Wolfer Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Chcę zrobić grę, że z góry spadają klocki, ale nie wiem jak zrobić, żeby one spadały z losowych pól, jak klikne na jeden to on sie niszczy i dostaje 10 punktów. Chcę też zrobić że po pewnym czasie kloski spadały szybciej, a jak klilka spadnie na ścianę dolną to koniec gry. Chcę też wiedzieć jak robi sie czas na grę że po tym czasie jest koniec gry. ale podajcie mi to jak to zrobić nie w kodach, tylko w tych klockach, które się ustawia w evenach (akcjach). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Takie problemy byly juz omiawane na forum... 1. Random(room_width); 2. w Evencie Left button mouse -> Instance_destroy oraz set the score valued (+10 - relative); 3. Uzyj alarmow... 4. Daj w scianie jakas zmienna oznaczajaca zycie (np. zycie = 10). Przy kolizji klocka ze sciana zrob zycie -= 1 oraz: If zycie<= 0 { cos tam } 5. To juz bardziej skomplikowana rzecz... zobacz sobie przyklady (punkty kontrolne)... Nie napisalem ci co gdzie i jak dokladnie, masz tutaj w miare dobre podpowiedzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Chcę zrobić grę, że z góry spadają klocki, ale nie wiem jak zrobić, żeby one spadały z losowych pól, jak klikne na jeden to on sie niszczy i dostaje 10 punktów. Chcę też zrobić że po pewnym czasie kloski spadały szybciej, a jak klilka spadnie na ścianę dolną to koniec gry. Chcę też wiedzieć jak robi sie czas na grę że po tym czasie jest koniec gry. ale podajcie mi to jak to zrobić nie w kodach, tylko w tych klockach, które się ustawia w evenach (akcjach). W klockach Ci nie podam; zaczynaj już uczyć się na kodzie, kod ma większe możliwości :). 1. Tworzysz zmienną time=0 (nie pracuję na alarmach, własne zmienne są wygodniejsze :)) w CREATE: time=0 2. W STEPIE ustawiasz poniższy skrypt tworzenia klocków w losowych miejscach: if time=room_speed*x (za x wstaw liczbę sekund) { instance_create(random(640),-32,klocek) //utworz obiekt 'klocek' time=0 //wyzeruj licznik } time+=1 //dodaj 1 do licznika Mniej więcej tak. 3. Akcja przy obiekcie klocek "Mouse -> Left pressed", kod: score+=10 instance_destroy() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wolfer Opublikowano 23 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 za x po prostu wpisać liczbę czy co? bo jak wpisałem 500 czy 10 to wyskakuje błąd a z tymi losowymi klockami to chce żeby one same sie pojawiały i spadały z losowych pól Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 5. To juz bardziej skomplikowana rzecz... zobacz sobie przyklady (punkty kontrolne)... W sumie jakby sie tak zastanowic to mozesz ustawic zmienna: czas = room_speed*3000 (3000 to sekundy) i na alarmach bazujac ustawic Alarm[0] = room_speed*1; i czas -= room_speed*1; If czas <= 0 { costam costam; } Mowie ci poprzegladaj przyklady, poszukaj na forum... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Real Doo Opublikowano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2007 http://www.gamemaker.nl - tutoriale . Tutek do robienia gier ze scrolling'iem . To powinno Tobie pomóc :) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toke Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 mam podobny problm tylko ze chce aby kamienie spadały poprostuz góry z samego końca planszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dangon Opublikowano 2 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2007 instance_create(room_width,0,object); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się