Danielus Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Zastanawiam sie czy jest możliwe przeniesienie zmiennej lokalnej na inny obiekt?? chodzi mi o to że 2 różne obiekty mają tak samo nazwana wartosc odpowiadajaca za zdrowie i teraz chcę by przy np. kolizji obiekt 1 przekazywał wartosć hp do wartosci hp drugiego obiektu. Bardzo mnie ciekawi czy to mozliwe wiec zna ktoś odpowiedź?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 zdrowie1 - zdrowie gracza 1 zdrowie2 - zdrowie gracza 2 Sprobuj przy kolizji u gracz 1 zrobic: zdrowie1 = zdrowie 2; A przy kolizji u gracza 2 zrobic: zdrowie2 = zdrowie1; Powinno dzialac :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 ale przecierz zmienne w tych obiektach są tak samo nazwane. Więc nie będzie można tak zrobić Dangon. Sprubuj tak: Przy kolizji obiektu1 z obiektem2 daj zdrowie=other.zdrowie to powinno być to o co prosiłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 własnie próbowałem już z oter ale jak następuje przenoszenie zmiennej to wyskakuje error że takiej zmiennej nie ma :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 więc nie masz w obu obiektach taksamo nazwanych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Można po id: (id_obiektu).zmienna = wartość; Można po nazwie: nazwa_obiektu.zmienna = wartość; W collision jest other: other.zminna = wartość; , a można też użyć globalnych.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 czy hp nie jest równe hp?? hp=other.hp No mi się wydaje że chyba tak samo sie nazywaja ale moze mam cos ze wzrokiem :P Tymon: globalnych nie uzyje bo musiałoby ich być bardzo duzo, a co do id to bede miał troche roboty, ale jak nie ma innego wyjścia to sie tym pobawie :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 To może self.hp=other.hp chociaż to itak to samo albo w kolizij with obiekt hp = self.hp; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 other: The other instance involved in a collision event Więc po prostu takiej zmiennej w obiekcie other nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 no w tym problem że ta zmienna jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Więc jaki to error Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 no error ze nie ma takiej zmiennej i właśnie w tym jest problem :) sprawdzałem kilka razy i nic, wszystko jest jak trzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Obiekt1.zdrowie = Obiekt2.zdrowie; W ten sposób próbowałeś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Wszystkie kody z OTHER raczej nie będą działać gdzie indziej niż w stepie...w helpie o tym pisze. Vardi podaje dobry skrypt... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Przecierz nie chodzi o step nie czytałeś pierwszego postu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 przekazywał wartosć hp do wartosci hp drugiego obiektu. Czyli ma dodać tyle hp drugiemu obiektowi, ile ma pierwszy, czy może ustalić ilość hp na ilość hp obiektu nr 1??? Bo to można dwojako zinterpretować... Ja przejmować, to: (powinno przecież działać) hp=other.hp Może nie działa, bo GM się "zwiesił"-próbowałeś uruchomić go ponownie? Albo skopiować skrypty do nowego projektu ew. połączyć z nowym, czystym projektem? Takie "cuda" czasami pomagają...a może po prostu w CREATE jednego z obiektów nie dałeś (zapomniałeś) hp=ileś? :P Przecierz nie chodzi o step nie czytałeś pierwszego postu. ...mój błąd... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 mamy obiekt1 który zderza sie z obiektem 2 i chce zeby obiekt 1 przeniosł swoje hp na obiekt 2(nie dodał!) A co do dwojakiego rozumienia to i tak kod przeciez bedzie wygladał podobnie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Może nie działa, bo GM się "zwiesił" Mi też game maker się pare razy zawiesił. Ale restart wszystko odwieszał. A może masz identycznie jak te zmienne nazwany obiekt,dźwięk, sprit czy coś tam. Sprawdź to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 wszystko sprawdziłem i nadal nie działa. jak probuje to zrobić w innym obiekcie to też nie działa. Zmienne sa dobrze przypisane i żadn obiekt ani nic innego nie nazywa sie tak jak zmienna. za każdym razem gdy próbowałem zrobic to jakims sposobem to zmienna pozostawała taka sama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 a sprawdzałeś w debugu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 tak, zmienne sie nie zmieniaja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 lol jakieś dziwne to bo tak powinno wszystko grać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adster Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Zarzuć na uploader fragmentem tego projektu z elementem, w którym występuje ta zmienna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 kiedy przygotowywałem dla was przykłd mojego problemu to okazało sie że wszystko działa, ale co bym nie robił w moim projekcie to nadal nie działa :( bedę musial to jakoś obejsć B) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2007 czasami pomaga wstawienie call the inherited event (czy coś) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 kiedy przygotowywałem dla was przykłd mojego problemu to okazało sie że wszystko działa, ale co bym nie robił w moim projekcie to nadal nie działa :( bedę musial to jakoś obejsć B) Więc jednak jakaś nazwa ci się powtarza. Sprawdź scripts==> check resources names Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vardi Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2007 http://www.gmclan.org/up31_11_przyklad.html Zrobiłem taki mały przykład pokazujący, że mój sposób działa. Żółtym kwadracikiem poruszasz się za pomocą strzałek i jak zderzysz się z drugim kwadracikiem to jego życie przejdzie na Twoje. O to chodziło ? Przykład jest zrobiony w GM6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się