Skocz do zawartości

Zapewne prosty problem - zmienne


Quetzacotl

Rekomendowane odpowiedzi

Mianowicie chcę użyć wartości zmiennej w klocku w którym się ustawia szybkość ruchu.

Nie chce nic robić za pomoca kodu, tylko w klockach wszystko.

Po prostu mam zmienna szybkosć=o

 

A w klocku w miejsce gdzie trzeba wpisać wartość szbkości chce wpisac tą zmienna, jak jej tam uzyc?

bo samo wpisanie nazwy nie wystarcza.

Tyle, z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zakładać kolejnego tematu, to tutaj się zapytam.

Chcę zrobić aby pewien obiekt mógł zmieniać swą prędkość, tylko nie wiem który klocek to umozliwia, w "start moving in a direction" w pole speed wstawiam zmienna ktora sie zwieksza o jakąś wartosc za kazdym razem gdy obiekt tez zderzy sie z innym. Jednak nie dziala to w praktyce, obiekt ciagle ma tą samą szybkosc, jak to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tworzysz sobie dowolny obiek i dajesz mu dowolny sprite. Nastepnie w dziale create dajesz klocek execute a piece of code a w nim piszesz :

{

alarm[0]=1;

speed=0;

direction=floor(random(360));

}

 

W alarm[0] dajesz ten sam klocek a w nim :

{

alarm[0]=1;

speed+=0.2;

direction+=5;

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...