Skocz do zawartości

Zablokowane żeby obiekt pojawił sie po chwili


kubos

Rekomendowane odpowiedzi

No dobra wchodze w zakładce objects w ten obiekt daje add event i które spośród tych dodaje? potem dodaje akcje: set variable to..... . I jak chce tą akcje edytować to pokazuje się: Applies to- self? a niżej dwa wiersze: jeden variable (co wpisać?), drugi value (co wpisać?). Tylko tłumaczcie mi to zrozumiale bo nie jestem jeszcze doświadczony w game makerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obojętnie gdzie, byle nie w Step:

if score >= 50
{ instance_create(x,y,script); }

A jeżeli to ma być script w sensie skrypt, to użyj funkcji

execute_script(ar1,ar2,ar3,ar4,ar5,...)

Albo po prostu wpisz nazwę scipta, nawias i argumenty :D

 

@Up: O lol... Jak ty nawet nie wiesz jak zmienne definiować... Boshe... Variable to nazwa zmiennej, a value to wartość... Matko - chyba serio przydałoby się to tłumaczenie GM-ma na polski dla noobków :P (bez obrazy xP) A Applies to znaczy czy ma się tyczyć aktualnego obiektu w którym jest ten klocek (self), innego, wybranego (object) czy innego, który uczestniczy w kolizji albo wszystkich innych o podobnej nazwie... A nie set variable poza tym, bo to ci ustawi stałą wartość zmiennej, jak już to zaznacz jeszcze tam na dole relative... To znaczy "względne" jakby co :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba że nie w Step, bo przecież będzie tworzyło instance'y co stepa :P Pomyśl trochę... Inaczej by było, gdyby było object_add, ale to się rzadziej używa i jest inne w użyciu... Naczy to w sumie tak jakby porównać

if health <= 0 { instance_destroy(); }

i

if health <= 0 { ded = true } if ded = true { instance_destroy(); }

:P Idealne porównanie: W 1 wypadku niszczy jednokrotnie instance'a, bo funkcja instance_destroy() ma specjalnie ustawione, że pod żadnym pozorem nie może się dziać co stepa. W 2 wypadku GM będzie próbował wykonać akcję co stepa, ponieważ zmienna ded przyjmuje wartość true co stepa i będzie się strasznie muliło ;/ Specjalnie dałem ded = true a nie np. ded += 1 i później if ded >= 1 (co również by się działo co stepa xP), ponieważ chciałem wam pokazać jeden z poważnych bugów GM-ma 6 (w GM 7 już go nie ma, co jest kolejnym argumentem za tą wspaniałą wersją :D), który polega na tym, że GM sprawdza, czy każda zmienną co stepa była taka sama niż poprzednio, jeżeli tak to wykonuje akcję, a jeżeli wartość poprzednia była zmienną "stałą" (w cudzysłowiu, bo ten bug przeczy idei funkcji stałej xP) i zmieniła się na taką samą, to to także traktuje jako zmianę wartości... Niezły bug, co nie ? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałem to w zdarzeniu create. w variable wpisałem : { instance_create(x,y,spr_slonce) ; }

a w value: if score >=50

Ale jak włączam gre wychodzi błąd że coś z tym kodem nie tak.

A i jeszcze applies to self zaznaczyłem.

W create to nic nie da. Dowiedz się do czego służa eventy.

A jaki błąd wyskakuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FATAL ERROR in

action number 1

of Create Event

for object obj_slonce:

 

COMPILATION ERROR in code action

Error in code at line 1:

{ instance_create(x,y, spr_slonce) ; } +=if score >=50

 

at position 39: Program ends before end of the code.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle napisałeś, spróbuje ci wytłumaczyć dzałanie GM'a xD

Funkcja "{ }" otwiera i zamyka dane zdarzenie jeśli używamy "if" to właśnie znaczy "jeśli" np. jeśli wciśniemy klawisz "lewo" to ma dodać 1 punkt. A teraz to spróbujmy przetłumaczyć:

 

if keyboard_check(vk_left)

{

score+=1

}

 

"if" jeśli

"keyboard_check(vk_left)" przyciśniemy klawisz lewo

"{" otwieramy aby dodawać akcje

"score" jest to wbudowany globalny warunek GM'a jako punkty

"+="Jest to tylko do warunków

"}" zamykamy akcje

 

Muślę że już znalazłeś swój błąd, a jeśli jeszcze nie to:

 

if score >=50

{ instance_create(x,y, spr_slonce) ; }

Czy te spr_slonce napewno jest to??

sprite - Jest to rysunek którym można nałożyć obiekt

obiekt - tylko temu można dać jakie kolwiek akcje i oczywiście wstawić(Nie licząc backgrounów, i tiled'sów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Wchodzisz do objektu (glownego bohatera)

2. Tworzysz STEP (no chyba ze masz juz stworzone to omin ten punkt)

3. Uzywasz klocka do tworzenia kodu (execute a piece of code)

4. Przepisujesz ten kod co ci podalem

5. Zapisujesz

6. Zamykasz okienka

7. Tworzysz drugi room

8. Wlaczasz gre

9. Zdobywasz 50 punktow

10. Przenosi cie do drugiego roomu

 

 

Prosciej to juz chyba sie nie da...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to po chu-cho pisałeś ten post, lal...? Masz tam taką opcję "CLOSE" by zamknąć temat jakby co. To jest niedozwolone. Takie reklamowanie swojego tematu w innym temacie po to tylko by nabić posta. Nie tyczy się to topicu 4070. :P.

 

A o co się pytałeś w tamtym temacie...?? A dobra już sprawdzę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...