Dangon Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Mam tak glupi problem. Co kilka sekund powstaje objekt (nazwijmy go "wrog") ktory idzie w pewne miejsce. Co kilka sekund z tego objektu powstaje objekt (nazwijmy go "pocisk") ktory leci w strone w jaka wrog jest skierowany (czyli jego direction). Problem jest nastepujacy: Jezeli powstanie kilka objektow wrog z ktorych tworza sie objekty pocisk to direction wszystkich pociskow jest taka w jaka strone skierowany jest pierwszy powstaly wrog. Jak zrobic aby pocisk powstaly od kazdego wroga lecial w strone w jaka wrog ktory tworzy ten pocisk jest skierowany? Ja zrobilem cos takiego (pomijam kod z alarmami): WROG: W alarm0 instance_create(x,y,pocisk); POCISK: W create speed = 6; direction = wrog.direction; image_angle = wrog.image_angle; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2007 może użyj other.direction :) bo tak gm się odnosi tylko do jednego pierwszego obiektu worg :) albo porostu w akcji strzału zrób (alarm0) (instance_create(x,y,pocisk)).direction=self.direction Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2007 No wlasnie... Dzieki Marek.S. Teraz jest picus glancus ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2007 A ja powiem że źle robisz. Wszystko powinno się odbyć zaraz po stworzeniu obiektu: i = instance_create(x,y,pocisk); i.speed = 6; i.direction = direction; i.image_angle = image_angle; Czepiajcie się. ;3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 1 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2007 No wlasnie teraz tak zrobilem... ze od razu po stworzeniu obiektu wszystko sie dzieje :) Ale dzieki Tymon :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Powiedzialem ze jest wszystko OK, jednak teraz zauwazylem ze tak nie jest. Otoz problem jest nastepujacy: problem Zauwazcie skad wylatuja pociski. Raz wylatuja prosto z lufy a po jakims czasie cos sie zmienia i wylatuje minimalnie obok... Jak to naprawic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Alarm0: alarm[0] = room_speed; (instance_create(x,y,object1)).direction = self.direction Step pocisku: speed=8 image_angle=direction I po kłopocie :] po prostu ty tworząc nowy pocisk nadawałeś im speed i direction każdemu z istniejących pocisków poprzez obiekt1.... powinno być other.speed=direction :) I jeszcze jedno other.image_angle=self.image_angle :o jak przekazujesz już direction to po co ci ten kod :P lepiej już wstawić w step pocisku image_angle=direction :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 A image_angle to nie to samo co direction...?? :P Hm... Różnica jest taka, że image_angle obraca tylko sprite'a, a direction cały obiekt... A nie istnieje takie coś jak adresowanie zmiennych ogólnych globalnych wewnętrznych do funkcji ogólnych zewnętrznych... :P Nie da się przypisać direkcji, score, health'a do funkcji tworzącej obiekt (ani żadnej innej funkcji, ktora ma conajmniej jedno "_" w nazwie - takie funkcje nazywa się właśnie ogólnymi zewnętrznymi i rysuje się na ciemnoniebiesko :D)... Chociaż idąc dalej, direction nie jest w sumie (...) ogólną (...) ale własną (mimo że rysuje się takim kolorem jak te ogólne), więc może też być przypisana do każdego jednego obiektu :) Także direction trza przypisać w oddzielnym kodzie w pocisku i ustawić ją na object1.dierction albo !object.direction :P @eidiot: yee, 400 posty'ów, jedziemy chlopaki... ;ppp ale spam ale spam ale spam... dobra, 400 wystarczy mnie na razie xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Ja tak GM rozumiem :P do tłumaczenia to ja się chyba nie nadaję, ja mogę pisać kod i robić przykłady, a spyro może tłumaczyć :P Edit: mój 21 post dzisiaj xD nabijamy ostro :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Mi tam tlumaczyc nie trzeba... Przy takiej wiedzy jaka posiadam, sam dojde co do czego i w ogole ;) Poprostu nie mialem pojecia czym to moze byc spowodowane :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 3 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2007 @Marek.S: Fajnie xD To stówrzmy duet: Ty zapodajesz funkcję w jednym poście, a ja w następnym tlumacze ją :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się