Matthew Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 Tak jak w tytule. Dajcie jakieś powody, przez które większość dobrych gamemasterów gamemakerów porzuca projekty i odchodzi w niepamięć (ee... to ostatnie to nie do końca prawda). Ja dam swój: gry robię bardziej dla siebie (rozrywki), udoskonalam je, ulepszam itd., a porzucam, bo mi się nudzą, a ulepszenie jest już ponad moje możliwości. Pat, a teraz? Mat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kryniak Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 Może z powodu braku chęci :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 mój najgorszy wróg - grafika. przy niej (prawie) zawsze wysiadam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 Z lenistwa! xD Albo braku "uznania" w środowisku twórców gier :) Za to jak pracuję w grupie to jakoś dziwnie chce mi się pracować - pod warunkiem że inni też coś robią :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Micanser Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 Ja zazwyczaj pracuje kilka dni nad jakąś grą, potem mi się ona nudzi, i po jakimś dłuższym czasie do niej wracam, tylko zamiast dokończyć gre,znów ją ulepszam i tak w kółko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubx Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 U mnie z braku chęci. A jak napale się na gre, to wystarczy, że nie wiem jak zrobić jakąś rzecz (lub nie mam pomysłu) i projekt pada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patrysław Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 Matthew, a ty wiesz, kto to jest "gamemaster"? :P link Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
london Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 Brak chęci przede wszystkim. Albo zbyt zagmatwane wszystko :P Jak widze że jeden obiekt jest zależny od 1000000000 to trochę mnie odżuca dalesze kontynuowanie projektu ze względu na to zagmatwanie. Dlatego zazwyczaj wydaje jakieś minigierki. Kiedyś robiłem rpg'a. Myślałem, ze coś z tego wyjdzie, bo miałem przy sobie grafika i myslałem, że to mnie zmotywuje. No ale się myliłem. Grafik leń śmierdzący robił po jednej grafice i już. Uważał to za cudo i myślał, że nie wymaga poprawy. Dla przykładu: miał narysowac anioła. Narysował jakiegoś typa bez skrzydeł bez aureoli. Wyglądał jak człowiek nie anioł. Mówie mu żeby chociaż aureolę dodał. Nic :P To taka historjia opowiadająca o zawaleniu się jednego z moich poważniejszych projektów. Niby plik cały dalej miałem ale się usuną więc to już był kompletnie koniec. Drugi zawalony się projekt to Foreign Attack 2. Tu akurat wina była moich chęci. Kilka tygodni pracowałem i zrobiłem tylko menu i 2 plansze. Dałem sobie spokój, bo wszystko było strasznie zagmatwane i już mi nie sprawiało to przyjemności. Trzeci poważny projekt to "War of castle". Po wydaniu "Christmas castle" pomyślałem, że moge zrobić coś lepszego na spokojnie, więc zabrałem się do pracy. Ten projekt również mógł sie zakończyć porażką, ale wytrwałem prawie do końca. Zrobiłem mniej niż planowałem, ale naprawde już brak chęci nie pozwalał na więcej. Pozostało tylko doszlifować kilka rzeczy zrobić menu i już. Dlaczego się nie udało? Większość z was nie ma takiego pecha jak ja. Tym pechem jest mój brat. Biedaczek. Komputer mu się resetował jak grał w grę więc przeinstalował system usuwając mi wszystko z dysku. Potem zrobił to jeszcze 2 razy. To tyle o zawaleniu się moich 3 poważnych projektów i o głupocie mojego brata :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pasterz Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 Z braku chęci, z braku grafik, z barku wolnego czasu itp. Mógł bym jeszcze trochę powymieniać ale mi się nie chce. Chodzi o to ,że nawet najlepszy programista nie będzie robił czegoś jeżeli mu się nie chce lub nie ma czasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marrac Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 Ja jeszcze nigdy nie skończyłem żadnej gry z powodu braku grafiki :( Mam wolny czas i to dużo ale grafiki nie mam i gier nie kończę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 Na waszym miejscu dawno bym się zabrał za naukę jednego z kierunków grafiki - ja tak zrobiłem 3 lata temu i teraz mam własnego grafika, ale nie. Wy tylko będziecie marudzić x] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
