Skocz do zawartości

Strategia w GM


*ARTU*

Rekomendowane odpowiedzi

siemka mam pytanie a dokładnie kilka :rolleyes:

no więc

1- czy w game maker da się zrobić grę strategiczną?? <_<

2- czy da się zrobić grafikę taką jak w age of empires 3 czy w gothicu 3 ?? :unsure:

bo chciałem zrobić grę strategiczną o walkach mrówek znaczy Ant Wars B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Tymon, ale kłamiesz. ;) Od kiedy GM ma takie efekty jak Pixel Shader czy Bloom oraz HDR? Uprzedzam, że robienie całego silnika w dll, który potem się ewentualnie podepnie w GM, to już nie jest robienie w GM, a poza tym jednak durne rozwiązanie. Sam się o tym przekonałem. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

*ARTU* - Wszystko się da, jeśli się umi. A jeżeli chcesz zrobić grę w GMie to nie wyskakuj z pomysłem na Gothica 3. Poprzeglądaj przykłady na tej stronie, poczytaj manual i zacznij pisać proste gierki. Z czasem przechodzi się do lepszych projektów.

 

Ranmus - zgadzam się z tobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że GMie da się zrobić RTS'a bez korzystania z żadnych bibliotek. I wcale nie musi to być coś tak nieskomplikowanego jak Dark Age, do którego bartek1990pl podał linka ;]

 

*ARTU*: najpierw dobrze poznaj podstawy GM'a, a dopiero potem bierz się za tego typu grę ;) Uwierz mi, wiem co mówię =p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
No wybacz, nie widziałem dobrej gry która by nie korzystała z masy bibliotek. :] A z tą wydajnością to głupoty gadasz.
Posprzeczamy się? :) Akuart KubX może mieć rację z tą wydajnością. Załóżmy, że tworzysz rts'a 3D i pakujesz silnik do dll, który podpinasz pod GM. No właśnie, i co teraz? Jeżeli logika gry będzie w GM - moc stanie się niewystarczająca przy tego typu grze. Jeżeli logikę też upchniesz w dll, to co zostanie dla GM'a? Inicjalizacja okna? Sorry, ale w tym wypadku jednak lepiej już całkowicie zrobić grę w danym języku. Oczywiście nie mówimy tutaj o prostych rts'ikach w 2D, bo autor tematu ma jednak ambicje.

 

A co do masy bibliotek, to taka mała uwaga - one są z reguły napisane na tym samym poziomie języka programowania, a nie wymieszany groch z kapustą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, masz rację. Jednak już się tak dzieje że duża część z tego co może być wykonane przez GM jest upychane w DLLu. Wystarczy popatrzeć na to co oferuje najnowszy Xtreme. Poza tym, większość twórców ma nadzieję że zabłyśnie po przez napisanie cuda "na GMie" które działa i szybko i ma genialne efekty, (fakt że jest mało dobrych gier w tym środowisku) tylko że w rzeczywistości cała gra będzie w DLLu napisana w C++.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemka mam pytanie a dokładnie kilka :rolleyes:

no więc

1- czy w game maker da się zrobić grę strategiczną?? <_<

2- czy da się zrobić grafikę taką jak w age of empires 3 czy w gothicu 3 ?? :unsure:

bo chciałem zrobić grę strategiczną o walkach mrówek znaczy Ant Wars B)

 

Nie da rady zrobić grafiki jak w Gotic 3 czy Age of Empires II, ponieważ w każdej z tej gier jest masa bibliotek DLL, między innymi silnik. Najpierw poznaj podstawy a potem się bierz.

Acha maksymalne osiągi GM6.6 to

DirectX8

32MB Graph

1600x1200 resolution

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Age of Empires II
age of empires 3!!

mam pytanie bo zrobiłem już sobie pomysł ale potrzebuje mentora który by wyjaśnił co się jak robi!!

np. zrobić temat wklejać fotki i opisać co do czego B)

plis..... będę wdzięczny B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie da rady zrobić grafiki jak w Gotic 3 czy Age of Empires II, ponieważ w każdej z tej gier jest masa bibliotek DLL, między innymi silnik. Najpierw poznaj podstawy a potem się bierz.

Acha maksymalne osiągi GM6.6 to

DirectX8

32MB Graph

1600x1200 resolution

 

How do you could fail that hard?

 

To nie są maksymalne osiągi tylko maksymalne parametry do ustawienia i już. Przygania kocioł garnkowi a sam smoli.

 

W ogóle to temat się o dll'ach zrobił a nie o strategii. Ja od siebie dodam że nie trzeba całej gry oddl'ować tylko te aspekty przy których gm wysiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...