facek8 Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 1. tak jak pisze w FAQ i wielu postach robilem: zrobilem sprite'a samochodu ktoremu kreca sie kolka czyli ruch animowany. Zrobilem cztery takie sprite'y. W kazdym kierunku (sprite wyglada tam samo tylko ze w roznych kierynkach). No i dodaje do Objects ten czolg i niemoge przypisac danej animacji w odpowiedni kierunek. nie moge sobie z tym poradzic. 2. Strzelanie. W postach juz szukalem i nic. Cgodzi mi o to ze jak odaje strzal to chce zeby wychodzil z konca ,,lufy'' a nie ze srodka pojadzu. Zeby nie strzelal caly czas tylko po nacisnieciu klawisza (ctrl). i zeby strzelal w kierunku w ktorym pojazd jest odwrocony. przeczytalem ze 100 postow i za nic mi nie wychodzi:( nie wiem jak to zrobic. HELP :crying: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 1. W evencie ruchu zmień sprite_index np. Klawisz góra: sprite_index=czolg_w_gore etc. 2. Event Ctrl Pressed i manewruj dodawaniem wartości (x+16, y-16, etc) żeby pocisk tworzył się na końcu lufy. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
facek8 Opublikowano 25 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 Klik to jest link do mojej ,,gry''. nie moge sobie poradzic. jezeli mogłby ktos zrobic zeby ,,czołg'' strzelal ,,pocisk'' po nacisnieciu CTRL. i zeby pocisk wychodzil z konca lufy i byl pojedynczy ze jedno naciśniecie to jeden pocisk. :huh: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 25 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2007 Kliknij a nie pożalujerz xD A jeszcze ci wyjasnie pare rzeczy bo mi sie nudzi image_angle = direction if keyboard_check(vk_up) //jesli trzymamy klawisz up {motion_set(90,3)}; //obracamy sie o 90 stopni i jedziemy w ta strone z predkoscia 3 if keyboard_check(vk_right) //jesli trzymamy klawisz right {motion_set(0,3)}; //obracamy sie o 0 stopni i jedziemy w ta strone z predkoscia 3 if keyboard_check(vk_left) //jesli trzymamy klawisz left {motion_set(180,3)}; //obracamy sie o 180 stopni i jedziemy w ta strone z predkoscia 3 if keyboard_check(vk_down) //jesli trzymamy klawisz down {motion_set(270,3)}; //obracamy sie o 270 stopni i jedziemy w ta strone z predkoscia 3 if keyboard_check_released(vk_up) //jesli trzymamy klawisz up {speed=0}; // to stoimy if keyboard_check_released(vk_right) //jesli trzymamy klawisz right {speed=0}; // to stoimy if keyboard_check_released(vk_left) //jesli trzymamy klawisz left {speed=0}; // to stoimy if keyboard_check_released(vk_down) //jesli trzymamy klawisz ldown {speed=0}; // to stoimy if keyboard_check_pressed(vk_space) //jesli nacisniemym klawisz space {instance_create(x+0,y+0,obj_strzal)} //to tworzymy strzal Pozdro :thumbsup: Maxpayn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
facek8 Opublikowano 26 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 dzieki bardzo maxpayn. tylko mam jeszcze jedna sprawde bo Ty uzyles do tego tylko jednego sprite'a. i jak np jedziesz w góre i raz nacisniesz w dol(pojazd sie odwraca) to on sie nie odwraca w tym samym miejscu tylko sie przesuwa w inne miejsce. Da sie to naprawić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
facek8 Opublikowano 26 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2007 czyli chcialbym jeszcze zmienic tego spritea ze jak zmieniam kierunek jazdy to zeby sie sprite zmienial ale w tym samym miejscu. dodalem dziako tylko nie wiem jak zrobic zeby miotalo we mnie pociskamy (prosto na czołg) i zeby strzelalo we mnie tylko wtedy gdy sie do niego zblize. i nie ciaglymy nabojami tylko taka serio z odstepami... tytaj gra z nowym działkiem: Klik maxpayn daj mi Twoje gg ;] dobry jestes ;o :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
facek8 Opublikowano 27 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2007 czy bylby ktos tak mily i by mi z tym pomogl? dla was to moment a ja siedze caly dzien i posty czytam :( i nic... pls Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 27 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2007 Stwórz obiekt: obj_strzalko i w create jego wpisz image_angle = obj_dzialko.direction direction = obj_dzialko.direction speed = 10 Stwórz obiekt: obj_dzialko i w step jego wpisz image_angle = direction direction=point_direction(x,y,obj_tank.x,obj_tank.y); if distance_to_object(obj_tank) < 100 { instance_create(x+0,y+0,obj_strzalko) } P.S. zapisuj te pliki w gm6 bo nie moge je wyslac na uploader :] P.S.2(xD) wyslalem ci na pm moje gg :P P.S.3(XDDD)podaj tez swoje <_< P.S.4(xDxDxD)nie pisz 3 postow pod rząt mozesz za to dostac warna <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 27 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2007 No jasne, po co było pisać trzy posty ? xP Takiego czegoś jeszcze nie widziałem... (chociaż słyszałem, że kiedyś MaxFilbirator (czy jakoś tak :D) napisał cztery posty pod rząd oO) - Nie o tobie, maxpaynie :P btw. widzę, że robisz postępy... ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