123el Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 A ja tam kocham robić grafikę, lecz odwrotnie, nienawidzę pisać skryptów itd. To zazwyczaj przez nie, dalej nie robię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek1990pl Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 Poprostu , monotonna i długa praca nad tym samym projektem jest nudżąca i po pewnym czasie odechciewa się go robić bo się uważa , że jest do bani i nudny :P ... Ciągle to wyskakują nowe pomysły i inny prąd umysłowy :lol2: ... brak grafik ? jeżeli włóżysz w prace serce to napewno się uda , a skrypty to już swoją drogą mi np. brakuje tylko highscore do skończenia gry , a tymon mi go nie chce zrobić :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
123el Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 widziałem gdzieś prościutki przykład na highscore. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość adster Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 Wg mnie wszelkie projekty zawsze padają jeszcze przed zabraniem się za pisanie pierwszego skryptu. Dlaczego? Ponieważ by coś dokończyć trzeba mieć wizję CAŁEJ gry właśnie jeszcze przed zabraniem się za cokolwiek z nią związanego. Na tym etapie trzeba mieć zwłaszcza pomysł na silnik gry, gdyż to on jest najważniejszy i to przy programowaniu wszelkich aspektów technicznych dzieła chyba najczęściej się polega (nie biorąc pod uwagę aspektu graficznego, oczywiście :D ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skell Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 Odkąd zaczałem w Gamemakerze robić nie zabandonowałem żadnego proja :). Nawet Kulkis II, którego dwukrotnie cąłkiem straciłem. Łącznie produkował się 2 lata :). Sam Kulkis, aktualna wersja to było półtora roku około. Wszystko fajnie i łatwo szło, aż do momentu tworzenia etapów. Tego nie cierpie :). Potem dalsze projekty też z górki, Logical Pack [Mniej niż miesiąc roboty, dwa tygodnie chyba], Qualifier 8 godzin, Happy Runner 3 godziny :D. Aktualnie kończe następną gre [ba, do produkcji tej gdy musiałem się PHP nauczyć żeby zrobić skrypt wysyłania etapów na strone - i zrobiłem już prawie cały], inna w produkcji, dwie minigierki które robie jak mam wolny czas, i teraz zaczynam powoli Robić Kulkisa I - Remastered [Tj nieoficjalny tytuł, oficjalnego jeszcze niezdradzam :D]. Jeszcze za czasów robienia w Klikach [dla niewtajemniczonych, The Games Factory, Multimedia Fusion, etc] to żadnego projektu nie mogłem skończyć :). Ale GM odmienił me życie... No i teraz widze, że opłacało się bawić w grafika jeszcze na Amidze, bo dla mnie grafa nie problem [W razie czego mam kumpla który dobrym grafikiem jest]. Kodowanie to moja ulubiona część :D. Nie napisałem algorytmu w którym bym się zgubił :). No, jeszcze tylko na koniec dodam, że mnie najbardziej odstrasza jak widze, że moje gry cieszą się zerową publiką prawie, mimo że ci co już komentują z reguły mówią ze bardzo dobre itd [Co, mam zacząć beznadziejne gry robić by zostać zauważonym?] xD. -Maurycy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hanjuso Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 Mi brakuje tylko i wylacznie pomyslu. Czas zawsze sie znajdzie, grafiki ewentualnie moga byc byle jakie, kodowanie to dla mnie sama przyjemnosc, im bardziej sie natrudze tym wieksza satysfakcja. Gdybym mial jakas skarbnice pomyslow na gry ze szczegolami, dawno bym wydal kilka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 Pewnie dlatego, że większość GM-owiczów robi gry dla zabawy. Zabawa się znudzi to ją porzucasz i tyle. Inni po prostu wybierają projekty, których nie są w stanie ukończyć samemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek1990pl Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 