Skocz do zawartości

Spadające kamienie


Wolfer

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę zrobić grę, że z góry spadają klocki, ale nie wiem jak zrobić, żeby one spadały z losowych pól, jak klikne na jeden to on sie niszczy i dostaje 10 punktów. Chcę też zrobić że po pewnym czasie kloski spadały szybciej, a jak klilka spadnie na ścianę dolną to koniec gry. Chcę też wiedzieć jak robi sie czas na grę że po tym czasie jest koniec gry. ale podajcie mi to jak to zrobić nie w kodach, tylko w tych klockach, które się ustawia w evenach (akcjach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie problemy byly juz omiawane na forum...

 

1. Random(room_width);

2. w Evencie Left button mouse -> Instance_destroy oraz set the score valued (+10 - relative);

3. Uzyj alarmow...

4. Daj w scianie jakas zmienna oznaczajaca zycie (np. zycie = 10). Przy kolizji klocka ze sciana zrob zycie -= 1 oraz:

If zycie<= 0

{

cos tam

}

5. To juz bardziej skomplikowana rzecz... zobacz sobie przyklady (punkty kontrolne)...

 

 

Nie napisalem ci co gdzie i jak dokladnie, masz tutaj w miare dobre podpowiedzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę zrobić grę, że z góry spadają klocki, ale nie wiem jak zrobić, żeby one spadały z losowych pól, jak klikne na jeden to on sie niszczy i dostaje 10 punktów. Chcę też zrobić że po pewnym czasie kloski spadały szybciej, a jak klilka spadnie na ścianę dolną to koniec gry. Chcę też wiedzieć jak robi sie czas na grę że po tym czasie jest koniec gry. ale podajcie mi to jak to zrobić nie w kodach, tylko w tych klockach, które się ustawia w evenach (akcjach).

 

W klockach Ci nie podam; zaczynaj już uczyć się na kodzie, kod ma większe możliwości :).

 

1. Tworzysz zmienną time=0 (nie pracuję na alarmach, własne zmienne są wygodniejsze :)) w CREATE:

 

time=0

 

2. W STEPIE ustawiasz poniższy skrypt tworzenia klocków w losowych miejscach:

 

if time=room_speed*x (za x wstaw liczbę sekund)
{
  instance_create(random(640),-32,klocek) //utworz obiekt 'klocek'
  time=0 //wyzeruj licznik
}

time+=1 //dodaj 1 do licznika

 

Mniej więcej tak.

 

3. Akcja przy obiekcie klocek "Mouse -> Left pressed", kod:

 

score+=10
instance_destroy()

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5. To juz bardziej skomplikowana rzecz... zobacz sobie przyklady (punkty kontrolne)...

W sumie jakby sie tak zastanowic to mozesz ustawic zmienna:

 

czas = room_speed*3000 (3000 to sekundy)

 

i na alarmach bazujac ustawic Alarm[0] = room_speed*1;

i czas -= room_speed*1;

 

If czas <= 0

{

costam costam;

}

 

Mowie ci poprzegladaj przyklady, poszukaj na forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...