123el Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 Mam taki oto wspaniały kod: { if can_shoot=true and bron1=1 and global.ammoj>=0 then can_shoot = false; image_speed = 0.2; image_index = 0; sound_play(snd_shot); with(obj_player) { var obj; obj=instance_create(x,y,obj_pocisk) obj.x=x+0.001*cos(direction*pi/180) obj.y=y-0.001*cos(direction*pi/180) obj.speed=20 obj.direction=direction } Jest jednak problem, bo postać strzela cały czas i nie stosuje się do zmiennych: bron1, ammoj, can_shoot...może przyda się informacja, że takich kodów jest 3 i każdy ma inaczej z bron, ammo...po zmianie broni i tak wszystkie 3 strzelają z karabinu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Marcelot Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 Z tym żeby strzelał co jakiś czas to sam zadawałem takie pytanie pod tematem :"koniec amunicji" a ze zmianom broni widziałem też gdzieś na forum... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 Klamry...... if ( can_shoot ) = true and bron1 = 1 { if ( global.ammoj ) > 0 { can_shoot = false; image_speed = 0.2; image_index = 0; sound_play(snd_shot); with(obj_player) { var obj; obj=instance_create(x,y,obj_pocisk) obj.x=x+0.001*cos(direction*pi/180) obj.y=y-0.001*cos(direction*pi/180) obj.speed=20 obj.direction=direction } } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
123el Opublikowano 20 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 @LM: Kiedy mi chodzi o nie stosowanie się kreowania pocisków do powyższego kodu, a nie o jakieś banalne alarmy czy koniec amunicji... maxpayne: OK, ale czy przy global.ammoj=0 on nie powinien "nie" strzelać...? W sensie, że to nie rozwiązało problemu i dalej strzela koleś, ale słucha się przynajmniej can_shoot i bron1... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 Nie rozumiem o to chodzi? if ( can_shoot ) = true and bron1 = 1 { if ( global.ammoj ) > 0 { can_shoot = false; image_speed = 0.2; image_index = 0; sound_play(snd_shot); obj_player = instance_create(x,y,obj_pocisk); obj_pocisk.x = x+0.001*cos(direction*pi/180); obj_pocisk.y = y-0.001*cos(direction*pi/180); obj_pocisk.speed = 20; obj_pocisk.direction = direction; } } ??????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 if ( can_shoot ) = true and bron1 = 1 { if ( global.ammoj ) > 0 { can_shoot = false; global.ammoj-=1 image_speed = 0.2; image_index = 0; sound_play(snd_shot); obj_player = instance_create(x,y,obj_pocisk); obj_pocisk.x = x+0.001*cos(direction*pi/180); obj_pocisk.y = y-0.001*cos(direction*pi/180); obj_pocisk.speed = 20; obj_pocisk.direction = direction; } } Teraz powinno chodzić xP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 Bo po if'ie zawsze robi się pierwsza akcją którą napotka. W tym przypatku to wykonywał tylko can_shoot = false; Nic więcej. To wszystko (cała "funkcja strzału") musiała być w klamrach "{}" aby działało tak jak chcesz :) Tak powinno działać: { if can_shoot=true and bron1=1 and global.ammoj>=0 then { can_shoot = false; image_speed = 0.2; image_index = 0; sound_play(snd_shot); with(obj_player) { var obj; obj=instance_create(x,y,obj_pocisk) obj.x=x+0.001*cos(direction*pi/180) obj.y=y-0.001*cos(direction*pi/180) obj.speed=20 obj.direction=direction } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 @Up: Nie będzie działać, bo nie dałeś na końcu } xD a z resztą, ja mu napisałem to na początku, a wy to cały czas piszecie. <_< Zawsze się czepiam :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
123el Opublikowano 20 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 Dobra dzięki wam wszystkim...z ammo i tak muszę sam po kombinować, bo strzela mając zero amunicji, jeszcze raz dzięki!... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 , bo strzela mając zero amunicji, if can_shoot=true and bron1=1 and global.ammoj>=0 then :P Usuń to (=) z global.ammoj>=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 słuszne spostrzezenie, tylko zmien ten avatar bo jakos nie moge xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 @Up: Nie będzie działać, bo nie dałeś na końcu } xD a z resztą, ja mu napisałem to na początku, a wy to cały czas piszecie. <_< Zawsze się czepiam :P . Tylko że ty dawałeś zły kod -.- Nie wciskaj ludziom kitu. Przyjrzyj się swojemu kodowi. Pozdrawiam, Iv!n. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się