Skocz do zawartości

przypisanie obiektów i duszków do tablicy?? czy możliwe?


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć Wszystkim!!

 

Mam mały problemik. Na początku powiem, że przekopałem wszystkie tutaj zawarte posty i nieznalazłem pokrewnego posta :) Szukam kodu który by mi umozliwiał płynne wybieranie powstałych duszków lub obiektów przypisanych do tablicy np.

tablica_powstałego_duszkaNR[x]=duszek.create lub cos takiego

duszek[1].create_obiect...

 

lub cos w tym rodzaju.

Jak by sie nie udało tak to chociaż dane już powstałego duszka, obiektu przypisac do tablicy z np. pozycjami np.

gdy jajo_stworzony{

global.poz_duszka[x]=string(duszek.x) + " "+string(duszek.y);

}

 

I to wszystko miało rence i nogi wytłumacze po co mi to jest:

A mianowicie tworze sobie taka gierke 'tyjkon' gdzie akcjia rozgrywa sie w mrowisku mrówek. Jest główna matka[zaraz po rujce] królowa i ona rozpoczyna cykl ewolucji mrowiska.

Najpierw szuka odpowiedniego miejsca do powstania mrowiska[chodzi po łące lub innym miejscu]. znajduje odpowiednie warunki wkopuje sie w ziemie i zaczyna cykl rozrodczy. Składa jajeczka które potem rosna karmione przez królowa. Gdy odpowieni czas upłynie wylęgają sie pierwsze mrówki. I tu potrzebuje własnie takich oto tablic, lub innych propozycji jak oznaczyc powstałe jajeczka, a potem mrówki, By pózniej wiedziec jaka populacjia jest w mrowisku wszystkiego.

 

Podam tagże stuktóre:

krulowa mrówek;

robotnica;

pielengnica;

żołnierz;

co za co odpowiadaja niewiencej wiecie chyba co?

 

prosze o podpowiedzi nie o gotowe kody [choć by sie by przydały] ;) ja lubie programowac i mam pewne doświadczenie w innych programach delphi c++ Ale te środowisko dopiero poznaje. A Game Maker przypadło mi do gustu :)

No nic, jak co to piszcie, ja cieszyc sie bede z każdej rady.

 

 

cześć!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmienia obiekt na inny :)

I tu potrzebuje właśnie takich oto tablic, lub innych propozycji jak oznaczyc powstałe jajeczka, a potem mrówki, By później wiedzieć jaka populacja jest w mrowisku wszystkiego.

a do tego po co ci jakieś id po prostu zrób other.zmienna='nazwa populacji' :) i potem się do tej zmiennej odwołuj i przekazuj ja pomiędzy obiektami podczas wylegania(zmieniania obiektu z jajka w mrówkę) nie wiem czy do samego końca o to ci chodzi, ale pokombinuj z tym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc!!!

Powoli mi sie udało wyszukac kilka fajnych instrukcji. Mianowicie takie jak:

instance_number(obj)- zwraca liczbe tworzonego objektu, duszka:)

instance_position(mouse_x,mouse_y,obj)- zwraca globalną liczbe powsałego duszka objektu na pozycji x,y :D

 

kto szuka nie błądzi<- dodam kto czyta:) też:)

mam nadzieje ze wam też sie te komendy przydadzą kiedyś.

 

no to dalej do dzieła:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak chcesz taką tablicę, to zrób to na DS-a: w Create każdego jajka i mrówki daj, żeby dodawało wartości do DS-a, np. 1jajko = 1a, 2jajko = 2a, 1mrówka = 1b, 2 mrówka = 2b... Itd. Tak będzie łatwiej zamiast indexów, a lepiej abyś zrobił dwa DS-y o różnych nazwach i jedno do jajek a drugie do mrówek, a później w Creatach ds_add_value do odpowiedniej grupy...

 

A żeby zliczyć mrówki to juz są odpowiednie funkcje dla DS-ów ds_list ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie obiekty są zapisywane do globalnej tablicy instance_id, działanie na wszystkich obiektach będzie wyglądać tak:

for( n = 0; n < instance_count; n += 1 )
{
    i = instance_id[n];
    if( instance_exists( i ) )
    {
        //operacje na obiektach
    }
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jejku niewiedziałem, że jeszcze cos zaproponujecie :) Naprawde wszelkie TU podane przykłady wykożystam, jak najlepiej.Dzis Późno po pracy jeste więnc, nic nie bede tworzył, ale sobota będzie odskocznią to podam jak to sie udało :) Pozatym jestescie Qul ludziska :D

 

 

A jeszcze jedno te DS-a'y możesz więcej o nich coś powiedzieć bo pierwszy raz spotykam sie z taką funkcjią Spyro?

 

 

Pozdrawiam

Krzysiek!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...