kubos Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Mam problem. Nie wiem jak zrobić aby pewien script (object) pojawił sie w roomie dopiero gdy zawodnik zdobędzie ileś tam punktów. Prosze o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki77 Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Zmienne! I jeszcze raz zmienne! A tak w ogóle to SZUKAJ nie raczy się panu użyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubos Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 dobra, ale nigdzie nie moge znaleźć. Może jednak ktoś pomoże?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki77 Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Przecież napisałem żebyś użył zmiennych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Przecież napisałem żebyś użył zmiennych. -_- if (ilosc_puntkow >= 50 ) { instance_create(x,y,pewien script (object)); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubos Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 No dobra wchodze w zakładce objects w ten obiekt daje add event i które spośród tych dodaje? potem dodaje akcje: set variable to..... . I jak chce tą akcje edytować to pokazuje się: Applies to- self? a niżej dwa wiersze: jeden variable (co wpisać?), drugi value (co wpisać?). Tylko tłumaczcie mi to zrozumiale bo nie jestem jeszcze doświadczony w game makerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Obojętnie gdzie, byle nie w Step: if score >= 50 { instance_create(x,y,script); } A jeżeli to ma być script w sensie skrypt, to użyj funkcji execute_script(ar1,ar2,ar3,ar4,ar5,...) Albo po prostu wpisz nazwę scipta, nawias i argumenty :D @Up: O lol... Jak ty nawet nie wiesz jak zmienne definiować... Boshe... Variable to nazwa zmiennej, a value to wartość... Matko - chyba serio przydałoby się to tłumaczenie GM-ma na polski dla noobków :P (bez obrazy xP) A Applies to znaczy czy ma się tyczyć aktualnego obiektu w którym jest ten klocek (self), innego, wybranego (object) czy innego, który uczestniczy w kolizji albo wszystkich innych o podobnej nazwie... A nie set variable poza tym, bo to ci ustawi stałą wartość zmiennej, jak już to zaznacz jeszcze tam na dole relative... To znaczy "względne" jakby co :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Obojętnie gdzie, byle nie w Step: if score >= 50 { instance_create(x,y,script); } No a niby gdzie on ma to dac ty -_-? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 No chyba że nie w Step, bo przecież będzie tworzyło instance'y co stepa :P Pomyśl trochę... Inaczej by było, gdyby było object_add, ale to się rzadziej używa i jest inne w użyciu... Naczy to w sumie tak jakby porównać if health <= 0 { instance_destroy(); } i if health <= 0 { ded = true } if ded = true { instance_destroy(); } :P Idealne porównanie: W 1 wypadku niszczy jednokrotnie instance'a, bo funkcja instance_destroy() ma specjalnie ustawione, że pod żadnym pozorem nie może się dziać co stepa. W 2 wypadku GM będzie próbował wykonać akcję co stepa, ponieważ zmienna ded przyjmuje wartość true co stepa i będzie się strasznie muliło ;/ Specjalnie dałem ded = true a nie np. ded += 1 i później if ded >= 1 (co również by się działo co stepa xP), ponieważ chciałem wam pokazać jeden z poważnych bugów GM-ma 6 (w GM 7 już go nie ma, co jest kolejnym argumentem za tą wspaniałą wersją :D), który polega na tym, że GM sprawdza, czy każda zmienną co stepa była taka sama niż poprzednio, jeżeli tak to wykonuje akcję, a jeżeli wartość poprzednia była zmienną "stałą" (w cudzysłowiu, bo ten bug przeczy idei funkcji stałej xP) i zmieniła się na taką samą, to to także traktuje jako zmianę wartości... Niezły bug, co nie ? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubos Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Dałem to w zdarzeniu create. w variable wpisałem : { instance_create(x,y,spr_slonce) ; } a w value: if score >=50 Ale jak włączam gre wychodzi błąd że coś z tym kodem nie tak. A i jeszcze applies to self zaznaczyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Dałem to w zdarzeniu create. w variable wpisałem : { instance_create(x,y,spr_slonce) ; } a w value: if score >=50 Ale jak włączam gre wychodzi błąd że coś z tym kodem nie tak. A i jeszcze applies to self zaznaczyłem. W create to nic nie da. Dowiedz się do czego służa eventy. A jaki błąd wyskakuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubos Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 FATAL ERROR in action number 1 of Create Event for object obj_slonce: COMPILATION ERROR in code action Error in code at line 1: { instance_create(x,y, spr_slonce) ; } +=if score >=50 at position 39: Program ends before end of the code. