Skocz do zawartości

Wklejanie do background'a


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Czy może ktoś mi wytłumaczyć w jaki sposób wkleić sprite jakiegoś obiektu do background'a?

Chodzi mi konkretnie aby obiekt po zakończeniu animacji został wklejony do tła np. tak jak w sławetnej strzelance Crimsonland. Niestety nie mogę dać swojej gry ponieważ wasz uploader odrzuca rozszerzenie .gmk(zróbcie coś z tym!), więc sami musicie się domyśleć o co chodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Czy może ktoś mi wytłumaczyć w jaki sposób wkleić sprite jakiegoś obiektu do background'a?

Chodzi mi konkretnie aby obiekt po zakończeniu animacji został wklejony do tła np. tak jak w sławetnej strzelance Crimsonland. Niestety nie mogę dać swojej gry ponieważ wasz uploader odrzuca rozszerzenie .gmk(zróbcie coś z tym!), więc sami musicie się domyśleć o co chodzi :)

Spakuj do zipa. ;)

 

Zamiast się męczyć z wklejaniem do tła, nie łatwiej byłoby zrobić sprite martwego wroga i w chwili 'śmierci' obiektu zmienić mu sprite'a na ten martwy, a potem zdezaktywować eventy? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm....Tu bardziej chodzi mi o krople krwi!(kropla tworzy sie w chwili kolizji pocisku z wrogiem a potem rusza sie w losowym kierunku od środka tegoż wroga, po zakończeniu animacji kropla miała by być wklejona do tła, można to zrobić że po zakończeniu animacji zmieniamy "depth" na 1 i kropla jest wyświetlana za innymi obiektami czyli tak jakby leżała na tle, no ale boje się żeprzy dużej ilości takich kropelek zaczną się cięcia) :jezor: Myślałem że w GML jest jakaś funkcja odpowiadająca za wklejenie sprit'a obiektu do background'a.....jakieś "paste_to_background" albo coś w tym stylu.Ale jak mówisz że tak to możesz mi powiedzieć jak się dezaktywuje eventy czy obiekty? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paste to background to w TGF-ie jest, w GM-ie jest tile_add, ale wtedy sprite'a krwi trzeba skopiować do Backgrounds. I tak wszyscy mówią, że tilesy to bardzo pamięciożerne są, aczkolwiek jako krew czasami można je wykorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy :3 Bo GM 7 sux względem 6.1.3 i większość osób nadal używa tradycyjnego 6.1 (jak ja na przykład xD)

 

Dżizas, po co surface'ować, to jest jeszcze bardziej pamięciożerne niż tilesy... Najlepiej to zblendować ze sprite'em backgrounda... Ale jeszcze lepiej to chyba zrobić oddzielny controller draw na krople krwi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...