Skocz do zawartości

Particle system


danielBGRJ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Nie wiedziałem gdzie dać ten temat więc dałem do początkujących :)

Chodzi o to ze jak mam kilka tych samych obiektów (a konkretnie zwykłych bloków na których ma palić się ogień, coś na wzór pochodni) i tworze particle system,ustalam lifetime(i inne) i particle emitter w evencie create, potem daje w step create burst no niby wszystko działa ale ta "pochodnia" jest tylko na jednym z tych bloków, a ich jest kilka :D

Jak zrobić żeby tworzył mi te emittery na tych wszystkich blokach a nie tylko na jednym?

Wiem że piszę trochę niezrozumiale, dlatego daje linka do gry. Myślę ze połapiecie o co mi sie rozchodzi.

 

http://www.gmclan.org/up2145_4_8.html

 

Z góry dziękuje za odpowiedź!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yYy zaraz ci napiszę jak to ma wyglądać :)

Please w8 ... Trzeba użyć pętli :)..

 

ED:

Masz tu:

"

for (i=0; i<=instance_count; i+=1)

{

if instance_id.object_index == nazwa_obiektu_w_kturym_ma_zrobic_sie_plomien

{

//tu dawasz akcję twożenia płomienia zamiast nazwa_obiektu_w_kturym_ma_zrobic_sie_plomien.x naz... .y napisz instance_id.x,instance_id.y

 

}

}"

Musisz dobrze pomyśleć jak tu co porobić :P Jak by było coś źlę to proszę mnie poprawić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo, kolejny przeciwnik w robieniu gry strzelanki z widokiem od gory, wyglada bardzo fajnie. Co do problemu, to nie rozumiem czemu ci nie dziala, wiec raczej nie pomoge (pewnie sie myle, ale cekol chyba tez sie pomylil, wydaje mi sie ze to powinno byc jakos krocej, zbyt naknocone, moz to przez to ze rzadko posluguje sie id)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-----> Cekol

Zrobiłem wszyściutko co mi kazałeś i wyskoczył taki oto błąd:

ERROR in

action number 10

of Create Event

for object block:

 

Error in code at line 3:

if instance_id.object_index == block

 

at position 20: Unknown variable object_index

 

Chyba coś nie tak :P

A ja nie za bardzo wiem co trzeba z tym zrobić :(

Indeksowania obiektów i takich innych jeszcze nie przerabiałem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czekaj. Reinstal! xD

 

Zamiast tego badziewia co ci dałem użyj tego:

 

{

 

for (i=0; i<instance_count; i+=1)

{

iii = instance_id;

if (iii.object_index == nazwa_obiektu_w_którym_ma_zrobić_sie_płomień)

{

 

//tu dawaj akcję tworzenia płomienia zamiast nazwa_obiektu_w_którym_ma_zrobić_sie_płomień.x naz... .y napisz instance_id.x,instance_id.y

 

}

}

}

 

Powinno działać xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombinowałem,kombinowałem i nic :(

Kod, myślę że jest dobry ale teraz wywala mi że nie stworzyłem particle emitter.

Sam już nie wiem co zrobić! Sprawdźcie czy mam dobrze kod ułożony.

 

{

for (i=0; i<instance_count; i+=1)

{

iii = instance_id;

if (iii.object_index == block )

{

part_emitter_create(0);

part_emitter_region(0,0,instance_id.x+13,instance_id.x+19,instance_id.y

+13,instance_id.y+19,ps_shape_ellipse

,ps_distr_linear)

}

}

}

 

Jak ktoś wie to niech mi powie co to ta zmienna "ps" przy tworzeniu w kodzie tych emitterów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...