Wolfoxer Opublikowano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2007 Kto zrobi dla mnie silnik gry typu bomberman? -by w levelu w murkach kryły sie dwa bonusy -z wykonaniem bonusów jak: więcej bomb naraz (+1 za bonus), większy zasięg bomby, bomby wysadzane kliknięciem a nie czasem -z bajerami jakie tylko wymyślicie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2007 Jak bede miał troche czasu to może coś zrobie,ale niczego nie obiecuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2007 Czyli mamy za ciebie zrobić grę? Spoko. 1. Wsadź pod murki obiekty z bonusami... 2. Proste manipulacje na zmiennych są to przecież. :) 3. Np. taki demon wyskakujący i krzyczący w momencie kiedy mamy się naprawdę skupić. :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2007 A czy opcja SZUKAJ na tym forum to już nie istnieje? https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...mp;hl=bomberman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 21 Stycznia 2007 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2007 A za ile $$$ ma być ten silnik? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2007 Czyli mamy za ciebie zrobić grę? Spoko. Jak już Marmot podawał linka, ja odwaliłem tę fuchę. :P Mój silnik to właściwie gotowa gra, ale: - dorób lepsze AI wrogów (czytaj: skopiuj z przykładu Pacman) - dorób cel - dorób różne rodzaje ujeżdżajek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wolfoxer Opublikowano 21 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2007 Czyli mamy za ciebie zrobić grę? Spoko. No co wy chłopaki przecież dodam grafe i się podpisze :P, aha sory, że się przyczepie dobrego przykładu ale fajnie by było jakby bonusy były losowo umieszczane (losowe miejsce, losowy bonus) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2007 To tak trudno to samemu zrobić :] ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2007 Darowanemu koniu nie zagląda się miedzy zęby. :] Dorób sobie to sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2007 przecież to banał... dajesz w create murku np item=round(random(4)); potem dajesz switcha i np jak item=0 to nic pod murkiem jak rowne 1 to jakis bonus itp... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wolfoxer Opublikowano 22 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 @up i w ten oto sposób łatwo uzyskać pod każdym murkiem bonus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 Ustalasz pętlę repeat, żeby ustalić ile razy ma być stworzony obiekt bonusa w nowej pozycji i już. Np. repeat(3) instance_create(round(random(room_width)) div 32*32, round((random(room_height)) div 32*32,bonus); Możesz to oczywiście napisać jak chcesz ;p . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 A ja dam taką metodę. W destroy murku: switch(floor+random(6))) { case 1: break; case 2: break; case 3: break; case 4: instance_create(x,y,objektpowerupbomba); break; case 5: instance_create(x,y,objektpowerupogien); break; case 6: instance_create(x,y,objektpoweruprolka); break; } Skrypt losuje, czy po zniszczeniu murku ma się pojawić dodatkowa bomba, dłuższy zasięg eksplozji, większa szybkość, lub też nic. Metoda Pablo jest dobra i umożliwia zrobienie bonusu 'widzenia' powerupów pod murkami, a metoda Marmota bez poprawek może spowodować, że bonus pojawi się poza obszarem planszy na ekranie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 a metoda Marmota bez poprawek może spowodować, że bonus pojawi się poza obszarem planszy na ekranie. Ke? Przecież dałem żeby losował wg. wymiarów rooma i dopasowywał do siatki 32x32. Można jeszcze tak zrobić var temp; while (instance_number(bonus) < 3) { x1=round(random(room_width)) div 32*32; y1=round(random(room_height)) div 32*32; if place_empty(x1,y1) instance_create(x1,y1,bonus); } Wtedy jest pewność, że nie walnie bonusa w miejscu z jakąś kolizją i że zrobi tylko 3 obiekty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 Ke? Przecież dałem żeby losował wg. wymiarów rooma i dopasowywał do siatki 32x32. Można jeszcze tak zrobić To też może nie działać, bo będzie losować tylko w pustym miejscu, a nie pod murkiem. :] Dobra, koniec off-topa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 No to właśnie o to chodzi, że w pustym miejscu. Można jeszcze zrobić sprawdzanie na murek: while (instance_number(obj_bonus) < 3) { x1=round(random(room_width)) div 32*32; y1=round(random(room_height)) div 32*32; if !place_meeting(x1,y1,obj_murek) instance_create(x1,y1,obj_bonus); } Wywaliłem jeszcze tego var, wplątał mi się on z poprzedniej myśli na zrobienie tego skryptu xd . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się