Will Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Może i jestem ułomny ale nie mogę sobie poradzić ze strzelaniem. Mianowicie postać strzela w odpowiednik kierunku tylko wtedy gdy się poruszam gdy stoję strzela tylko w prawo.. Przeszukałem całe forum, przykłady ale żaden z tamtych przykładów nie rozwiązał mojego problemu. Postać steruje się strzałkami i strzelanie bez celownika.. po prostu chce żeby strzelał w ta stronę :( w którą stoi albo porusza się. Bardzo proszę o pomoc ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2007 może dasz kod który wpisujesz?? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Dokładnie ten z Faq a chodzenie po prostu za pomocą klocków. Robiłem wszystko tak jak trzeba ale zawsze podczas postoju strzelał w jedną stronę tylko nie ważne jak był obrócony ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2007 co ja sie będe meczył masz przyklad: https://gmclan.org/up900_11_przyklad1.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Nie o to mi chodzi... ;/ Dam tu link jeśli możesz to zobacz w czym tkwi błąd http://rapidshare.com/files/25432439/rewolucja222.gm6.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2007 w bohaterze zrob zmienne global.lewo,global.prawo,global.gora,global.dol w eventach left,right,up,down wstaw ze zmienna odpowiadajaca klawiszowi=true a wszystkie inne false a pozniej w pocisku if global.lewo=true { hspeed-=10 } else if global.gora=true { vspeed-=10 } itd. :P mam nadzieje ze zrozumiesz :P } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Nie lepiej? if (global.kierunek==1) hspeed-=10 else if (global.kierunek==2) vspeed-=10 else if (global.kierunek==3) hspeed=10; else if (global.kierunek==4) vspeed=10; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rryk Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2007 według mnie to o wiele lepiej mniej ciaćkania się z tym ale ten noob pewnie nic nie zrozumie i pewnie się zastanawia co to zmienna:D tak jak ja kiedyś i pewnie nie wie gdzie to wstawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Coś mi się nie udaje ;/ Jakbyś mógł to bardzo proszę o cały kod albo przerobiony przykład. Wiem, że jestem kretyn w tych sprawach ;/ Z góry wielkie dziex za pomoc. Srry za moją głupotę... a rryk wiem że jestem noobem bo dopiero zaczynam się z tym bawić i dzięki takim osobą jak Zychu moge coś się nauczyć. A tak wogule to wiem co to jest zmienna...(czytałem trochę kursów i podstawy znam) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2007 juz ci zrobiłem przyklad ;) https://gmclan.org/up900_11_przyklad3.html prosze badzio :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2007 według mnie to o wiele lepiej mniej ciaćkania się z tym ale ten noob pewnie nic nie zrozumie i pewnie się zastanawia co to zmienna:D tak jak ja kiedyś i pewnie nie wie gdzie to wstawić http://pl.wikipedia.org/wiki/Noob według mnie to ty jesteś totalny noob >.< a żeby nie było totalnego offtopa to powiem że to trochę sztywne poruszanie się... Lepiej zrobić żeby bohater totalnie się kręcił :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2007 masz tak, bo pocisk leci w stronę direction, a gdy szybkość wynosi 0 to direction automatycznie zmienia się na 0, czyli prawo. Użyj zmiennej kierunek, która zmienia się tylko... a co mi tam: if (keyboard_check(vk_right)) kierunek = 0; if (keyboard_check(vk_up)) kierunek = 90; if (keyboard_check(vk_left)) kierunek = 180; if (keyboard_check(vk_down)) kierunek = 270; if (keyboard_check(vk_control)) { poc = instance_create(x,y,pocisk); poc.direction = kierunek; poc.speed = 10; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2007 Wielkie Dziex Zychu!! Jesteś wielki!! Nareszcie usunąłem ten problem :) A co do poruszania się to trzeba by było sprity przerabiać a to by było długotrwałe raczej choć mogę się mylić ;/ Dziękuje także Pietrowi i Matthewowi! Szczerze mówiąc to Forum jest najbardziej przyjazne jakie kiedykolwiek widziałem! Szybko pomoc i zrozumienie! Tylko wstać i bić brawo! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi