Dangon Opublikowano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2007 A wiec mam taki problem. Chce zrobic tak ze jezeli direction bedzie malalo (lub roslo) to wykona sie jakas tam akcja. Ja prowalem czegos takiego: if direction -= 0.1 { jakas tam akcja } Jednak to nie dziala, wyskakuje blad (w programie, bo w grze nie sprawdzalem). I teraz mam pytanie czy da sie jakos inaczej to zapisac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2007 no tak to sie napewno nie da xD Powiedz mi dokładnie co chcesz. Coś ma być zależne od direction tak? Powiedz dokładnie co tam masz :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2007 może wraz z direction odejmuj jakąś zmienną i wtedy postaw warunek :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2007 Chyba wiem o co ci chodzi ja bym to zrobił tak W create dir=0 W steps’ah if keyboard_check_pressed (vk_left) // na przykład gdy player wciśnie w lewo { dir=1 } else if keyboard_check_pressed (vk_right) { dir=2 } if dir=1 { direction-=2 // I tu akcja którą chcesz wykonać } else if dir =2 { direction+=2 // I tu akcja którą chcesz wykonać } 2 sposób gdy chcesz by tylko raz zadziałało to coś (gdy direct maleje lub rośnie) W create dir=0 ras=0 W steps’ah if keyboard_check_pressed (vk_left) // na przykład gdy player wciśnie w lewo { dir=1 ras=1 } else if keyboard_check_pressed (vk_right) { dir=2 ras=2 } if dir=1 { direction-=2 } else if dir =2 { direction+=2 } if ras=1 { // I tu akcja którą chcesz wykonać ras=0 } else if ras=2 { // I tu akcja którą chcesz wykonać ras=0 } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spyro Opublikowano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2007 Więc po pierwsze: zwykle nie daje się w funkcji "if" czegoś takiego jak "-=" albo "+=" bo do tego trzeba użyć np. pętli albo innych warunków ale nie będę się o tym rozpisywał. Po drugie: @UP: hmm, niezbyt to zawiłe, żeby to wpisywać...? a nie prościej: if direction == <kąt w stopniach> { direction -= (od 0 do 360) } To jest dużo prostsze, jeśli właśnie o to wam chodziło. @down: ahh, no jasne xD Przeoczylem, mialem na myśli inne direction, ahh, ten mały błąd x/ Już poprawiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 31 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2007 Po drugie: jeśli pisząc "direction" masz na myśli zmienną programową, to nie możesz od niej odjąc liczb ułamkowych, jak 0.1, bo direction ma określone wartości od 0 do 9. No przeciez direction to kat a maksymalny kat to 360 stopni. No to jak od 0 do 9? Mozna wpisac od 0 do 360... Nikt mi nie pomogl ale to nie szkodzi. Ja robie inteligencje kompa i musze cos pokombinowac z tym... Ale dzisiaj to jakos glowy do tego nie mam. :jezor: A temat zamykam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 1 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 omg man... Powiedz mi co chcesz uzyskać, powiedz co ten AI ma robic i po co ci sprawdzac czy direction maleje czy rosnie to ci pomoge -_- Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 1 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 Kod jest taki sam jak do gracza "zywego". Jedynie chce zmienic ze zamiast "if left_button_pressed" bedzie "if direction += 1"... Ma byc ten sam efekt tylko ze on ma sam wiedziec kiedy skreca (czyli kiedy zmienia mu sie direction). Jezeli direction mu sie zwieksza (czyli u gracza "zywego" naciskalby strzalke w lewo), to wykonuje sie jakas akcja. Jezeli direction mu sie zmniejsza to wykonuje sie zupelnie inna akcja. No inaczej nie da rady tego wyjasnic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 chcesz sprawdzic czy samochód własnie skręca czy nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 4 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Nom. Juz myslalem ze nikt mi nie odpisze :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 ja musiałem do kowal jechac na pare dni, dowód wyrobic. Pokombinuje i dam ci przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Porównać ostatnie direction z nowym direction i jeśli są różne to oznacza że skręca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 cicho siedz xD tak mialem zamiar zrobic xD!! Dajcie dla tymona bana na pisanie bo przy nim nie da rade se usunac warnów pomagając innym xD Jaaasne xP Tymon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 4 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Czyli ze jak mam to porownac? No bo nie ma zadnego "direction_previous"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 To zrób. Zapisz sobie tak: direction_previous = direction; w step begin. I masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 4 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Szlag mnie zaraz trafi z tymi patchami... Znacie jakis inny sposob zrobienia aby komputer jechal po wyznaczonej trasie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 oczywiscie :P ja zrobiłem se waypointy wlasnej roboty :P ale to było w platformówce xD a mianowicie w Mario Get it AI leci ładnie po moich waypointach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 4 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 W scigalce to sie chyba nie sprawdzi. No chyba ze bym stworzyl obiekty gdzie komputer by jechal w strone pierwszego a jak nastapi miedzy nimi kolizja to bedzie jechal to kolejnego itd... Ale to sporo punktow bym musial zrobic :D No nic jeszcze pomyslimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 nie koniecznie :P jesli zrobisz to tak jak u mnie to nie musi ich byc tak wiele, tylko tak w miare na samych zakrętach :P No jeszcze mozna wyszukiwać najbliższy punkt na linii. Kiedys ktos tu podawał taki przykład. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się