Hobik Opublikowano 22 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 No właśnie jak zrobić w gameMakerze (bo np: w c++ jest to proste i łatwo znaleśc w necie) Prosty Kalkulatorek i coś jak pamiętnik (edytor tesktwoy) Robię programik typu organizer i chcę żeby w nim były takie bajery jak kalkulatorek, pmiętnik, zegarek (o jak ktoś by widzieał i niebyło by to trudne to chciałbym też zamieścić tam zegarek pokazujacy prawdziwą godzine) Tylko pamiętajcie ze to dziął dla początkujacych i prosze o jasne wyjasnienia i jak najprostrze rozwiaznaia, mile widziane też przykłady. I moze pomysły co jeszcze mugłbym tam wsadzić. dzięki, pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Webzir Opublikowano 22 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 O_q Omg, zrób to w c# albo w c++, game maker nie jest programem do robienia programów tylko do robienia gier... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elvis Opublikowano 22 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 O_q Omg, zrób to w c# albo w c++, game maker nie jest programem do robienia programów tylko do robienia gier... Ja bym inaczej powiedział Jeżeli chodzi o zegar to nie umiem ci pomuc bo ja mam LIBY a ja nieiwiem jak on się nazywa bo mam az 75 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 22 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 No właśnie jak zrobić w gameMakerze (bo np: w c++ jest to proste i łatwo znaleśc w necie) Prosty Kalkulatorek i coś jak pamiętnik (edytor tesktwoy) Robię programik typu organizer i chcę żeby w nim były takie bajery jak kalkulatorek, pmiętnik, zegarek (o jak ktoś by widzieał i niebyło by to trudne to chciałbym też zamieścić tam zegarek pokazujacy prawdziwą godzine) Tylko pamiętajcie ze to dziął dla początkujacych i prosze o jasne wyjasnienia i jak najprostrze rozwiaznaia, mile widziane też przykłady. I moze pomysły co jeszcze mugłbym tam wsadzić. dzięki, pozdrawiam Co do aktualnej daty: date_get_year(date) Returns the year corresponding to the date. date_get_month(date) Returns the month corresponding to the date. date_get_week(date) Returns the week of the year corresponding to the date. date_get_day(date) Returns the day of the month corresponding to the date. date_get_hour(date) Returns the hour corresponding to the date. date_get_minute(date) Returns the minute corresponding to the date. date_get_second(date) Returns the second corresponding to the date. Ja bym inaczej powiedział Jeżeli chodzi o zegar to nie umiem ci pomuc bo ja mam LIBY a ja nieiwiem jak on się nazywa bo mam az 75 A ja bym się z nim zgodził. Po co ci tyle libów? O_o Do wszystkiego wystarcza jeden lib: Piece of code :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 22 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 gdzie mam ten kod wkleić ? Mam stworzyć nowy objekt i w jego create to wsadzić?? a potem ten objekt na rooma ? Niemusi być żadnych sprintów ?? No dobra klakulator i godizne musze se odpuścić ale prosze napewno coś idzie wykombinowac na ten pamiętniczek (Zwykły jakby edytor tekstowy w gm) dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 22 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 Jak to chcesz na sprinta(:P) to skomplikowany skrypt ci wyjdzie, ale tu muszę cię ostrzec - innej rady raczej nie ma ;/ Właściwie to tylko w skrypcie dajesz, możesz też np. zrobić ds_listę na te zapiski i tam użyć tych funkcji opisanych powyżej, a do tego to trzeba zrobić i textbox'a, i do *.ini najpewniej, ale tego to już raczej dla początkującego nie wytłumaczę bo nie wiem jak to najprościej uczynić ;/ Chyba że chcesz, żebym ci tłumaczył co i jak od początku zrobić (możesz pisać na pmkę i gg ale nie wiem czy to ci coś da :P), a ja mówię: takie rzeczy to nie są dla początkujących, żeby od razu cały skrypt na pamiętnik robić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 22 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 cAŁY SKRYPT NA PAMIĘTNIK ALE JAK TO TO TAK SKOMPLIKOWANE BĘDZIE?????? JA CHCĘ TYLKO I WYŁĄCZNIE OKIENKO W KTÓRYM MOŻNA PISAĆ I NIC NIC ZUPEŁNIE NIC WIĘCEJ BEZ ABSOLUTNI ŻADNYCH OPCJI dosłownie moze być takie coś jak klocki z ifno tyle ze żeby okienko w którym można psiać było cały czas i było większe. A co z tą data jak to zrobić to tez jest skomplikwoane?: date_get_year(date) Returns the year corresponding to the date. date_get_month(date) Returns the month corresponding to the date. date_get_week(date) Returns the week of the year corresponding to the date. date_get_day(date) Returns the day of the month corresponding to the date. date_get_hour(date) Returns the hour corresponding to the date. date_get_minute(date) Returns the minute corresponding to the date. date_get_second(date) Returns the second corresponding to the date. gdzie to wkleić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamilek Opublikowano 22 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 Po pierwsze czy wiesz co to wogole jest? Umiesz angielski? Jesli nie to wchodzisz na: http://www.translate.pl/ i tlumaczasz to na jezyk polski, poniewaz nie jest skrypt a zwykly tekst wyciagniety z helpa... A kody wklejasz do takiego klocka Execute code. I to powinno ci pomoc... @down spyro nie badz taki madry ;p akurat pod reka mialem demo GM7 a nie 6.1... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 22 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 Po pierwsze nie krzycz... Dżizas... Uszko mnie boli... :P Nie Execute code ale Piece of Sh...Code jak już xD Tak, Hobik, to jest bardziej skomplikowane niż myślisz. Poczytaj trochę helpa o ds_list i o plikach ini, a może coś zajarzysz :D A do textboxa, po raz szósty już odsyłam was do super wywalonaego w kosmos tematu o textboxie o znanym nam wszystkim i lubianym numerze 4070...: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=4070 Ssijta xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 22 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 cAŁY SKRYPT NA PAMIĘTNIK ALE JAK TO TO TAK SKOMPLIKOWANE BĘDZIE?????? JA CHCĘ TYLKO I WYŁĄCZNIE OKIENKO W KTÓRYM MOŻNA PISAĆ I NIC NIC ZUPEŁNIE NIC WIĘCEJ BEZ ABSOLUTNI ŻADNYCH OPCJI dosłownie moze być takie coś jak klocki z ifno tyle ze żeby okienko w którym można psiać było cały czas i było większe. A co z tą data jak to zrobić to tez jest skomplikwoane?: a ja powiem tylko tyle (zawsze to mówie). Chcesz żebyśmy wszystko za ciebie napisali. GMClan to nie restauracja do której przychodzisz i zamawiasz danie (kod :P) i otrzymujesz za zapłatą (u nas free ale chyba powinniśmy jakieś płatności wprowadzić...) tu podajesz swoje pytania np czy błędu w kodzie nie zrobiłeś lub co gdzie poprawić lub dodać... A ty tu nam gadasz że mamy za ciebie wszystko zrobić... Za przeproszeniem rozpuszczeniec... Zrobimy za niego a on zmieni nazwe itp i powie że sam to zrobił... Jak ja lubię wyzywać na takich jak ten dzieciak od tematu xd gdzie to wkleić ? Wydrukuj i przyklej sobie na czole lub na plecach jak kto woli.... Pozdrawiam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 22 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 Powieccie tylko jak isę używa wszystkich code w temacie który podał spyro ? Czy mam je walnac do jakiegos objektu w create i wrzucić go na rooma ? bo tak robiłem i nic sie niedzeje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rryk Opublikowano 22 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 jeśli sie nie mylę chodzi ci o to aby data była tak? to czopie zrób jakiś obiekt i dodaj event draw i tam wklej ten kodzik a potem wstaw obiekt w romie a poza tym jakbyś wiedział jak jest rysować po angielsku byś wiedział gdzie to wkleić hmm z tego wnioskuje ze jesteś w 3 kl podst. bo tylko tam jeszcze nie znają tego słówka a dla takich dzieci możemy polecić dział gotowe gry i programy pościągaj pobaw się a później wróć jak jak będziesz już wiedział co to draw itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 22 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 to jest najlepsze rozwiązanie... Wrzucić wszystko byle jak byle gdzie i będzie ci chodzić. Są dwa rozwiązania: www.gamemaker.nl dział tutorials i www.translate.pl tranzlator angielsko polski... ALBO: kupić kanister benzyny, zapałki i przeciekającą łudkę Polać benzyną kompa i podpalić zapałkami a potem przeciekającą łodzią wypłynąć gdzieś w ocean na jakąś opuszczoną zapomnianą wysepkę i tam gnić do końca