Skocz do zawartości

[szukam] Silnik gry typu bomberman


Rekomendowane odpowiedzi

Czyli mamy za ciebie zrobić grę? Spoko.

 

Jak już Marmot podawał linka, ja odwaliłem tę fuchę. :P

 

Mój silnik to właściwie gotowa gra, ale:

- dorób lepsze AI wrogów (czytaj: skopiuj z przykładu Pacman)

- dorób cel

- dorób różne rodzaje ujeżdżajek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dam taką metodę.

 

W destroy murku:

switch(floor+random(6))) {
case 1:  break;
case 2:  break;
case 3:  break;
case 4:  instance_create(x,y,objektpowerupbomba); break;
case 5:  instance_create(x,y,objektpowerupogien); break;
case 6:  instance_create(x,y,objektpoweruprolka); break;
}

 

Skrypt losuje, czy po zniszczeniu murku ma się pojawić dodatkowa bomba, dłuższy zasięg eksplozji, większa szybkość, lub też nic.

 

Metoda Pablo jest dobra i umożliwia zrobienie bonusu 'widzenia' powerupów pod murkami, a metoda Marmota bez poprawek może spowodować, że bonus pojawi się poza obszarem planszy na ekranie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a metoda Marmota bez poprawek może spowodować, że bonus pojawi się poza obszarem planszy na ekranie.

Ke? Przecież dałem żeby losował wg. wymiarów rooma i dopasowywał do siatki 32x32. Można jeszcze tak zrobić

var temp;

while (instance_number(bonus) < 3) 
{
x1=round(random(room_width)) div 32*32;
y1=round(random(room_height)) div 32*32;
if place_empty(x1,y1) instance_create(x1,y1,bonus);
}

Wtedy jest pewność, że nie walnie bonusa w miejscu z jakąś kolizją i że zrobi tylko 3 obiekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ke? Przecież dałem żeby losował wg. wymiarów rooma i dopasowywał do siatki 32x32. Można jeszcze tak zrobić

To też może nie działać, bo będzie losować tylko w pustym miejscu, a nie pod murkiem. :] Dobra, koniec off-topa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to właśnie o to chodzi, że w pustym miejscu. Można jeszcze zrobić sprawdzanie na murek:

while (instance_number(obj_bonus) < 3)
{
x1=round(random(room_width)) div 32*32;
y1=round(random(room_height)) div 32*32;
if !place_meeting(x1,y1,obj_murek) instance_create(x1,y1,obj_bonus);
}

Wywaliłem jeszcze tego var, wplątał mi się on z poprzedniej myśli na zrobienie tego skryptu xd .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...