Skocz do zawartości

Dzien i noc w grze


Misieq

Rekomendowane odpowiedzi

Sluchajcie mnie mam zegar w mojej grze i zegar dziala i chce zeby sie np o 20:00 zmieniala pora dnia na noc jak to zrobic zeby o danej godzinie zmieniala sie pora dnia plis odpiszcie dajcie przyklad... a jak nie to dajcie przyklad na zwykle dzien noc ze poprostu sobie leci... :P sciagnolem przyklad w gmclan zrobilem to ale w mojej grze wyglada do fatalnie :P jest sobie ranek a za chwile noc cala taka czarna z jakimis plamkami kwadratami itp prosze o pomoc:P

 

EDIT:

z tym problemem se poradzilem ale powiedzcie mi co zrobic zeby noc byla na calej mapie uzylem view_xview[0] i view_yview[0] wszedzie w drawie stepie objektow i noc jest tylko w 1 miejscu na mapie pomocy!!

2ndEDIT:

podam wam wszystkie kody jakie mam z tych objektow objekt o nazwie "ciemnosc" ma kod taki:

create:

tlo_noc = surface_create(800,600);
sprite_set_alpha_from_sprite( swiatlo, swiatlo );

step:

/*
*  Wyrysysowujemy surface ciemnosci i swiatla, gdy alfa ( widac ciemnosc) jest wieksza od zera
*/
if ( tlo_gradient.alfa > 0 )
{
    surface_set_target( tlo_noc );
    draw_clear( tlo_gradient.kolor_gora );
    draw_set_blend_mode( bm_subtract );

    //Swiatlo ksiezyca
    with( tlo_gradient )
    {
        if ( alfa > 0.5 )
            draw_sprite_ext( ksiezyc,view_xview[0]+0,view_yview[0]+400+lengthdir_x(350,direction+180),480+lengthdir_y(350,direction+180),skala,skala,obrot,c_white, alfa );
    }
    
    //Swiatlo lampionow
    with( lampion )
    {
        draw_sprite(swiatlo,0,x,y);
    }
    draw_set_blend_mode( bm_normal );
    surface_reset_target();
}

draw:

/*
*  Rysujemy ciemnosc. Uwzgledniamy lekkie pomniejszenie ciemnosci (*0.7) zeby lekko bylo widac scenerie)
*/
if ( tlo_gradient.alfa * 0.7 > 0 )
draw_surface_ext( tlo_noc, view_xview[0]+0, view_yview[0]+0, view_xview[0]+1, view_yview[0]+1, view_xview[0]+0, c_red, tlo_gradient.alfa * 0.7 );

Jak bedziece wiedziec co jest zle napiszcie poprawcie plisss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz go mam na jego podsawie zrobil moj cykl dnia i poradzilem sobie ze wszystkim tylko ze noc jest tylko w 1 czesci mapy! :P odpiszcie plis

 

EDIT:

ah jeszcze jest jeden objekt zapomnialem go napisac jest to objekt "tlo_gradient"

Create:

/*
*  Tworzymy warstwe, na ktorej bedziemy wyrysowywac gwiazdy
*/
warstwa_gwiazdy = surface_create( 800, 600 );
sprite_set_alpha_from_sprite( ksiezyc, ksiezyc_maska );
sprite_set_alpha_from_sprite( ksiezyc_maska, ksiezyc_maska );

// Zmienne dla fazy nocy
luna  = 0;
skala = min(luna/90+0.5,1);
obrot = direction/2-180;
alfa  = min(1,max(luna,0));

Step:

    direction += 0.5;

    skala = min(luna/90+0.5,1);
    obrot = direction/2-180;
    alfa  = min(1,max(luna/30,0));

    luna = direction - 180;
    if ( luna > 90 )
        luna = 180 - luna;

/*
*  Rysujemy gwiazdy, a potem wycinamy kawalek gwiazd pod ksiezycem i rysujemy ksiezyc
*/
    surface_set_target( warstwa_gwiazdy );
    draw_sprite_tiled( gwiazdy,view_xview[0]+0,view_yview[0]+0,view_xview[0]+0);
    draw_set_blend_mode( bm_subtract );
    draw_sprite_ext( ksiezyc_maska,view_xview[0]+0,view_yview[0]+400+lengthdir_x(350,direction+180),480+lengthdir_y(350,direction+180),skala,skala,obrot,c_white, alfa );
    draw_set_blend_mode( bm_add );
    draw_sprite_ext( ksiezyc,view_xview[0]+0,view_yview[0]+400+lengthdir_x(350,direction+180),480+lengthdir_y(350,direction+180),skala,skala,obrot,c_white, alfa );
    draw_set_blend_mode( bm_normal );
    surface_reset_target();

draw:

/*
*  Pobieramy kolory dla gradientu
*/
    kolor_gora = kolor_dnia( direction, 0 );
    kolor_dol  = kolor_dnia( direction, 1 );


/*
*  Rysujemy kolejno warstwe z gwiazdami i ksiezycem, a potem slonce
*/
    draw_set_blend_mode( bm_add );
    draw_surface_ext( warstwa_gwiazdy, view_xview[0]+0, view_yview[0]+0, view_xview[0]+1, view_yview[0]+1, view_xview[0]+0, c_white, min( 1,max( luna/20-1,0 ) ) );
    draw_sprite( slonce, view_xview[0]+0, view_yview[0]+400 + lengthdir_x( 350, direction ), 480 + lengthdir_y( 350, direction ) );
    draw_set_blend_mode( bm_normal );

SPRAWDZCIE CO MAM ZLE I NAPISZCIE PLAX :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blad wyskakuje

FATAL ERROR in

action number 1

of CReate Event

for oject ciemnosc

 

COMPILATION ERROR in code action

error in code at line 1:

tlo_noc = surface_create(rozmiar x, rozmiar y)

 

at position 35: Symbol, or ) expected.

 

nie pisalbym tego jakbym nie zapomnial co to znczy :P

 

EDIT:

 

a kod mam zapisany tak jak Marek podal...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blad wyskakuje

nie pisalbym tego jakbym nie zapomnial co to znczy :P

A jak sądzisz, co oznacza słowo expected?

Podpowiem, że brakuje tu tylko ). Ale ze znalezieniem odpowiedniej linijki chyba sobie już sam poradzisz?

 

EDIT:

OMFG. Ty zostawiłeś tam te opisy "rozmiar x" i "rozmiar y" ? ?!O_o?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam się czy nawet czytałeś treść tego błędu

to co napisał black

tlo_noc = surface_create(rozmiar x, rozmiar y)

zamiast rozmiar x wpisz max x rooma np 1024

zamiast rozmiar y wpisz max y romma na 860

i gotowe :)

 

Edit: musicie tak szybko pisać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie banalne bledy :P ej mam jeszcze o was wszystkich pytanie bo jak jest ciemno to bohater i wszystkie poruszajace objekty zwalaniaja jak to naprawic :P to znaczy nie naprawic bo to jest specjalnie ale co trzbea zmienic o...

 

EDIT:

ok wszystko jest fajnie tylko ze ta noc sie pojawia wtedy jak stoje na < koncu mapy :P a jak > to nie ma nocy

 

2nd EDIT:

da sie ustawic tak zeby noc sie pojawiala odrazu a nie przychodzila z boku mapy???????????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...