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Źle napisałeś, spróbuje ci wytłumaczyć dzałanie GM'a xD Funkcja "{ }" otwiera i zamyka dane zdarzenie jeśli używamy "if" to właśnie znaczy "jeśli" np. jeśli wciśniemy klawisz "lewo" to ma dodać 1 punkt. A teraz to spróbujmy przetłumaczyć: if keyboard_check(vk_left) { score+=1 } "if" jeśli "keyboard_check(vk_left)" przyciśniemy klawisz lewo "{" otwieramy aby dodawać akcje "score" jest to wbudowany globalny warunek GM'a jako punkty "+="Jest to tylko do warunków "}" zamykamy akcje Muślę że już znalazłeś swój błąd, a jeśli jeszcze nie to: if score >=50 { instance_create(x,y, spr_slonce) ; } Czy te spr_slonce napewno jest to?? sprite - Jest to rysunek którym można nałożyć obiekt obiekt - tylko temu można dać jakie kolwiek akcje i oczywiście wstawić(Nie licząc backgrounów, i tiled'sów) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 On po prostu dał funkcję "if" w klocku "set the value to" lol xDDD Ja nie mogę: daj to w Execute a piece of Sh...Code, w zakładce "Control"... :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Niech zrobi w step cos takiego: DO STEP: if patataj = 0 { if score >= 50 { instance_create(x,y,object); patataj = 1; } } I kuniec roboty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubos Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Ehhm to może bedzie prościej napisać że jeśli zdobede np. 50 punktów to przechodzi do następnego pokoju. Jak to będzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 if score >= 50 //albo inna wartosc { room_goto_next(); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubos Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 coś mi to nie działa. Ale nie wiem czy to ważne ale w tym: if score >=50 { room_goto_next(); } ten znak ">=50" jest normalną czcionką a wszystko inne jest kolorowe albo coś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Przepisz ten kod. Kopiujac go przed calym kodem tworza sie dziwne znaki. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Te dziwne znaki wystarczy usunąć - nie w tym tkwi problem. Chodzi tu o to, że na tej stronie jest czcionka Courier New, a GM czyta tylko czcionkę Courier :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubos Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 a no przepisałem i to samo dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 No to ja nie wiem jak ty to przepisujesz... Na 100% to jest dobrze ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Wyłącz i włącz GM'a, może pomoże :P (Mi pomaga) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubos Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 To napiszcie mi krok po kroku gdzie mam wpisać i w jakim zdarzeniu to żeby przenosiło postać do następnego pokoju gdy zdobędzie ileś tam punktów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 1. Wchodzisz do objektu (glownego bohatera) 2. Tworzysz STEP (no chyba ze masz juz stworzone to omin ten punkt) 3. Uzywasz klocka do tworzenia kodu (execute a piece of code) 4. Przepisujesz ten kod co ci podalem 5. Zapisujesz 6. Zamykasz okienka 7. Tworzysz drugi room 8. Wlaczasz gre 9. Zdobywasz 50 punktow 10. Przenosi cie do drugiego roomu Prosciej to juz chyba sie nie da... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Punkty musisz ustawić jako wartość zmiennej ogólnej globalnej wewnętrznej "score" bo inaczej nie zadziała. To tak tylko btw. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubos Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 dobra to wszystko o co pytałem w tym temacie już wiem, teraz mam problem co jest w moim dzisiejszym temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 No to po chu-cho pisałeś ten post, lal...? Masz tam taką opcję "CLOSE" by zamknąć temat jakby co. To jest niedozwolone. Takie reklamowanie swojego tematu w innym temacie po to tylko by nabić posta. Nie tyczy się to topicu 4070. :P. A o co się pytałeś w tamtym temacie...?? A dobra już sprawdzę :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi