Oriental Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Własnie mam problem z sterowaniem zrobiłem bardzo prosty kod narazie na 4ech spritach w kazda strone swiata. Kazdy sprit ma w animacji bieganie. Posiadam jeszcze sprity gdzie Hero stoi i tez w 4 strony swiata. W tym problem jak zrobić aby gdy direction=direction_point i tak dalej. Zeby gdy bedze giegl w gure to wlancza sie sprit biegania w gure a gdy puszcze to włancza sie sprit stania w ta sama strone co wczesniej biegl ??? Teraz posiadam taką zmiane: if direction>90 { change_sprite } i tak dalej......... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Po 1, lepiej jeśli sprit jak postać stoi i jak biegnie w górę będzie w jednym spricie. (najlepiej jak rysunek stania będzie jako pierwszy) A teraz kod w step if !speed=0 { image_speed=1; if image_index=0 image_index=1; } //tlumaczenie: jesli predkosc postaci nie jest rowna zero, to szybkosc animacji jest rowna jeden, i jesli image_index jest na rysunku stania postaci, to image_index przeskakuje o jeden rysunek dalej if direction>45 && direction <136 { sprite_index=postac w gore } //zrob tak ze wszystkimi keirunkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oriental Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Właśnie w tym problem że każde stanie czy bieganie jest oddzielne i posiada do 10 subimages... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Jeśli nawet animacja stania ma 10 klatek i biegania ma 10 klatek, to je połącz, będzie wygodniej. Później zrób w step kod if speed=0 { if image_index>9 image_index=0; } else { if image_index<10 image_index=10; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oriental Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Jak to połącz?? PLs wytłumaczbo to ja jestem chyba jakis niedorozgarniety xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Znowu Ty xD Dobra zrobiłem Ci przykład. https://gmclan.org/up2096.html (nazwa pliku ce444...) chodzenie w 4 strony ze zmiana sprita + animacja ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oriental Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Nikt mnie nie rozumie?!??!?!?!!?!?!?!?!??!?!?!?!?!?!!??!?! Jestem inny -.- Sterowanie odbywa sie za pomocą naciśnięcia klawisza arrows_up czyli na klawiaturce i postać idzie w strone myszki. ALEEEE przy każdym ograniczeniu direction zmienia sprita. gdy myszka znajduje się po prawej stronie postaci sprite zmienia sie na stanie w tą strone. Gdy przycisne UP to idzie w tą strone. Wstawiam przykład UWAGA NIE MA TAM SPRITA STOPU ZASTĄPCIE CZYMŚ xD https://gmclan.org/up2192.html I jak zrobić żby chodził i stał?? TAK JAK WE WCZEŚNIEJSZYCH OPISACH........... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 A może lepiej to dać na image_angle i zrobić izometryczne sprite'y... W 2.5d... ;3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oriental Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Nikt nei ma konkretego sposobu??? O dziwo o.O Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 A może lepiej to dać na image_angle i zrobić izometryczne sprite'y... W 2.5d... ;3 Jak za pomocą image_angle chcesz zrobić izometryczne sprity? Oriental podaj plik, to może ci pomogę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oriental Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Podałem xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 http://www.gmclan.org/uploader/863/kuzwa.gm6 Masz, nie dziw się że animacja ciągle była na image index 0, skoro w każdym stepie ustawiałes nowego sprita. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 up@trzeba było napisać że mu zrobisz ^^ No dobra looknij na to: https://gmclan.org/up2096.html (nazwa przykladble) Jak nie to to ja już nie wiem. :boxed: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oriental Opublikowano 7 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Mincanser możesz mi napisać ten kod w step do 8 stron swiata?? LAdniej bedzie wygladac xD chodzi o ten kod :) if direction<46 sprite_index=right; if direction> 45 && direction <136 sprite_index=up; if direction> 135 && direction <226 sprite_index=left; if direction>225 && direction <316 sprite_index=down; if direction>315 sprite_index=right; Zamień go na 8i odeślij ......... PROSZE ........ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 A co za problem samemu napisać? Musisz poprostu zrobić 2 razy więcej linijek i zrobić 2 razy mniejsze różnice między kątami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pol_litra Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 To proste sam se to zrób;p A oriental mam pytanie twoje rpg to będzie na neta bo jeśli tak to może przebić wytwór borka;p? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Jasne xD @Oriental: I znów pupa :P Na switcha to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oriental Opublikowano 8 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Z waszą pomocą bym zrobił MMO ale wiem ze nei pomozecie więc nawet nei myśle o online xD A co za problem samemu napisać? Musisz poprostu zrobić 2 razy więcej linijek i zrobić 2 razy mniejsze różnice między kątami. czyli 9?? czy 10?? bo nie wiem czemu masz na początku i na końcu taki sam if.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pol_litra Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 if direction<46 && direction>280 sprite_index=righticiut1; if direction<280 && direction>315 sprite_index=righticiut2; if direction> 45 && direction <90 sprite_index=upiciut1; if direction> 90 && direction <136 sprite_index=upiciut2; if direction> 135 && direction <186 sprite_index=lefticiut1; if direction> 186 && direction <226 sprite_index=lefticiut2; if direction>225 && direction <270 sprite_index=downiciut; if direction>270 && direction <316 sprite_index=downiciut; ps. coś w tym stylu ale pewien nie jestem pewien ps2.jeśli tak to dziękuj dla rryka2;p ps3.wcale nie taki sam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oriental Opublikowano 8 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 :D sprawdze zara tera pokace tibie bo starzy sie nie czepiają xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 8 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 Z waszą pomocą bym zrobił MMO Skoro nie wiedziałeś jak zrobić coś takigo, to napewno byś nawet z naszą pomocą mmo nie zrobił (zrozum że zrobienie gry za kogoś to nie to samo co pomoc) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oriental Opublikowano 8 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2007 BO I TAK NIE O TO CHODZI ALE JUZ NIE BEDE ZAWRACAL GLOWY GDYZ I TAK NIE ZROZUMIESZ Xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się