Skocz do zawartości

No k****!!?? przeciwniu myśl!! myśl!! ....


Rekomendowane odpowiedzi

Dałem to pytanie do zawansowanych ponieważ będzie złożone(według mnie)

 

...Jak zrobić, żeby prezciwnik:

1.Korzystał z takiego ruchu jak gracz (takiego jak w tibi wykorzystuje player [ten sposób ruchu jest w

przykładzie, ale na cpu jakoś niedziała)

 

2.(to to trudne)Cpu ucieka przed objektem "obj_1" a goni (próbuje dokonać

kolizji) z objektem "obj_2", ale i "obj_1" i "obj2" jest wiele na mapie...

 

3. ... CPU ma samemu odnajdować droge do "obj_2", zaczyna gonić tego który jest najbliżej.

 

ED:

Asz się dziwie, nikt niewie jak to zrobić, za trudne, czy co dziwne, dziwne....

czekam na posty

 

Pytania typu "jak zrobić" nie poparte niczym od ciebie nadają się tylko do początkujących. Ewentualnie, przeczytaj sobie http://rtfm.killfile.pl - tam masz jak odpowiednio zadawać pytania. Natenczas temat przenoszę.

Marmot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zaprogramuj to sobie. :] Albo po prostu zduplikuj obiekt gracza i daj trochę zależności...

2. Słyszałeś o funkcji instance_nearest?

3. Tu też wypróbuj funkcję instance_nearest. Z tym, jak ma samemu znajdować drogę, przestudiuj motion planning czy jakoś tak.

 

instance_nearest(jakiś objekt) - szuka najbliższego objektu wymienionego w nawiasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tam korzystałem z czegoś takiego:

if collision_circle(x,y,[promień],obj_2,1,1) >0 {a=collision_circle( tu to samo, co wcześniej )

direction=point_direction(x,y,a.x,a.y) speed=ile tam chcesz }

 

znaczy to tyle, że object patrzy, czy w promieniu [promień] jest jakiś obj_2. Jeśli tak, to ustawia ten object jako a i idzie w jego kierunku(najpierw ustawia kierunek, a potem szybkość)

Jak chcesz, żeby uciekał, to ustawiasz szybkość na minus, albo kierunek zwiększasz o 180 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...