danielBGRJ Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Witam.Czy może ktoś mi wytłumaczyć w jaki sposób wkleić sprite jakiegoś obiektu do background'a? Chodzi mi konkretnie aby obiekt po zakończeniu animacji został wklejony do tła np. tak jak w sławetnej strzelance Crimsonland. Niestety nie mogę dać swojej gry ponieważ wasz uploader odrzuca rozszerzenie .gmk(zróbcie coś z tym!), więc sami musicie się domyśleć o co chodzi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Witam.Czy może ktoś mi wytłumaczyć w jaki sposób wkleić sprite jakiegoś obiektu do background'a? Chodzi mi konkretnie aby obiekt po zakończeniu animacji został wklejony do tła np. tak jak w sławetnej strzelance Crimsonland. Niestety nie mogę dać swojej gry ponieważ wasz uploader odrzuca rozszerzenie .gmk(zróbcie coś z tym!), więc sami musicie się domyśleć o co chodzi :) Spakuj do zipa. ;) Zamiast się męczyć z wklejaniem do tła, nie łatwiej byłoby zrobić sprite martwego wroga i w chwili 'śmierci' obiektu zmienić mu sprite'a na ten martwy, a potem zdezaktywować eventy? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielBGRJ Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Hm....Tu bardziej chodzi mi o krople krwi!(kropla tworzy sie w chwili kolizji pocisku z wrogiem a potem rusza sie w losowym kierunku od środka tegoż wroga, po zakończeniu animacji kropla miała by być wklejona do tła, można to zrobić że po zakończeniu animacji zmieniamy "depth" na 1 i kropla jest wyświetlana za innymi obiektami czyli tak jakby leżała na tle, no ale boje się żeprzy dużej ilości takich kropelek zaczną się cięcia) :jezor: Myślałem że w GML jest jakaś funkcja odpowiadająca za wklejenie sprit'a obiektu do background'a.....jakieś "paste_to_background" albo coś w tym stylu.Ale jak mówisz że tak to możesz mi powiedzieć jak się dezaktywuje eventy czy obiekty? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Paste to background to w TGF-ie jest, w GM-ie jest tile_add, ale wtedy sprite'a krwi trzeba skopiować do Backgrounds. I tak wszyscy mówią, że tilesy to bardzo pamięciożerne są, aczkolwiek jako krew czasami można je wykorzystać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki77 Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Ale jak mówisz że tak to możesz mi powiedzieć jak się dezaktywuje eventy czy obiekty? biggrin.gif Kod na zniszczenie obiektu: instance_destroy(); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Jeżeli plansza się nie przesuwa czyli jest mała, to możesz w tym celu żyć surfaces. Poczytaj artykuł na naszej stronie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielBGRJ Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Dzięki! :) Myślę że teraz jakoś sobie poradzę. A w szczególności przetestuje tą metodę z tiles. Aha...kiedy będzie można do uploadera dodawać pliki z rozszerzeniem .gmk? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Nigdy :3 Bo GM 7 sux względem 6.1.3 i większość osób nadal używa tradycyjnego 6.1 (jak ja na przykład xD) Dżizas, po co surface'ować, to jest jeszcze bardziej pamięciożerne niż tilesy... Najlepiej to zblendować ze sprite'em backgrounda... Ale jeszcze lepiej to chyba zrobić oddzielny controller draw na krople krwi ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się