zesio13 Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 witam chciałem się dowiedźeć jak to zrobić gdy postać podczas skoku zmieni sprita np : jeśli jestem w powietrzu i wcisne klawisz w lewo żeby zmieniał sie sprite np skok_lewo a jak wcisne klawisz w prawo skok_prawo i jeszcze że jak stoje na ziemi to wcisne klawisz w lewo idzie w lewo i nagle przeskakuje na sprite stoi prawo tak mam ustawione w no key sprite prawo_stoi i jeszcze coś ..chcę zrobić takie coś jak w mario jeśli mario będzie w skoku i dotkie podczas skoku tego platfusa kuppe czy jak mu tam ten sie spłaszczy i kaput :P teraz krócej w punktach : *1: Zmiana sprita podczas skoku *2: Objekt który idzie w lewo niech zostanie w lewo a nie zmienia sie w prawo *3: kolizja innego sprita z objektem tak jak w mario :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 bylem mnóooooooostwo tematów o tym. użyj Szukajki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 if (vspeed <0) {sprite_index=spr_leci_do_gory} if (vspeed > 0) {sprite_index= spr_spada_w_dol} if (keyboard_check(vk_left)) {sprite_index=spr_idzie_lewo} if (keyboard_chceck(vk_right)) {sprite_index=spr_idzie_prawo} pozdrawiam Marek :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 moim zdaniem zeby sie nie chrzanic z kazdym spritem i dodawac jego kopie ktora sie "patrzy" w 2 strone, lepiej zrobic komplet sprite'ow w prawo, dodac zmienna k (kierunek) i potem sprawdzac, jesli k==1 (w prawo) to image_xscale=1; a jesli k==2 (lewo) to image_xscale=-1; :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 w create: animationH = 1; w end step: image_xscale = sign(animationH) if ( place_free ( x,y+1 ) ) { sprite_index = spr_skok } else { if ( hspeed ) = 0 { sprite_index = spr_stoi } else { sprite_index = spr_idzie } } w step: if ( place_free ( x,y+1 ) ) { gravity = 0.3 } else { gravity = 0 if ( keyboard_check_pressed ( vk_space ) ) { vspeed -= 12 } } if ( keyboard_check ( vk_left ) ) { hspeed = -3 animationH = -1 } if ( keyboard_check_released ( vk_left ) ) { friction = 0.2 } if ( keyboard_check ( vk_right ) ) { hspeed = +3 animationH = +1 } if ( keyboard_check_released ( vk_right ) ) { friction = 0.2 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zesio13 Opublikowano 11 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 ale nikt mi nie odpowiedźał na : *3: kolizja innego objekta (mario) z objektem (kupa) tak jak w mario Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 w kolizji z koopą: if ( gravity ) >= 0.2 { (with)other speed = 0 sprite_index = spr_koopa_splaszczona } w obiekcie koopa w animation end: if ( sprite_index ) = spr_koopa_splaszczona { instance_destroy() } I jest taki przykład z tym na www.yoyogames.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zesio13 Opublikowano 12 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 dźęki bardzo :) tylko jeszcze jedno ;/ jak to zrobić jak nacisne guzik raz to sie włonczy pełny ekran a jak drugi raz to mały ekran chodzi coś o else ????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
123el Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 chodzi coś o else ????? ?? jak to zrobić jak nacisne guzik raz to sie włonczy pełny ekran a jak drugi raz to mały ekran A wciśnij F4... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zesio13 Opublikowano 12 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 mi nie chodzi o f4 tylko jest taki guzik pełny ekran !! i chce jak nacisne pierwszy raz to pełny ekran drugi raz mały ekran !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
123el Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 W zarejestrowanej w Draw jest klocek Change Fullscreen mode... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 12 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2007 image_xscale = sign(animationH) Mnie tylko ciekawi po co dawac tam jeszcze to wyliczanie sign skoro i tak zawsze ustawiasz albo 1 albo -1 xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się