Skocz do zawartości

Zablokowane obiekt na środku planszy


kubos

Rekomendowane odpowiedzi

Mam 2 pytania:

 

1. Zrobiłem, aby ekran przesuwał się wraz z graczem, ale ekran przesuwa się gdy gracz jest już na końcu ekranu. A jak zrobić, żeby gracz był cały czas na środku ekranu??

 

2. Jak się ustawia żeby obiekt mógł podskakiwać? Bo próbowałem ustawiać jakoś ale mi nie wychodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hbor na 320

Vbor na 240

 

A to punkt 12 o towrzeniu ruchu platformowego z FAQ Gmclanu :P :

12. Jak zrobić grawitację w grze platformowej?

Najpierw tworzymy obiekt blok, po którym będzie chodził bohater. Należy pamiętać, że blok ma być solid. Następnie robimy obiekt hero, któremu w "step" wklejamy kod:

kod:

if place_free(x,y+1)

{gravity = 0.5}

else

{gravity = 0}

Przy kolizji z blokiem:

kod:

move_contact_solid(270,4)

vspeed = 0

Przy naciśnięciu klawisza w prawo:

kod:

if place_free(x+4,y)

{x+=4}

Przy naciśnięciu klawisza w lewo:

kod:

if place_free(x-4,y)

{x-=4}

Przy naciśnięciu klawisza w górę (skakanie):

kod:

if ! place_free(x,y+1)

{vspeed = -10}

 

Kapiszi Kubos ? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli używasz metody x+=1 do poruszania to w STEP wprowadź:

 

if (x = xprevious and y = yprevious)
{image_single = 0}else{image_single = -1}

 

Jeżeli używasz metody np. speed = 1

if speed <= 0{image_single = 0}else{image_single = -1}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

if (hspeed=0)
image_speed = 0;

jeśli szybkość pozioma jest równa zero to szybkość animacji wynosi zero. Można dla lepszej realności:

image_speed = abs(hspeed)/4;

 

Ale jeśli nie używasz prędkości (polecam jednak jej użyć) to:

if (x=xprevious)
image_speed = 0;

jeśli nie ruszyłeś się z miejsca to szybkość animacji wynosi zero.

 

Proste?

 

E: Borek był szybszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co meczyc sie ze gdy postac stoi to nie ma animacji? A nie lepiej zrobic ze jak idzie to jest animacja? :jezor:

 

Pewnie nie wiecie o co mi chodzi. Postac stoi to image_index = 0 albo image_speed = 0... mniejsza o to. A gdy wcisniemy klawisz w prawo to dajemy tam kod image_speed = 1 albo cus.

 

Zreszta najlepiej jest zrobic oddzielne sprity - jeden ze stoi, drugi ze idzie, trzeci ze skacze.

Ale co ja bede gadal... i tak nikt mnie nie slucha xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...