Skocz do zawartości

Create an instance of an object with a motion...


Rekomendowane odpowiedzi

Czy da się napisać to co w tym klocku idealnie tak samo jako skrypcik? Wiem, że pytanie jest bardzo głupie i żałosne...

 

Heh, wiem, że się da tylko nie bardzo wiem jak połączyć ze sobą motion i instance_create...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zakładać nowego tematu więc pytam jak mogę zrobić żeby w jednym skrypcie było coś takiego :

Dla obj_gracz

if coś tam coś tam...

Dla obj_jakiśinny

Then coś tam coś tam...

Ogółem chodzi mi oto, aby "jeżeli" było dla jednego, a to co się stanie było dla drugiego...

 

Na klockach to to jest banalne, ale w kodzie to nie wiem jak to zrobić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś takiego??

W Evencie Create:

//Tworzymy 2 warunki 1.warunek do zamiany 2.aktualny warunek

var1=100 //np życie

var2=100 //życie, te które jest wcześniej

 

W Evencie Step:

var2=var1

 

//obj_1 - np.gracz | obj_2 - np obiekt do wymiany danych

if keyboard_check(vk_space)

{

var1=obj_2.var1

obj_2.var1=obj_1.var2

}

 

Myślę że rozumiesz działanie 2 warunku "życie"

 

 

EDIT:

Może chodzi o to??

 

if keyboard_check(vk_space) && collision_rectangle(x,y,x+32,y+32,obj_2,1,0)

{

with(other)var+=1

var-=1

}

Cały sekret kryje się w with(other)

 

lub

 

var-=1

obj_2.var+=1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

{

if (not can_shoot) exit;

can_shoot = false;

image_speed = 0.2;

image_index = 0;

sound_play(snd_shot);

 

TU MA BYĆ THEN TYLKO, ŻE DLA INNEGO OBIEKTU...

 

var _obj;

 

_obj=instance_create(x,y,obj_pocisk)

_obj.x=x+0.001*cos(direction*pi/180)

_obj.y=y-0.001*cos(direction*pi/180)

_obj.speed=20

_obj.direction=direction

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten obiekt ma mieć wtedy te var(iable) _obj;

 

{

if (not can_shoot) exit;

can_shoot = false; .................TO JEST DLA SELF...

image_speed = 0.2;

image_index = 0;

sound_play(snd_shot);

 

var _obj;

 

_obj=instance_create(x,y,obj_pocisk)

_obj.x=x+0.001*cos(direction*pi/180) ...............TO JEST DLA OBJ_COŚTAM RAZEM Z Var...

_obj.y=y-0.001*cos(direction*pi/180)

_obj.speed=20

_obj.direction=direction

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

{

if (not can_shoot) exit;

can_shoot = false;

image_speed = 0.2;

image_index = 0;

sound_play(snd_shot);

 

 

with(obj_2)

{

var _obj;

 

_obj=instance_create(x,y,obj_pocisk)

_obj.x=x+0.001*cos(direction*pi/180)

_obj.y=y-0.001*cos(direction*pi/180)

_obj.speed=20

_obj.direction=direction

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...