięki temu jeden skrypt możnaby wykorzystać wielokrotnie w kodzie gry dla różnych zmiennych. W zwiazku z tym pytanie brzmi: Czy da się to jakoś ominąć, czy można w jakiś sposób podać zmienną jako argument i zmieniać jej wartośc w skrypcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SLy Opublikowano 20 Lutego 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2005 O ile dobrze wiem to skrypty są własnie do wielokrotnego wykorzystywania. Według mnie to co podałeś powinno działać. W tym wypadku możesz spróbować w ten sposób: argument0 = argument0 + 1; Jeśli nadal nie działa no to coś gdzieś zjeCHałeś :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się