krulik7 Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Cześć Wszystkim!! Mam mały problemik. Na początku powiem, że przekopałem wszystkie tutaj zawarte posty i nieznalazłem pokrewnego posta :) Szukam kodu który by mi umozliwiał płynne wybieranie powstałych duszków lub obiektów przypisanych do tablicy np. tablica_powstałego_duszkaNR[x]=duszek.create lub cos takiego duszek[1].create_obiect... lub cos w tym rodzaju. Jak by sie nie udało tak to chociaż dane już powstałego duszka, obiektu przypisac do tablicy z np. pozycjami np. gdy jajo_stworzony{ global.poz_duszka[x]=string(duszek.x) + " "+string(duszek.y); } I to wszystko miało rence i nogi wytłumacze po co mi to jest: A mianowicie tworze sobie taka gierke 'tyjkon' gdzie akcjia rozgrywa sie w mrowisku mrówek. Jest główna matka[zaraz po rujce] królowa i ona rozpoczyna cykl ewolucji mrowiska. Najpierw szuka odpowiedniego miejsca do powstania mrowiska[chodzi po łące lub innym miejscu]. znajduje odpowiednie warunki wkopuje sie w ziemie i zaczyna cykl rozrodczy. Składa jajeczka które potem rosna karmione przez królowa. Gdy odpowieni czas upłynie wylęgają sie pierwsze mrówki. I tu potrzebuje własnie takich oto tablic, lub innych propozycji jak oznaczyc powstałe jajeczka, a potem mrówki, By pózniej wiedziec jaka populacjia jest w mrowisku wszystkiego. Podam tagże stuktóre: krulowa mrówek; robotnica; pielengnica; żołnierz; co za co odpowiadaja niewiencej wiecie chyba co? prosze o podpowiedzi nie o gotowe kody [choć by sie by przydały] ;) ja lubie programowac i mam pewne doświadczenie w innych programach delphi c++ Ale te środowisko dopiero poznaje. A Game Maker przypadło mi do gustu :) No nic, jak co to piszcie, ja cieszyc sie bede z każdej rady. cześć! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 haa duszek xD czyżby chodziło o sprite_index ? albo change_obiect(obiekt,true) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Oj, tak po prostu tego nie wyczarujesz. Musisz użyć do tego ID'ów obiektów, wychwyconych w wszelaki sposób a wylistować będzie ciężko bo trzeba poskanować wszystkie id'y i tak będą się pojawiać nowe mrówki i trzeba to powtórzyć. Marek, o właśnie, indexy. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krulik7 Opublikowano 13 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 No właśnie coś podobnego do indexów sprite_index tylko jak to ugryś MAREK? a ta druga funkcjia co ma zazadanie?change_obiect(obiekt,true)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 zmienia obiekt na inny :) I tu potrzebuje właśnie takich oto tablic, lub innych propozycji jak oznaczyc powstałe jajeczka, a potem mrówki, By później wiedzieć jaka populacja jest w mrowisku wszystkiego. a do tego po co ci jakieś id po prostu zrób other.zmienna='nazwa populacji' :) i potem się do tej zmiennej odwołuj i przekazuj ja pomiędzy obiektami podczas wylegania(zmieniania obiektu z jajka w mrówkę) nie wiem czy do samego końca o to ci chodzi, ale pokombinuj z tym :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krulik7 Opublikowano 14 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 Czesc!!! Powoli mi sie udało wyszukac kilka fajnych instrukcji. Mianowicie takie jak: instance_number(obj)- zwraca liczbe tworzonego objektu, duszka:) instance_position(mouse_x,mouse_y,obj)- zwraca globalną liczbe powsałego duszka objektu na pozycji x,y :D kto szuka nie błądzi<- dodam kto czyta:) też:) mam nadzieje ze wam też sie te komendy przydadzą kiedyś. no to dalej do dzieła:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 A jak chcesz taką tablicę, to zrób to na DS-a: w Create każdego jajka i mrówki daj, żeby dodawało wartości do DS-a, np. 1jajko = 1a, 2jajko = 2a, 1mrówka = 1b, 2 mrówka = 2b... Itd. Tak będzie łatwiej zamiast indexów, a lepiej abyś zrobił dwa DS-y o różnych nazwach i jedno do jajek a drugie do mrówek, a później w Creatach ds_add_value do odpowiedniej grupy... A żeby zliczyć mrówki to juz są odpowiednie funkcje dla DS-ów ds_list ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 14 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2007 Ludzie po co tak komplikować zrób to na zwykłych zmiennych ;) a żeby to zliczyć możesz w create mrówki dodawać global.mrówka_w_czerwone_plamki+=1 ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cekol Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 chodzi np o to? duszekNR[x]=instance_create(x,y,o_duszek)? a wybór to tylko przewracaniue tablicy duszekNR[x] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 15 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Wszystkie obiekty są zapisywane do globalnej tablicy instance_id, działanie na wszystkich obiektach będzie wyglądać tak: for( n = 0; n < instance_count; n += 1 ) { i = instance_id[n]; if( instance_exists( i ) ) { //operacje na obiektach } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krulik7 Opublikowano 15 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2007 Jejku niewiedziałem, że jeszcze cos zaproponujecie :) Naprawde wszelkie TU podane przykłady wykożystam, jak najlepiej.Dzis Późno po pracy jeste więnc, nic nie bede tworzył, ale sobota będzie odskocznią to podam jak to sie udało :) Pozatym jestescie Qul ludziska :D A jeszcze jedno te DS-a'y możesz więcej o nich coś powiedzieć bo pierwszy raz spotykam sie z taką funkcjią Spyro? Pozdrawiam Krzysiek! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się