facek8 Opublikowano 28 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 ok sorry.... dzieki bardzo ale malutki problem jest dzialko strzelan ale nie w czolg. tylko tak na bok. nie celuja w niego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 To chyba tylko wina originów :D Sprawdź, czy masz dobrze ustawione... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
facek8 Opublikowano 28 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 a mozna z naszego na PL to powiedziec? ;] bo nie czaje ;o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 a mozna z naszego na PL to powiedziec? ;] bo nie czaje ;o omfg, help nie gryzie. Edycja sprite'a -> origin (Koordynaty: Spójrz w prawo!) ustawiasz tam jego środek. Względem tego punktu będzie określane potem centrum sprite'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
facek8 Opublikowano 28 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 ok juz mam ;] fajnie dzieki ;D ale czyda sie zrobic zeby nie caly obiekt sie przesuwal tylko samo dzialko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki77 Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 Wiesz było pełno takich przykładów na GmClanie :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 Nom... Musisz to zrobić na dwa obiekty... Jeden to działko a drugi to podstawka - działko ma x i y równe podstawce, a direction... Direkcji jaka ma być, no i musi też mieć depth mniejszy niż podstawka :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
facek8 Opublikowano 28 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 nigdy nie zadajne pytania jezeli wczesniej nie szukalem takich pytan i nic nie znalazlem(nie zrozumialem/nie o to mi chodzilo). wiece nie powtarzalbym sie jezeli tam bym to znalazl. Chodzi o to ze chce zeby nie moja postac strzalala tylko dzialko ktore spoczywa w miejscu. podstawa sie nie rusza tylko lufa sie kreci w kierunku pojazdu (gracza). i z tym mam problem. czy ma ktos moze jakis kod na to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 no to zrob osobny obiekt np obj_lufa i wpisz w step jego image_angle = direction x = obj_tank.x y = obj_tank.y if (keyboard_check(vk_left)) {direction+=-3} if (keyboard_check(vk_right)) {direction+=3} I tam wpisz te kody co byly w tym obj_tanku ktore odpowiadaly za strzelanie i w obj_strzal musisz tam zmienic kodzik zeby image_angle bylo ustawione na obj_lufa i direction tez nie wiem czy cie dobrze zrozumialem P.S. byl gdzies taki przyklad poszukaj dobrze <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
facek8 Opublikowano 28 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 w miom upload umiescilem plik. nie bardzo sobie poradzilem z tym kodem. jesli ktos moglby to zrobic tak sprity zrobilem wszystko jest. chodzi o to zeby lufa krecila sie na dzialku a caly element stal w miejscu. i zeby lufa strzelala w kierunku czołgu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 No to zrób to tak, jak mówiłem, lal... Dwa obiekty: lufa i podstawa, podstawa się nie rusza, lufa ma x i y takie jak podstawa, mniejszy depth i direkcję ustawioną na gracza... O to dokładnie się zapytałeś, jak to zrobić, a ja ci odpowiedziałem. I maxpayn też. btw. podaj link do tego przykładu, bo nie chcę grzebać w czyimś uploaderze :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
facek8 Opublikowano 28 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 Klikok dzieki ale mi i tak to nic nie mowi. ok jak nie chcesz w upload mi grzebac to masz: dla Ciebei to jest banal ale dla mnei to jest czarma magia... dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxpayn Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 Nie bede sciagal znowu tego game maker 7 zehby to odtworzyc wes to zapisuj w pliku gm6 bo ani tego nie wysle na up ani nie odtworze wszyscy urzywaja jescze game makera 6 i ku**a nie wysylaj tu zadnego jakiegos projektu w pliku gmk bo ci go nie poprawie nie bede sto razy gm7 sciagal i tak gm7 od gm6 sier niczym nie rozni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 @maxpayn: to musisz się udzielać w tym temacie jak masz do powiedzenia tylko tyle, żeby nie używać GM7, który ma kilka zalet w porównaniu do GM6? xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
facek8 Opublikowano 28 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 ok prosze bardzo. Kilk w wersji 6 mam nadzieje ze teraz bedzie wszystko dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 28 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2007 No i wkracza Konrad-GM =P https://gmclan.org/up1717_11_tankSPR.html Ty chyba nie wiesz dalej co to te originy XD To pokażę ci: https://gmclan.org/up1717_5_originy.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się