123el Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Czy da się napisać to co w tym klocku idealnie tak samo jako skrypcik? Wiem, że pytanie jest bardzo głupie i żałosne... Heh, wiem, że się da tylko nie bardzo wiem jak połączyć ze sobą motion i instance_create... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 var _obj; _obj=instance_create(x,y,<obiekt>) _obj.x=<pozycja_x> _obj.y=<pozycja_y> _obj.speed=<szybkosc> _obj.direction=<Kierunek> W taki sposób można zmieniać warunki np var _obj; _obj=instance_create(x,y,<obiekt>) _obj.zycie=<zycie> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
123el Opublikowano 14 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Dzięki, o to chodziło tylko, że nie jestem masochistą i nie przepadam za zadawaniem sobie bólu w tym przypadku myśleniem więc zapytałem na zawsze nie zawodnym forum... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 No to się cieszę że oto chodziło =P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
123el Opublikowano 14 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Nie chcę zakładać nowego tematu więc pytam jak mogę zrobić żeby w jednym skrypcie było coś takiego : Dla obj_gracz if coś tam coś tam... Dla obj_jakiśinny Then coś tam coś tam... Ogółem chodzi mi oto, aby "jeżeli" było dla jednego, a to co się stanie było dla drugiego... Na klockach to to jest banalne, ale w kodzie to nie wiem jak to zrobić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Coś takiego?? W Evencie Create: //Tworzymy 2 warunki 1.warunek do zamiany 2.aktualny warunek var1=100 //np życie var2=100 //życie, te które jest wcześniej W Evencie Step: var2=var1 //obj_1 - np.gracz | obj_2 - np obiekt do wymiany danych if keyboard_check(vk_space) { var1=obj_2.var1 obj_2.var1=obj_1.var2 } Myślę że rozumiesz działanie 2 warunku "życie" EDIT: Może chodzi o to?? if keyboard_check(vk_space) && collision_rectangle(x,y,x+32,y+32,obj_2,1,0) { with(other)var+=1 var-=1 } Cały sekret kryje się w with(other) lub var-=1 obj_2.var+=1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
123el Opublikowano 14 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 { if (not can_shoot) exit; can_shoot = false; image_speed = 0.2; image_index = 0; sound_play(snd_shot); TU MA BYĆ THEN TYLKO, ŻE DLA INNEGO OBIEKTU... var _obj; _obj=instance_create(x,y,obj_pocisk) _obj.x=x+0.001*cos(direction*pi/180) _obj.y=y-0.001*cos(direction*pi/180) _obj.speed=20 _obj.direction=direction } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 To użyj <2obiekt>.ammo-=1 <2obiekt>. - określa drugi obiekt RAZEM Z "." (kropką) oczywiście w "<2obiekt>" wpisz nazwę drugiego obiektu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
123el Opublikowano 14 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 To co napisałeś ok, ale czy mógłbyś to jakoś napisać razem z moim kodem? Aby pasowało chociaż mniej więcej... Chodzi mi oto, że to co napisałeś jest ok, tylko trochę nie na temat... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 tylko napisz co ma zrobić ten drugi obiekt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
123el Opublikowano 14 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Ten obiekt ma mieć wtedy te var(iable) _obj; { if (not can_shoot) exit; can_shoot = false; .................TO JEST DLA SELF... image_speed = 0.2; image_index = 0; sound_play(snd_shot); var _obj; _obj=instance_create(x,y,obj_pocisk) _obj.x=x+0.001*cos(direction*pi/180) ...............TO JEST DLA OBJ_COŚTAM RAZEM Z Var... _obj.y=y-0.001*cos(direction*pi/180) _obj.speed=20 _obj.direction=direction } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 { if (not can_shoot) exit; can_shoot = false; image_speed = 0.2; image_index = 0; sound_play(snd_shot); with(obj_2) { var _obj; _obj=instance_create(x,y,obj_pocisk) _obj.x=x+0.001*cos(direction*pi/180) _obj.y=y-0.001*cos(direction*pi/180) _obj.speed=20 _obj.direction=direction } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
123el Opublikowano 14 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 Działa świetnie, tak jak chciałem, wielkie dzięki, następnym razem nie zapomnę o with(obj), aby nie powielać błędów, jak niektórzy, jeszcze raz dzięki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 No problemo, udanego projektu życzę =P Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się