Mi brakuje tylko i wylacznie pomyslu. Czas zawsze sie znajdzie, grafiki ewentualnie moga byc byle jakie, kodowanie to dla mnie sama przyjemnosc, im bardziej sie natrudze tym wieksza satysfakcja. Gdybym mial jakas skarbnice pomyslow na gry ze szczegolami, dawno bym wydal kilka. zacznij coś robić ;) , a pomysł sam przyjdzie z czasem ... :rolleyes: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skell Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 Mi brakuje tylko i wylacznie pomyslu Pomysł to najłatwiejsza rzecz. Jak sam nie prychodzi, to polecam ci ściągnąć emulator C64 i po kolei włączać gry xD. Albo Nesa[Aka pegasusa], czy Snesa, czy nawet jakiekolwiek inne konsole. -Maurycy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 Lenistwo i tyle, bo pomysłów mam od groma, ale albo nie chce mi się przechodzić na Windows, żeby kodować, albo nie chce mi się kończyć jak jest jakiś głupi błąd. Jak miałem jako taki zapał na GM, to mi się kopał pod 98, chodził nie tak jak powinien, więc jakoś zrezygnowałem raczej z niego, bo po co miałem pracować na czymś, co mi się dupczyło ;p . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 Pomysł to najłatwiejsza rzecz. Jak sam nie prychodzi, to polecam ci ściągnąć emulator C64 i po kolei włączać gry xD. Albo Nesa[Aka pegasusa], czy Snesa, czy nawet jakiekolwiek inne konsole. -Maurycy a ja polecam ogladanie filmow w klimacie gierki, jak robilem back2 nie raz musialem sie kurowac jakimis ciezkimi i brutalnymi thrillerami zeby wczus sie w klimat ;) A jak sie robi gre o rastafarianizmie to wystarczy dobre reggae zeby poczuc natchnienie ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 Tymon co ty nie powiesz (ten post o grafie). Bo wiem że jesteś świetynm programistą ale ogromnym leniem ;> Mi się zdaje że bardziej się ceni mniej umiejętną osobę ale pracującą niż pro gamemakerowca co sie leni dokańczać świetne projekty ;> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 Zarzucasz mi że jestem leniwy?! Fakt. Tylko że ja naprawdę potrafię pracować w grupie (albo na zlecenie xP). Oczywiście pod warunkiem że grupa też pracuje. Dowodem może być sam Invers: gdy Patrysław mi jeszcze trochę pomagał to ciągle pracowałem, grzebałem przy nim. Gdy przestał to i ja po 2 tygodniach sobie odpuściłem. Poza tym już o tym pisałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dymus_55 Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 Porzucam projekt wtedy. Kiedy zaczynam mieć wenę do innego rodzaju gry. Wtedy projekt który atualnie robię zaczyna być nudny. Rezygnuję z wielu pomysłów aż w koncu go porzucam. Dzięki matthew! Twój temat zmotywował mnie do kończenia TERRORISTS STRIKE. Gotowe jest kolejne demo. Mam nadzieję że ktoś będzie komentował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bruce Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 Grafika... to dla mnie czarna magia :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dymus_55 Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 Grafika... to dla mnie czarna magia To zrób badziewną i powiedz, że nie umiesz rysować :lol: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matthew Opublikowano 8 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 To zrób badziewną i powiedz, że nie umiesz rysować XD A więc to wina Pata! Na stos z nim! :] dymus, miło mi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 - Brak ochoty (to najczęściej się zdarzało w 2005 roku) - Brak pamięci o grach w przypadku robienia sequela (Kto pamięta SB2? <_< Powiedzcie mi, czy wy w ogóle chcecie trójkę?) Nigdy powodem nie była grafika. Nigdy na tym nie siadam. Jak czegoś z grafiki nie umiem zrobić, robię parę prostokątów i owali, koloruję ję i daję proste cieniowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Supavader Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 rotfl. Ja właśnie porzuciłem swój projekt :P z powodu zbyt dużych wymagań xD (rzeczy, które są niemożliwe do zrobienia xD) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się