życia. Powodzenia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 22 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 hehe śmieje się z was bo mnie zjeżdżacie ciągle tylko lololol i lol ehh. Zrobiłem tak jak rryk napisał ale niestety wydaje mi się że samo date_get_year niewystarczy i oczywiscie error jeśli to zastosuje kiedy stosuje date_get_year(date) też błąd co mam wpisac w te nawiasy? wpisywałem różne żeczy zawsze błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 22 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2007 date = date_current_date(); draw_text(x,y,string(date_get_year(date))); zrób nowy objekt. Dodaj event "DRAW" tam dodaj klocek "CODE" a w nim wpisz to co ci dałem powyrzej :P Jeżeli masz troszkę logiki to z resztą sobie poradzisz... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 23 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 dziła wszytsko ładnie pięknie chicarz jeden który się zlitował... dzięki Ale pokazuje mi złą godzine z kad gm bierze te godzien?? data jest dobra gdzie mogę ustawić godizne jak ??. Kurde jakiś gównainy suepr mocno okrojony edytor tekstowy poprostu głupie okienko w którym mozna coś napisac i nic absolutni nic więcej jeszcze potrzebuje i bedzie konie cmojgeo trucia was. pozdro dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 Kurde jakiś gównainy suepr mocno okrojony edytor tekstowy poprostu głupie okienko w którym mozna coś napisac i nic absolutni nic więcej jeszcze potrzebuje i bedzie konie cmojgeo trucia was. Był parę miesięcy temu przykład pola tekstowego... bo w GM'ie tego się tak po prostu zrobić nie da i wyjaśniać można by na 100 kb. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 zamiast get_date zrob get_time rozumiesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 O qrde ale głupoty pie*rzycie :P Wystarczy dać date = current_date/current_year/current_time albo cóś i dać w Drawie draw_text(x,y,""+string(date)) i wszystko xD A ty, Hobiku, poczytaj tamten temat i w pierwszym poście znajdziesz, co oznaczają poszczególne argumenty, kopiujesz ten skrypt do jakiegoś scripta nowego, dajesz a jakimś evencie "execude sript", wybierasz ten script z text/chatboxem, ustawiasz odpowiednie argumenty i masz ;ppp :D No i jasne, że pokazuje złą godzinę, bo oni ci podali jakieś date_get_cośtam a takich funkcji conajmniej nie ma, a jak już to ci podadzą zły czas :P Użyj zmiennych ogólnych globalnych wewnętrznych (to takie co na jasno niebiesko się pojawiają ;p), np. tych co ja wyżej podałem i wtedy będziesz miał właściwą datę :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 23 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 dziadekkleofas gdzie znajde taki przykład? poda jchociarz nazwe. Pieter niedziała spyro date już mam i niechcę jej zmieniać chcę teraz samą godzine no i w objkecie w draw w code dam takie coś będize ok ? current_time draw_text(x,y,""+string(date)) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 Nie. Daj draw_text(x,y,""+string(current_hour)+string(current_minute)+string(current_second)) ... A dziadzowi chodziło chyba o przykład "Pole tekstowe" czy jakoś tak :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 23 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 no dobra teraz godzinka hula ok dzięki, znalazłem przykład "Pole tekstowe RPG" ale tam jest wyjasnione jak zrobić zeby się wyświetlił tekst ale niema mozliwości pisania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 No a myślisz że dlaczego ja ci podałem link do skryptu z textboxem ?? Ja cię, myśl trochę :P Wpierw się skarżysz że ci nie działa, a teraz o tym zapomniałeś xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 23 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 chodzi ci o to ? : Mam to wsadzić w draw objektu i umieścić go na roomie i bedzie działać? Bo w tym temacie podałes mi aby godzine i date if( !variable_local_exists( 'texboxSelected' ) ) //Inicjacja { texboxSelected = false; texboxText = ''; texboxCursor = false; texboxTextList = ds_list_create(); } draw_rectangle( argument[0], argument[1], argument[0] + argument[2], argument[1] + string_height('ABC') + 5, true ); if( texboxSelected ) { while( string_width( keyboard_string + '|' ) > argument[2] - 3 ) keyboard_string = string_copy( keyboard_string, 0, string_length( keyboard_string ) - 1 ); } if( string( texboxText ) = '0' ) texboxText = ''; if( texboxSelected ) { if( texboxCursor ) //Efekt kursora draw_text( argument[0] + 3, argument[1] + 3, string_replace_all( keyboard_string + '|', '#', '\#' ) ); else draw_text( argument[0] + 3, argument[1] + 3, string_replace_all( keyboard_string, '#', '\#' ) ); if( alarm[11] <= 0 ) { texboxCursor = !texboxCursor; alarm[11] = room_speed / 4; } else alarm[11] -= 1; } else draw_text( argument[0] + 3, argument[1] + 3, string_replace_all( texboxText, '#', '\#' ) ); if( mouse_x > argument[0] and mouse_x < argument[0] + argument[2] and mouse_y > argument[1] and mouse_y < argument[1] + string_height('ABC') + 5 ) { window_set_cursor( cr_beam ); if( mouse_check_button_pressed( mb_left ) and texboxSelected = false ) { keyboard_string = texboxText; texboxSelected = true; } } else { window_set_cursor(cr_arrrow); if( mouse_check_button_pressed( mb_left ) and texboxSelected = false ) { texboxText = keyboard_string; texboxSelected = false; } } // Dodawanie nowych wypowiedzi if( texboxSelected ) { if( keyboard_check_pressed( vk_enter ) ) //Jesli nacisnieto ENTER { if( !string_length( string_replace_all( keyboard_string, ' ', '' ) ) = 0 ) //Jesli wiadomosc nie jest pusta ( nie liczac spacji ) { ds_list_add( texboxTextList, keyboard_string ); //Dodaj wypowiedz } keyboard_string = ''; //Czysc bufor klawiatury } } else { if( keyboard_check_pressed( vk_enter ) ) { keyboard_string = texboxText; texboxSelected = true; } } // Rysowanie zachowanych wypowiedzi, ostatnie 10 var p; p = 0; for( n = ds_list_size( texboxTextList ) - 1; n >= max( 0, ds_list_size( texboxTextList ) - 10 ); n -= 1 ) { p += 1; draw_text( argument[0], argument[1] + 5 + ( string_height('ABC') ) * p, ds_list_find_value( texboxTextList, n ) ); } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 23 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2007 boże cały czas się pytasz o to samo czy to wsadzić do obiektu i na room i będzie działać... czemu poprostu nie spróbujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 24 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 No i po co wstawiałeś tutaj ten skrypt -.^ ?? On może być tylko w temacie 4070 i ma licencję only me and Tymon ;ppp (zresztą jest trochę dlugi żeby go przenosić do innego tematu :P) Zresztą o Dżizas, jeżeli nie umiesz kojarzyć faktów, to się chyba nie skapujesz jak połączyć tamtą godzinę i datę z tym skryptem... (pomyśl trochę - ja też musiałem długo pracować zanim doszedłem o co biega z tymi funkcjami - a było to swego czasu jak od 50 godzin pracowałem nad sporym projektem... xP No ale nie mając zamiaru, byś znosił podobne cierpienia do moich, powiem ci, że musisz pokombinować z ostatnim akapitem ("Rysowanie zachowanych wypowiedzi...") i z funkcją draw_text które tam się znajduje... :P) I ustaw poprawnie argumenty ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 24 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 2 bezsensowne posty majace na celu pokazanie jaki to ja jestem wielki jaki to ty jesteś głupi. Juz bardziej wartościowa wypowiedx by była TAK lub NIE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 24 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 Ależ ja nie chciałem Cię obrazić, bynajmniej... Próbowałem tylko kulturalnie wytłumaczyć twój błąd i skierować na właściwą stronę rozumowania... Sry, jeśli cię uraziłem :P ... ale taki jakiś mam styl :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hobik Opublikowano 24 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 wkleiłem to do góry do rav i walnołem ten objekt z tym drawem na rooma i nic sięwyświetliło nawet :] liczyłem chociarz na jakiś błąd a tu nic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 24 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2007 No widzisz: Ja, mój topic 4070 i Tymon wymiatają :P (pozdro dla uosobienia Tymona xD A tak serio - to jemu też się należy cześć i chwała na wieki :D ...chociaż licencję na topic i chatboxa załatwiłem nam obydwu :P) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się