Kendzop Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 glupio jest gdy komputera zabijamy na 1 hita chce do kropkomani 2 zrobic zeby wyswietlalo im sie nad glowa zycie w postaci zielonego kwadratu :) jak w niego strzelimy to podbiega do nas i laduje np. z pistola prosze o pomoc :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shaman Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Jeżeli nie chcesz żeby przeciwnik ginął po 1 strzale to musisz ustawić mu zmienną odpowiadającą za ilość punktów życia. W "create" daj np. zycie = 10. Podczas atakowania musisz zmniejszać tą zmienną więc daj np. zycie -= 1. Wtedy bedzie miał na początku 10 życia, każdy atak odejmie mu 1, więc zginie dopiero po 10 atakach. Następnie, w "step" przeciwnika daj kod: if (zycie <= 0) { instance_destroy() } No i to wszystko. Jeżeli chodzi o wyświetlanie zycia nad głową przeciwnika, to już trudniejsza sprawa. Proponuję obejrzeć mój przykład: Link Jest też inny przykład pasku życia na gmclanie. Znajdziesz bez problemu. Jeśli chodzi o inteligencję dla NPC to dużo bardziej skomplikowana sprawa. Nikt tego nie zrobi bez kodu twojej gry, więc chyba musisz liczyć na siebie w tej kwestii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 jak w niego strzelimy to podbiega do nas i laduje np. z pistola prosze o pomoc :( Pierwsze pytania są banalne, ale to jest trochę bardziej skomplikowane, bo wymaga indywidualnego podejścia do każdej gry, nie ma uniwersalnego ai :]. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marek.S Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 ja ci mogę nawet z chęcią napisać takie AI. tylko dziś nie mogę bo mam na głowie sprawdzian z fizyki. Napisz do mnie jutro na gadu 2758395 to ci zrobię przykładzik :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilar36 Opublikowano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2007 jakbys mogl to takze mi podrzucic przykladzik to bede bardzo wdzieczny bo tez mam zamiar robic niedlugo gierke tego typu :boxed: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Real Doo Opublikowano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2007 Pilar o co Ci chodzi ? Przecież masz wszystko w tym temacie napisane . Chyab nie myślisz że ktoś Ci gotowy CAŁY skrypt przyśle :] ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilar36 Opublikowano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2007 Ja?? No skad.... chcialbym tylko male wskazowki i tyle ;D :jezor: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kendzop Opublikowano 24 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2007 dzieki wszystkim juz wykombinowalem z tym AI zycie juz dziala nie bedzie sie wyswietlalo ale trudno thx Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Scorpion Opublikowano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2007 z tym wyswietlaniem energii, to moze wpisz w draw objektu control(mysle, ze masz taki, a jak nie, to go zrob) draw_rectangle(x,y,x+energy,y-10,0), gdzie energy to energia wroga, to 10 to szerokość paska. Skrypt maluje pasek w wybranym wcześniej kolorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się