Skocz do zawartości

zmiana animacji zgodnie z kierunkiem poruszania sie


facek8

Rekomendowane odpowiedzi

1. tak jak pisze w FAQ i wielu postach robilem: zrobilem sprite'a samochodu ktoremu kreca sie kolka czyli ruch animowany. Zrobilem cztery takie sprite'y. W kazdym kierunku (sprite wyglada tam samo tylko ze w roznych kierynkach). No i dodaje do Objects ten czolg i niemoge przypisac danej animacji w odpowiedni kierunek. nie moge sobie z tym poradzic.

 

2. Strzelanie. W postach juz szukalem i nic. Cgodzi mi o to ze jak odaje strzal to chce zeby wychodzil z konca ,,lufy'' a nie ze srodka pojadzu. Zeby nie strzelal caly czas tylko po nacisnieciu klawisza (ctrl). i zeby strzelal w kierunku w ktorym pojazd jest odwrocony.

 

 

przeczytalem ze 100 postow i za nic mi nie wychodzi:( nie wiem jak to zrobic. HELP :crying:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kliknij a nie pożalujerz xD

 

A jeszcze ci wyjasnie pare rzeczy bo mi sie nudzi

image_angle = direction
if keyboard_check(vk_up) //jesli trzymamy klawisz up
{motion_set(90,3)}; //obracamy sie o 90 stopni i jedziemy w ta strone z predkoscia 3
if keyboard_check(vk_right) //jesli trzymamy klawisz right
{motion_set(0,3)}; //obracamy sie o 0 stopni i jedziemy w ta strone z predkoscia 3
if keyboard_check(vk_left) //jesli trzymamy klawisz left
{motion_set(180,3)}; //obracamy sie o 180 stopni i jedziemy w ta strone z predkoscia 3
if keyboard_check(vk_down) //jesli trzymamy klawisz down
{motion_set(270,3)}; //obracamy sie o 270 stopni i jedziemy w ta strone z predkoscia 3
if keyboard_check_released(vk_up) //jesli trzymamy klawisz up
{speed=0}; // to stoimy
if keyboard_check_released(vk_right) //jesli trzymamy klawisz right
{speed=0}; // to stoimy
if keyboard_check_released(vk_left) //jesli trzymamy klawisz left
{speed=0}; // to stoimy
if keyboard_check_released(vk_down) //jesli trzymamy klawisz ldown
{speed=0}; // to stoimy
if keyboard_check_pressed(vk_space) //jesli nacisniemym klawisz space
{instance_create(x+0,y+0,obj_strzal)} //to tworzymy strzal

 

Pozdro :thumbsup:

Maxpayn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki bardzo maxpayn. tylko mam jeszcze jedna sprawde bo Ty uzyles do tego tylko jednego sprite'a. i jak np jedziesz w góre i raz nacisniesz w dol(pojazd sie odwraca) to on sie nie odwraca w tym samym miejscu tylko sie przesuwa w inne miejsce. Da sie to naprawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli chcialbym jeszcze zmienic tego spritea ze jak zmieniam kierunek jazdy to zeby sie sprite zmienial ale w tym samym miejscu. dodalem dziako tylko nie wiem jak zrobic zeby miotalo we mnie pociskamy (prosto na czołg) i zeby strzelalo we mnie tylko wtedy gdy sie do niego zblize. i nie ciaglymy nabojami tylko taka serio z odstepami... tytaj gra z nowym działkiem: Klik maxpayn daj mi Twoje gg ;] dobry jestes ;o :sp_ike:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwórz obiekt: obj_strzalko i w create jego wpisz

image_angle = obj_dzialko.direction
direction = obj_dzialko.direction
speed = 10

 

Stwórz obiekt: obj_dzialko i w step jego wpisz

image_angle = direction
direction=point_direction(x,y,obj_tank.x,obj_tank.y);

if distance_to_object(obj_tank) < 100
{
instance_create(x+0,y+0,obj_strzalko)
}

 

P.S. zapisuj te pliki w gm6 bo nie moge je wyslac na uploader :]

P.S.2(xD) wyslalem ci na pm moje gg :P

P.S.3(XDDD)podaj tez swoje <_<

P.S.4(xDxDxD)nie pisz 3 postow pod rząt mozesz za to dostac warna <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jasne, po co było pisać trzy posty ? xP Takiego czegoś jeszcze nie widziałem... (chociaż słyszałem, że kiedyś MaxFilbirator (czy jakoś tak :D) napisał cztery posty pod rząd oO) - Nie o tobie, maxpaynie :P btw. widzę, że robisz postępy... ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom... Musisz to zrobić na dwa obiekty... Jeden to działko a drugi to podstawka - działko ma x i y równe podstawce, a direction... Direkcji jaka ma być, no i musi też mieć depth mniejszy niż podstawka :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nigdy nie zadajne pytania jezeli wczesniej nie szukalem takich pytan i nic nie znalazlem(nie zrozumialem/nie o to mi chodzilo). wiece nie powtarzalbym sie jezeli tam bym to znalazl. Chodzi o to ze chce zeby nie moja postac strzalala tylko dzialko ktore spoczywa w miejscu. podstawa sie nie rusza tylko lufa sie kreci w kierunku pojazdu (gracza). i z tym mam problem. czy ma ktos moze jakis kod na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to zrob osobny obiekt np obj_lufa i wpisz w step jego

image_angle = direction
x = obj_tank.x
y = obj_tank.y
if (keyboard_check(vk_left))
{direction+=-3}
if (keyboard_check(vk_right))
{direction+=3}

I tam wpisz te kody co byly w tym obj_tanku ktore odpowiadaly za strzelanie i w obj_strzal musisz tam zmienic kodzik zeby image_angle bylo ustawione na obj_lufa i direction tez

nie wiem czy cie dobrze zrozumialem

 

P.S. byl gdzies taki przyklad poszukaj dobrze <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w miom upload umiescilem plik. nie bardzo sobie poradzilem z tym kodem. jesli ktos moglby to zrobic tak sprity zrobilem wszystko jest. chodzi o to zeby lufa krecila sie na dzialku a caly element stal w miejscu. i zeby lufa strzelala w kierunku czołgu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zrób to tak, jak mówiłem, lal... Dwa obiekty: lufa i podstawa, podstawa się nie rusza, lufa ma x i y takie jak podstawa, mniejszy depth i direkcję ustawioną na gracza... O to dokładnie się zapytałeś, jak to zrobić, a ja ci odpowiedziałem. I maxpayn też. btw. podaj link do tego przykładu, bo nie chcę grzebać w czyimś uploaderze :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bede sciagal znowu tego game maker 7 zehby to odtworzyc wes to zapisuj w pliku gm6 bo ani tego nie wysle na up ani nie odtworze wszyscy urzywaja jescze game makera 6 i ku**a nie wysylaj tu zadnego jakiegos projektu w pliku gmk bo ci go nie poprawie nie bede sto razy gm7 sciagal i tak gm7 od gm6 sier niczym nie rozni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...