NoooB Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 Dałem to pytanie do zawansowanych ponieważ będzie złożone(według mnie) ...Jak zrobić, żeby prezciwnik: 1.Korzystał z takiego ruchu jak gracz (takiego jak w tibi wykorzystuje player [ten sposób ruchu jest w przykładzie, ale na cpu jakoś niedziała) 2.(to to trudne)Cpu ucieka przed objektem "obj_1" a goni (próbuje dokonać kolizji) z objektem "obj_2", ale i "obj_1" i "obj2" jest wiele na mapie... 3. ... CPU ma samemu odnajdować droge do "obj_2", zaczyna gonić tego który jest najbliżej. ED: Asz się dziwie, nikt niewie jak to zrobić, za trudne, czy co dziwne, dziwne.... czekam na posty Pytania typu "jak zrobić" nie poparte niczym od ciebie nadają się tylko do początkujących. Ewentualnie, przeczytaj sobie http://rtfm.killfile.pl - tam masz jak odpowiednio zadawać pytania. Natenczas temat przenoszę. Marmot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 6 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2007 1. Zaprogramuj to sobie. :] Albo po prostu zduplikuj obiekt gracza i daj trochę zależności... 2. Słyszałeś o funkcji instance_nearest? 3. Tu też wypróbuj funkcję instance_nearest. Z tym, jak ma samemu znajdować drogę, przestudiuj motion planning czy jakoś tak. instance_nearest(jakiś objekt) - szuka najbliższego objektu wymienionego w nawiasie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 7 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2007 NoooB to następny Noob co nie zagląda do przykładów strony... Przecież to o co prosisz już napisałem z Pablem i umieściliśmy to w przykładach -.- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Scorpion Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 ja tam korzystałem z czegoś takiego: if collision_circle(x,y,[promień],obj_2,1,1) >0 {a=collision_circle( tu to samo, co wcześniej ) direction=point_direction(x,y,a.x,a.y) speed=ile tam chcesz } znaczy to tyle, że object patrzy, czy w promieniu [promień] jest jakiś obj_2. Jeśli tak, to ustawia ten object jako a i idzie w jego kierunku(najpierw ustawia kierunek, a potem szybkość) Jak chcesz, żeby uciekał, to ustawiasz szybkość na minus, albo kierunek zwiększasz o 180 stopni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miki77 Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 1. Pobierz sobie przykład "System walki RPG ala Tibia". Tam masz ten system ruchu wykorzystany u przeciwników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 13 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2007 Nie wiem czy zauważyliście ale czytając tematy NoooBa w kolejności chronologicznej można poznać poszczególne etapy tworzenia gry? 1. Rób to samo co z graczem tylko automatycznie. 2... a z resztą inni podali to. 3. Przecież to nawet klocek do tego jest. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się