Misieq Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 Sluchajcie mnie mam zegar w mojej grze i zegar dziala i chce zeby sie np o 20:00 zmieniala pora dnia na noc jak to zrobic zeby o danej godzinie zmieniala sie pora dnia plis odpiszcie dajcie przyklad... a jak nie to dajcie przyklad na zwykle dzien noc ze poprostu sobie leci... :P sciagnolem przyklad w gmclan zrobilem to ale w mojej grze wyglada do fatalnie :P jest sobie ranek a za chwile noc cala taka czarna z jakimis plamkami kwadratami itp prosze o pomoc:P EDIT: z tym problemem se poradzilem ale powiedzcie mi co zrobic zeby noc byla na calej mapie uzylem view_xview[0] i view_yview[0] wszedzie w drawie stepie objektow i noc jest tylko w 1 miejscu na mapie pomocy!! 2ndEDIT: podam wam wszystkie kody jakie mam z tych objektow objekt o nazwie "ciemnosc" ma kod taki: create: tlo_noc = surface_create(800,600); sprite_set_alpha_from_sprite( swiatlo, swiatlo ); step: /* * Wyrysysowujemy surface ciemnosci i swiatla, gdy alfa ( widac ciemnosc) jest wieksza od zera */ if ( tlo_gradient.alfa > 0 ) { surface_set_target( tlo_noc ); draw_clear( tlo_gradient.kolor_gora ); draw_set_blend_mode( bm_subtract ); //Swiatlo ksiezyca with( tlo_gradient ) { if ( alfa > 0.5 ) draw_sprite_ext( ksiezyc,view_xview[0]+0,view_yview[0]+400+lengthdir_x(350,direction+180),480+lengthdir_y(350,direction+180),skala,skala,obrot,c_white, alfa ); } //Swiatlo lampionow with( lampion ) { draw_sprite(swiatlo,0,x,y); } draw_set_blend_mode( bm_normal ); surface_reset_target(); } draw: /* * Rysujemy ciemnosc. Uwzgledniamy lekkie pomniejszenie ciemnosci (*0.7) zeby lekko bylo widac scenerie) */ if ( tlo_gradient.alfa * 0.7 > 0 ) draw_surface_ext( tlo_noc, view_xview[0]+0, view_yview[0]+0, view_xview[0]+1, view_yview[0]+1, view_xview[0]+0, c_red, tlo_gradient.alfa * 0.7 ); Jak bedziece wiedziec co jest zle napiszcie poprawcie plisss Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 W przykładach masz piękny przykład cyklu dnia i nocy by Ranmus :P już nawet nie szukaj click Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misieq Opublikowano 10 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 juz go mam na jego podsawie zrobil moj cykl dnia i poradzilem sobie ze wszystkim tylko ze noc jest tylko w 1 czesci mapy! :P odpiszcie plis EDIT: ah jeszcze jest jeden objekt zapomnialem go napisac jest to objekt "tlo_gradient" Create: /* * Tworzymy warstwe, na ktorej bedziemy wyrysowywac gwiazdy */ warstwa_gwiazdy = surface_create( 800, 600 ); sprite_set_alpha_from_sprite( ksiezyc, ksiezyc_maska ); sprite_set_alpha_from_sprite( ksiezyc_maska, ksiezyc_maska ); // Zmienne dla fazy nocy luna = 0; skala = min(luna/90+0.5,1); obrot = direction/2-180; alfa = min(1,max(luna,0)); Step: direction += 0.5; skala = min(luna/90+0.5,1); obrot = direction/2-180; alfa = min(1,max(luna/30,0)); luna = direction - 180; if ( luna > 90 ) luna = 180 - luna; /* * Rysujemy gwiazdy, a potem wycinamy kawalek gwiazd pod ksiezycem i rysujemy ksiezyc */ surface_set_target( warstwa_gwiazdy ); draw_sprite_tiled( gwiazdy,view_xview[0]+0,view_yview[0]+0,view_xview[0]+0); draw_set_blend_mode( bm_subtract ); draw_sprite_ext( ksiezyc_maska,view_xview[0]+0,view_yview[0]+400+lengthdir_x(350,direction+180),480+lengthdir_y(350,direction+180),skala,skala,obrot,c_white, alfa ); draw_set_blend_mode( bm_add ); draw_sprite_ext( ksiezyc,view_xview[0]+0,view_yview[0]+400+lengthdir_x(350,direction+180),480+lengthdir_y(350,direction+180),skala,skala,obrot,c_white, alfa ); draw_set_blend_mode( bm_normal ); surface_reset_target(); draw: /* * Pobieramy kolory dla gradientu */ kolor_gora = kolor_dnia( direction, 0 ); kolor_dol = kolor_dnia( direction, 1 ); /* * Rysujemy kolejno warstwe z gwiazdami i ksiezycem, a potem slonce */ draw_set_blend_mode( bm_add ); draw_surface_ext( warstwa_gwiazdy, view_xview[0]+0, view_yview[0]+0, view_xview[0]+1, view_yview[0]+1, view_xview[0]+0, c_white, min( 1,max( luna/20-1,0 ) ) ); draw_sprite( slonce, view_xview[0]+0, view_yview[0]+400 + lengthdir_x( 350, direction ), 480 + lengthdir_y( 350, direction ) ); draw_set_blend_mode( bm_normal ); SPRAWDZCIE CO MAM ZLE I NAPISZCIE PLAX :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 Create obiektu ciemność tlo_noc = surface_create(rozmiar x,rozmiar y) założę się że nawet tego nie przeanalizowałeś :P Edit: w tym drugim tak samo warstwa_gwiazdy = surface_create( rozmiar x, rozmiar y ) :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misieq Opublikowano 10 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 Blad wyskakuje FATAL ERROR in action number 1 of CReate Event for oject ciemnosc COMPILATION ERROR in code action error in code at line 1: tlo_noc = surface_create(rozmiar x, rozmiar y) at position 35: Symbol, or ) expected. nie pisalbym tego jakbym nie zapomnial co to znczy :P EDIT: a kod mam zapisany tak jak Marek podal... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 Blad wyskakuje nie pisalbym tego jakbym nie zapomnial co to znczy :P A jak sądzisz, co oznacza słowo expected? Podpowiem, że brakuje tu tylko ). Ale ze znalezieniem odpowiedniej linijki chyba sobie już sam poradzisz? EDIT: OMFG. Ty zostawiłeś tam te opisy "rozmiar x" i "rozmiar y" ? ?!O_o?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misieq Opublikowano 10 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 No dobra dopisalem ) :P i dalej nie dziala :P napisz mi plis to tak nie wiele... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blackmaul Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 No dobra dopisalem ) :P i dalej nie dziala :P napisz mi plis to tak nie wiele... A co wpisałeś zamiast "rozmiar x" i "rozmiar y" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misieq Opublikowano 10 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 ee nic :P tlo_noc = surface_create(rozmiar x, rozmiar y) sprite_set_alpha_from_sprite( swiatlo, swiatlo ); EDIT: to jest to nie zedytowane nie wiem gdzie mam wpisac ) i zamiast rozmiar x i y plis powiedz :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 10 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 zastanawiam się czy nawet czytałeś treść tego błędu to co napisał black tlo_noc = surface_create(rozmiar x, rozmiar y) zamiast rozmiar x wpisz max x rooma np 1024 zamiast rozmiar y wpisz max y romma na 860 i gotowe :) Edit: musicie tak szybko pisać :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misieq Opublikowano 10 Marca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2007 takie banalne bledy :P ej mam jeszcze o was wszystkich pytanie bo jak jest ciemno to bohater i wszystkie poruszajace objekty zwalaniaja jak to naprawic :P to znaczy nie naprawic bo to jest specjalnie ale co trzbea zmienic o... EDIT: ok wszystko jest fajnie tylko ze ta noc sie pojawia wtedy jak stoje na < koncu mapy :P a jak > to nie ma nocy 2nd EDIT: da sie ustawic tak zeby noc sie pojawiala odrazu a nie przychodzila z boku mapy??????????????????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się