kubos Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Mam 2 pytania: 1. Zrobiłem, aby ekran przesuwał się wraz z graczem, ale ekran przesuwa się gdy gracz jest już na końcu ekranu. A jak zrobić, żeby gracz był cały czas na środku ekranu?? 2. Jak się ustawia żeby obiekt mógł podskakiwać? Bo próbowałem ustawiać jakoś ale mi nie wychodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 1. Hbor i Vbor w edycji viewów rooma 2. https://gmclan.org/index.php?czytajart=7 - Punkt o tworzeniu platformówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zychu Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 1. w view roomu ustaw hbor 320 i vbor 320 :) 2. chcesz zrobić platformówkę?? to musisz mieć zrobioną fizykę platformówki (grawitacja itp.) na gmclanie na pewno jest coś takiego ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crash Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Hbor na 320 Vbor na 240 A to punkt 12 o towrzeniu ruchu platformowego z FAQ Gmclanu :P : 12. Jak zrobić grawitację w grze platformowej? Najpierw tworzymy obiekt blok, po którym będzie chodził bohater. Należy pamiętać, że blok ma być solid. Następnie robimy obiekt hero, któremu w "step" wklejamy kod: kod: if place_free(x,y+1) {gravity = 0.5} else {gravity = 0} Przy kolizji z blokiem: kod: move_contact_solid(270,4) vspeed = 0 Przy naciśnięciu klawisza w prawo: kod: if place_free(x+4,y) {x+=4} Przy naciśnięciu klawisza w lewo: kod: if place_free(x-4,y) {x-=4} Przy naciśnięciu klawisza w górę (skakanie): kod: if ! place_free(x,y+1) {vspeed = -10} Kapiszi Kubos ? :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubos Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 wszystko gra, ale teraz gdy postać stoi w miejscu lub cofa się w tył wtedy tak mruga i są 2 postacie. Co z tym zrobić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Musisz odpowiednio ustawić Hbor i Vbor, nie więcej niż połowa wielkości Viewa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2007 Musisz odpowiednio ustawić Hbor i Vbor, nie więcej niż połowa wielkości Viewa Zakładasz że wie co to rozmiary viewa i jak nimi operować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Zychu przecież wytłumaczył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubos Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Już to naprawiłem. Ale jak zrobić, żeby gdy postać się nie porusza nie było jej animacji?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Jeżeli używasz metody x+=1 do poruszania to w STEP wprowadź: if (x = xprevious and y = yprevious) {image_single = 0}else{image_single = -1} Jeżeli używasz metody np. speed = 1 if speed <= 0{image_single = 0}else{image_single = -1} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 if (hspeed=0) image_speed = 0; jeśli szybkość pozioma jest równa zero to szybkość animacji wynosi zero. Można dla lepszej realności: image_speed = abs(hspeed)/4; Ale jeśli nie używasz prędkości (polecam jednak jej użyć) to: if (x=xprevious) image_speed = 0; jeśli nie ruszyłeś się z miejsca to szybkość animacji wynosi zero. Proste? E: Borek był szybszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 A po co meczyc sie ze gdy postac stoi to nie ma animacji? A nie lepiej zrobic ze jak idzie to jest animacja? :jezor: Pewnie nie wiecie o co mi chodzi. Postac stoi to image_index = 0 albo image_speed = 0... mniejsza o to. A gdy wcisniemy klawisz w prawo to dajemy tam kod image_speed = 1 albo cus. Zreszta najlepiej jest zrobic oddzielne sprity - jeden ze stoi, drugi ze idzie, trzeci ze skacze. Ale co ja bede gadal... i tak nikt mnie nie slucha xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubos Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Oki już jest wszytko ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi