Skocz do zawartości

zycie i troche inteligencji dla npc


Kendzop

Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli nie chcesz żeby przeciwnik ginął po 1 strzale to musisz ustawić mu zmienną odpowiadającą za ilość punktów życia. W "create" daj np. zycie = 10. Podczas atakowania musisz zmniejszać tą zmienną więc daj np. zycie -= 1. Wtedy bedzie miał na początku 10 życia, każdy atak odejmie mu 1, więc zginie dopiero po 10 atakach. Następnie, w "step" przeciwnika daj kod:

 

if (zycie <= 0)
{
instance_destroy()
}

No i to wszystko.

 

Jeżeli chodzi o wyświetlanie zycia nad głową przeciwnika, to już trudniejsza sprawa. Proponuję obejrzeć mój przykład: Link

 

Jest też inny przykład pasku życia na gmclanie. Znajdziesz bez problemu.

 

Jeśli chodzi o inteligencję dla NPC to dużo bardziej skomplikowana sprawa. Nikt tego nie zrobi bez kodu twojej gry, więc chyba musisz liczyć na siebie w tej kwestii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...