Skocz do zawartości

Direction objektu...


Dangon

Rekomendowane odpowiedzi

Mam tak glupi problem.

Co kilka sekund powstaje objekt (nazwijmy go "wrog") ktory idzie w pewne miejsce. Co kilka sekund z tego objektu powstaje objekt (nazwijmy go "pocisk") ktory leci w strone w jaka wrog jest skierowany (czyli jego direction). Problem jest nastepujacy:

 

Jezeli powstanie kilka objektow wrog z ktorych tworza sie objekty pocisk to direction wszystkich pociskow jest taka w jaka strone skierowany jest pierwszy powstaly wrog. Jak zrobic aby pocisk powstaly od kazdego wroga lecial w strone w jaka wrog ktory tworzy ten pocisk jest skierowany?

 

Ja zrobilem cos takiego (pomijam kod z alarmami):

 

WROG:

W alarm0

instance_create(x,y,pocisk);

 

POCISK:

W create

speed = 6;
direction = wrog.direction;
image_angle = wrog.image_angle;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem że źle robisz. Wszystko powinno się odbyć zaraz po stworzeniu obiektu:

i = instance_create(x,y,pocisk);
i.speed = 6;
i.direction = direction;
i.image_angle = image_angle;

Czepiajcie się. ;3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alarm0:

alarm[0] = room_speed;
(instance_create(x,y,object1)).direction = self.direction

 

Step pocisku:

speed=8
image_angle=direction

 

I po kłopocie :] po prostu ty tworząc nowy pocisk nadawałeś im speed i direction każdemu z istniejących pocisków poprzez obiekt1....

powinno być other.speed=direction :)

I jeszcze jedno other.image_angle=self.image_angle :o jak przekazujesz już direction to po co ci ten kod :P lepiej już wstawić w step pocisku image_angle=direction :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A image_angle to nie to samo co direction...?? :P Hm... Różnica jest taka, że image_angle obraca tylko sprite'a, a direction cały obiekt... A nie istnieje takie coś jak adresowanie zmiennych ogólnych globalnych wewnętrznych do funkcji ogólnych zewnętrznych... :P Nie da się przypisać direkcji, score, health'a do funkcji tworzącej obiekt (ani żadnej innej funkcji, ktora ma conajmniej jedno "_" w nazwie - takie funkcje nazywa się właśnie ogólnymi zewnętrznymi i rysuje się na ciemnoniebiesko :D)... Chociaż idąc dalej, direction nie jest w sumie (...) ogólną (...) ale własną (mimo że rysuje się takim kolorem jak te ogólne), więc może też być przypisana do każdego jednego obiektu :)

 

Także direction trza przypisać w oddzielnym kodzie w pocisku i ustawić ją na object1.dierction albo !object.direction :P

 

 

@eidiot: yee, 400 posty'ów, jedziemy chlopaki... ;ppp ale spam ale spam ale spam... dobra, 400 wystarczy mnie na razie xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...