zesio13 Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 Zawsze zastanawiałęm się jak tworzone są takie gry np : gta 3 , nfs carbon są tam takie dźiwne rozszerzenia że nie wiem myślałem że to jakiś program przecież żadnen moim zdaniem program do tworzenia gier nie pomieściłby takiego miasta czy tam ....objektów szukałem w google i nic więc was pytam .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 Najczęściej w C++,a te rozszerzenia to nic innego jak format plików które gra obsługuje(muzyka,grafika,modele) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zesio13 Opublikowano 6 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 czyli każdy element trzeba ułożyć we właściwym miejscu za pomocą c++ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 Tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 Nie tylko C++ twórcy wykorzystują. Warto wspomnieć, że np. takie Chrome było robione w Java, a taki Maluch Racer 2 w Blitz3D :P . Jednak, najczęściej jest to C++. Twórcy najczęściej wykorzystują gotowe silniki typu RenderWare, Source, Quake III, Quake II, Unreal Engine, co przyśpiesza im tworzenie gry wielokrotnie. Na przykład takie GTA 3 o którym wspomniałeś, jest oparte o silnik RenderWare. A rozszerzenia są po to, żeby nie kraść zasobów z gry bądź ich nie podmieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zesio13 Opublikowano 6 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 dźęki marmot :) wiem już jakie programy a czy da się je pobrać z neta ? chciałem sie pobawić troche ps.Czy da sie zrobić takie gry w game makerze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki77 Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 Człowieku jakie programy?! To są silniki i języki programowania. To nie jest tak, że sobie układasz sprity i inne na mapie! Najpierw się naucz C++, Pascala, albo jeszcze czegoś innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 A po co ma się uczyć Pascala albo jeszcze czegoś innego żeby pisać w C++? Czasami przeczytaj poprzednie wypowiedzi i przemyśl co piszesz panie Miki... @zesio: Poszukaj na forum, jest tu dużo o C++. Jeżeli chodzi o program do pisania w nim, to poszukaj w google Code::Blocks. Z silników które wymieniłem, darmowy jest tylko Quake III, ale on jest bardzo trudny, więc lepiej zainteresuj się silnikiem Irrlicht, też darmowy i prosty. Musisz jednak wiedzieć, że C++ to nie Game Maker i tu już jest wielokrotnie trudniej. A w Game Maker da się zrobić takie gry, tylko gra jakości Quake II będzie mieć wymagania Quake IV. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki77 Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 A po co ma się uczyć Pascala albo jeszcze czegoś innego żeby pisać w C++? A czy ja napisałem żeby się uczył C++? :boxed: Ja mu napisałem żeby nauczył się jednego z języków programowania i podałem mu przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 A czy ja napisałem żeby się uczył C++? :boxed: Ja mu napisałem żeby nauczył się jednego z języków programowania i podałem mu przykład. Ale przyjebałeś ładnie. Marmot napisał, że zysio czy jakmu tam potrzebuje C++, a ty mu do chuja walisz z pascalem itp. Bye, bye :bye1: Słownictwo. Tymon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 zesio13: Nie chce Cię zniechęcać, ale nie myśl, że szybko zaczniesz pisać jakiekolwiek gry w C++, najpierw musisz opanować C++ zaczynając od podstaw. Życzę powodzenia jeśli zdecydujesz się uczyć C++. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielBGRJ Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 Nie chce Cię zniechęcać, ale nie myśl, że szybko zaczniesz pisać jakiekolwiek gry w C++ Ja swoją pierwszą grę zrobiłem zaraz po dniu nauki C++! :D. Była to tekstowa gra w konsoli dosowej oparta głównie na pętlach "while" i "do". :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 6 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2007 Ja swoją pierwszą grę zrobiłem zaraz po dniu nauki C++! :D. Była to tekstowa gra w konsoli dosowej oparta głównie na pętlach "while" i "do". :P No o tekstowych akurat nie myślałem. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Ale każdy programista C/C++ zaczynał od konsolowych programów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luksor Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Fajny program wydał Microsoft - XNA Game Studio , ale tam trzeba chyba znać C++ :D Podobno ma duuuuże możliwości. Jakby co ja nie ściągałem (za dużo waży) :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Nie C++ tylko C# :] . A możliwości ma takie jak każdy silnik, jedyne co go trochę wybija, to możliwość robienia gier dla konsoli XBox. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sylwester Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 powiedzcie mi tak z czystej ciekawości ile lat trzeba się uczyć języka c++ by mieć takie umiejtności jak współczesni profesjonaliści? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Możesz się uczyć dwa miesiące i umieć to co "współcześni profesjonaliści". Najlepiej skończ studia i dodatkowe kursy z dziedziny programowania, a posiądziesz całą wiedzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Nie ma czegoś takiego jak ile lat się uczyć. Jedni nie mogą w C++ pojąć składni przez 5 dni jak ja, a niektórzy potrafią się zabrać za WinAPI po dwóch dniach nauki ;f . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 7 Maja 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 XNA Game Studio to nie żaden programik czy silnik, tylko framework wyższego poziomu niż standardowe api DirectX'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Firemark Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 zesio13, całą gre nie robią tylko w kodzie. Używają własnych edytorów i robią mapki misje itp. , co naprawde ułatwia tworzenie (bo widzisz to wizualnie a nie w kodzie ;]) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 7 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2007 Ale te edytory też muszą jakoś w czymś sami napisać ;p. A od wizualizacji są tez oddzielne własne kompilatory i DDC, też pisane na kodach :D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ikage Opublikowano 11 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 Ja Ci polecem z silników , Ogre3D - chyba najlepszy darmowy silnik jaki widziałam :D . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zesio13 Opublikowano 11 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2007 mi sie nie chce tego wszystkiego pisać xD jestem troche próżniakowaty wolę sobie poukładać z gotowych klocków jak jest w game maker pozdro ;] dźęki że mi pomogliście w temacie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LittleFish Opublikowano 13 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 oni zarabiają na tych grach takie pieniądze, bo tobie się nie chce tego robić, a im się chce - masz tu całą filozofię rynku, zrób z tym coś, a jak już się dorobisz i nauczysz używać googla, odpal mi z 3-4 miliony ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zesio13 Opublikowano 13 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 a czy da sie coś podobnego do Gta 3 w game maker 3D zrobić albo tych innych cudach firmy TheGameCreators????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 13 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 w The 3D Games Maker to nie, ale w Dark Basic byś zrobił, tylko praca w tym programie jest dużo trudniejsza niż w Game Maker. Jeżeli w GM nigdy nie próbowałeś skryptować, to w Dark Basic totalnie nic nie zrobisz ;p . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 13 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2007 ale do Dark Basic jest dołączony manual po polsku (w przeciwieństwie do GM'a gdzie trzeba siedzieć ze słownikiem w łapie), więc z nauką nikt nie powinien mieć problemów :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LittleFish Opublikowano 14 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2007 ehh ['] nie da się, bo żeby to zrobić, trza umieć programować( I CHCIEĆ! ) :o i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej3991 Opublikowano 27 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2007 Witam Mojim zdaniem najlepszy program do robienia gierek To RPGMAKER jest latwy w uzyciu i nie trzeba znac zadnego jezyku programowania oto link do strony ---->>Świat RPG Maker<<-----Oto link do strony www.rpg-maker.***.pl Wybacz, ale to jest spam i dostajesz za to warna. Jeszcze raz zobaczę, że to robisz, to masz bana. Marmot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się