Micanser Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Hejka, mam pytanie, czy mapy w xtreme3d zawsze muszą być wczytywanymi modelami, czy można ustawiać obiekty poprostu w roomie. Czy obiekt gracza zawsze musi byc kamerą która wykrywa ściany/przeszkody? Nie znaciej jakiś kursów do xtreme3d? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Ja nie znam, ale wiem. Mapy do Xtrema to mogą być wszystkie tilesety, jak i obiekty, które można zdefiniować jako modele dla Xtreme. Właściwie to każdy obiekt z GM da się dowolnie edytować i ustawiać za pomocą klocków z Xtrema - trza tylko pomyśleć. Jest tam możliwość drawowania i w 3d, i w canvas, a także konwersja z canvas do 3d. Obiekt gracza jest definiowany bezpośrednio z poziomu Xtrema, więc automatycznie staje się global controllerem odpowiedzialnym za wykrywanie ścian i zaawansowaną obsługę motion planning (co jest opcją ukrytą w Xtreme - trza trochę pomyśleć, żeby odnaleźć tam motion planning :P). Można oczywiście ustawić kilka obiektów jako domyślne porty kamery i gracza, ale wiadomo - wtedy są niezłe rzeczy z drawowaniem i wykrywaniem przeszkód... Da się to zrobić sprytnym sposobem: Niech jeden obiekt będzie tylko czystym modelem i graczem, a drugi obiekt niech będzie modelem odpowiedzialnym za ustawienie kamery i drawowanie modeli - wtedy będzie mógł swobodnie operować kamerą nie wpływając na gracza. xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Mam jeszcze jedno pytanie, czy ktoś mógł by i wytłumaczyć zasade przesuwania kamery FpsStrafe(camPos,4); ipt. Czy ten kod zmienia x i y kamery, czy tylko przesuwa obraz. Jeśli będe np. chciał sprawdzić odległość jakiegoś obiewktu do kamery, to jaki kod powinienem wpisać? (jak ustalić pozycje kamery) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Ten kod zmienia pozycję obrazu względem danej kamery :P Na odleglosć to akurat nie pamiętam... ;/ Może se przypomnę to napisze. Cośtam chyba było z tym klockiem Dist w camera1... Ale to raczej utawiało maksymalną odleglość od kamery. Na kodzie to nie wiem jak to było, ja raczej na klockach robiłem, bo engine'u Xtrema chyba wogle nie merge'owałem :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Mam pytanie, czy jest jakiś prosty kurs (nie musi byc po polsku) do xtreme3d podobny do tego z 39dll w którym było opisane jak zrobić ponga online? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jecht Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Sry za offtop, ale dałbyś link do tego kursu 39dll :P @Down: Myślisz że nie wiem? Ale nic by się chyba nie stało, gdybyście dali linka tutaj prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 2 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2007 to temat o 3D a nie o dllach sieciowych... kurs 3D http://forums.gamemaker.nl/index.php?showtopic=53473 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Dzięki Pieter :thumbsup: Kurs do 39dll po polsku był chyba jakiś czas temu na forum, poszukaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się